Sunday, December 4

Awat Jadi Macam Nie?Kena Halau!!!!!!!!!!!!!


Tengok dan membaca apa yang berlaku didalam PAU tahun nie agak keliru dengan sikap pihak pengurusan yang berkenaan,Awat nie hempa dok buat raplah jingga dekat depa nie kesian nana tengok dah.Pengamal media yang berkerja secara suka rela tidak rugi apa-apa sebaliknya UMNO yang kurang mendapat publisiti secara percuma.sungguh merugikan!!!!!! MKP dapat masuk dan tiada siapa menghalang tapi bila terbaca dalam nie.

KLIK DISINI Kalau ada tentu ada sahabat blogger yang melaporkan pengiktirafan DS Najib ini pastinya.Yang ada cuma laporan Naib Presiden Datuk Zahid Hamidi yang memberi pengiktirafan sebegitu.Jadi sekarang ANDA,SAYA dan KITA semua dah ada pilihan ke-2 sama ada nak jadi TENTERA MAYA UMNO atau TENTERA MAYA KEMENTERIAN PERTAHANAN memandangakan Menteri Pertahanan pulak yang iktiraf kita.

KLIK SINI Atas kesedaran itu jugalah, kebanyakkan Badan Perhubungan UMNO Negeri telah mewujudkan Unit Media mereka bagi menyahut seruan Presiden ini.

Tujuannya ialah untuk menyebarkan maklumat secara lansung kepada rakyat di negeri mereka melalui media sosial ini.

Namun, malangnya, kebanyakkan pengamal media negeri yang ditemui semuanya mengeluh apabila mereka dinafikan hak untuk membuat liputan sepanjang PAU2011 ini berlansung.

Pelbagai rintangan yang terpaksa mereka lalui. SOP media berubah - ubah untuk mereka. Mereka seolah - olah dihalang oleh pihak - pihak tertentu yang menurut arahan katanya.

Persoalannya, kenapa perkara ini boleh timbul sedangkan Media Negeri ini merupakan tulang belakang kepada jentera UMNO itu sendiri?

Tetapi layanan yang mereka terima ternyata amat mendukacitakan. Mereka dilayan seolah - olah mereka ini orang luar. Padahal mereka orang UMNO sendiri!!!

Saranan Semut hanya satu. Pihak tertentu perlu melihat masalah ini dengan serius dimasa akan datang kerana ianya memberi imej buruk kepada UMNO secara tidak lansung.

Mereka datang dari jauh membawa amanah yang telah diberikan. Maka tanggungjawab tu dipenuhi. Jangan sampai mereka mengingkari amanat Perdana Menteri pulak!!!

KLIK DISINI Media bukan sahaja perlu mempunyai PAS MEDIA yang dikeluarkan oleh pejabat UMNO malah untuk memasuki ruangan dewan para wartawan/jurugambar perlu mempunyai 'vest' BIRU atau MERAH, tidak cukup dengan itu media juga perlu memiliki kad media. (scan kad)

Ironinya saya yang memiliki PAS MEDIA, vest BIRU, dan juga kad media yang boleh di scan juga dihalang masuk oleh security pagi tadi. Salah seorang darinya cuba menolak dan mengherdik saya umpama saya ini ahli PKR datang untuk mengintip perjalanan perhimpunan terbesar parti orang Melayu ini.

Tindakan kurang ajar security ini menyebabkan berlakunya pertelingkahan antara saya dan security tapi saya ditenangkan oleh anggota polis serta seorang wartawan berbangsa cina.

Jika saya yang mematuhi setiap peraturan juga dihalang dari masuk dewan, bagaimana dengan rakan bloggers yang lain? Usahkan nak masuk dewan pintu dewan pun sudah tentu mereka tak dapat dekati, tidak hairanlah jika beberapa rakan bloggers berpengaruh pun kecil hati dengan layanan yang diterima mereka!

Namun paling menggelikan hati adalah, security di pintu utama tak benarkan masuk, namun security di pintu lain di bahagian belakang benarkan masuk tanpa scan kad media?

Hahaha... hoii nak buat undang-undang kasi betul-betullah depan tarak kasi masuk belakang kasi masuk? Ini sudah ikut jejak langkah bro Nuar Berahim. Hahaha!

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive