Tuesday, February 21

KECOH KAT KULIM , SATU KAMPUNG MENGAMUK DEKAT ADUN KULIM A1!!!




Awat Pulak  nie depa mengamuk dengan Kerajaan Kedah PAS serta kepimpinan Ostad Zizan yang sanggap nie.Memorial Park pulak menjadikan satu kemarahan satu kampung penduduk keluaq buat demo.Sapa tak marah klu MKP pun kena mesti naik angin kalau macam nie.Kampung dah lama aman lepas tue orang lain dan bangsa lain dok dok buat besaq kepala kat kampung kita. 


Ostad zizan pulak lepas nie mesti raplah jingga dengan krisis yang melanda pucuk kepimpinan PAS kedah yang sekarang sedang meruncing dengan pergolakkan kuasa yang melanda.Depa nie dok mau kuasa sebab habuan duniawi.Rakyat depa tak peduli dah tua yang orang kampung pakat dok mengamuk kat kedah lanie. 


Krisis kepimpinan Menteri Besar Kedah semakin serius. Beberapa orang Exco Kedah telah ‘memaklumkan’ mereka tidak akan atau lebih tepat lagi ENGGAN HADIR pada perlantikan Exco pada 28 Februari ini.

Tujuan kesemua EXCO berkenaan adalah untuk memberikan tekanan kepada Menteri Besar agar meletakkan semua jawatan yang disandangnya. Alasan mereka, Menteri Besar Kedah sudah tenat dan terganggu dengan pelbagai keuzuran dari segi kesihatan.

Paling menarik ialah apabila antara yang paling kuat memberikan tekanan kepada Azizan Abdul Razak untuk melepaskan jawatan adalah MAHFUZ OMAR dan Timbalan Presiden PAS, MAT SABU. Kedua-dua orang ini telah DIMINTA SECARA PERIBADI oleh Phahrolrazi Zawawi untuk membantunya merealisasikan keinginan untuk menjawat jawatan Menteri Besar Kedah biarpun dalam tempoh yang singkat.

Puncanya cukup mudah. Exco paling kanan, paling agresif dan paling banyak putar belitnya, tidak lagi dapat melihat atau berasakan peluang untuknya ke jawatan tersebut selepas PRU13 akan tercapai. PAS Kedah tidak berharap untuk menang lagi kerana sudah sangat jelas, PAS Kedah.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive