Tuesday, January 3

18SX : Mahasiswa Terlampau!!!



Jangan Tengok jika anda tidak cukup matang untuk berbuat sedemikian."Penuntut Melayu amat berminat dengan kegiatan politik. Mereka suka melibatkan diri dengan demontrasi jalanan dan lain-lain aktiviti politik yang memakan masa mereka di universiti. Dengan ini tidak dapat tidak tumpuan mereka kepada penguasaan ilmu tentu kurang. Amatlah merugikan mereka dan masyarakat Melayu jika mereka gagal."-Tun Dr. Mahathir Mohamad-

Safwan Anang Boleh BerLAKON NAZAK....ISTERINYA MASTURAH PERNAH BERLAKON HILANG.


Memang dasar penipu kedua pasangan duasejoli nie,dari apa yang diperhatikan MKP lebih mencari apa yang telah diselidik dengan fakta yang sahih,rupanya depa nie adalah pelakon terbaik tahun baru dek kerana mentornya Anwar,akhirnya kantoi dengan perbuatan menipu itu sendiri.Apa nak jadi dengan depa nie berikut adalah apa yang berlaku terhadap isteri beliau Mastura Abu Bakar.


Misteri kehilangan Masturah Abu Bakar tidak perlulah MKP ceritakan panjang lebar kerana ianya sudah dilaporkan di dada-dada akhbar samada mainstream ataupun tidak. Sila rujuk di sinisini, dan sini.


Untuk makluman pembaca sekalian, kes kehilangan Masturah ini telah pun menjadi satu kes polis. Dan ianya masih dalam siasatan. Namun siasatan pastinya terganggu ekoran keengganan Masturah untuk ke PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya) bagi tujuan pemeriksaan menyeluruh termasuk pemeriksaan psikologi. Malah ibunya, Mariam Abdul Rashid meminta kebenaran dari PPUM untuk membawa pulang anaknya ke rumah kononnya 'tidak ada sesiapa yang akan menjaganya' ekoran keluarga Masturah yang akan berangkat ke Indonesia.

Namun apa yang menghairankan ialah bagaimana seseorang yang mendakwa mahu ke Indonesia, akhirnya kantoi sedang berkempen di pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau? Apakah Ibu Masturah 'terlupa' untuk ke Indonesia? Atau sebenarnya adalah alasan untuk 'Melarikan' anaknya dari diperiksa kesihatannya oleh PPUM?

Kepada Masturah Abu Bakar, kami tahu kamu ini merupakan seorang pelajar dalam jurusan Sains Politik Islam di Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan bercita-cita tinggi mahu menjadi Ahli Parlimen menjelang 2020, namun tindakan kamu melarikan diri dari menjalani pemeriksaan kesihatan adalah satu tindakan yang kurang wajar. Janganlah disebabkan ilmu yang kamu pelajari di API menjadi asas untuk kamu membuat pelbagai helah.....Kalau kamu benar-benar di pihak yang betul, mengapa takut untuk menyatakan kebenaran? Mengapa masih melarikan diri? Mengapa kamu boleh ada masa membahagikan bunga-bunga ros sempena Hari Wanita Sedunia di pondok Bas berdekatan Perpustakaan, tetapi kamu tidak ada masa untuk melakukan pemeriksaan kesihatan di PPUM? Apa yang cuba kamu sembunyikan wahai Cik Masturah?

Tidak ada gunanya kamu belajar tinggi-tinggi dalam bidang sains politik Islam kalau kamu sendiri tidak mengaplikasikan segala ilmu yang kamu pelajari. Islam tidak pernah mengajar umatnya menjadi pembohong. Maka dengan itu nyatakanlah kebenaran, walaupun pahit untuk ditelan.

Kepad Masturah, jangan disebabkan kerenah kamu, orang lain pula yang akan mendapat susah. Sudah berapa minggu ini, MPMUM masih belum dibentuk. Dan kami mendengar cerita, kelewatan pengesahan status MPMUM ini kerana 'Kes Kehilangan' kamu ini masih belum dapat dirungkai.

'Anwarista' Persekongkolan Luar Tabii'.



Raja Petra yang sejak tiga tahun lalu tinggal dalam 'buangan' di Manchester, England menegaskan, Pihak pembangkang patut mengurangkan perjuangan untuk Anwar atau 'Anwarista' kerana agenda untuk perubahan tidak harus berteraskan kepada personaliti.''Kita belum tamat, kita kena teruskan. Bukan sebab Anwar. Bagaimana jika sesuatu berlaku kepada Anwar. Dia bukan muda lagi. Dia lebih tua daripada saya.


Apa yang ditegaskan oleh Raja Petra itu telah mendedahkan akan hakikat bahawa pihak pembangkang bukanlah alternatif terbaik untuk memimpin negara ini kerana dasar yang diperjuangkan mereka berbeza-beza dan hanya menjadikan Ketua Pembangkang itu sebagai 'ikon' penyatu.Penyatuan pihak pembangkang itu boleh dianggap sebagai 'persekongkolan luar tabii' kerana masing-masing mempunyai agenda perjuangan berlainan termasuk DAP yang bersifat cauvinis dan rasis.


Pada masa depan tidak mustahil parti-parti yang menganggotai pakatan itu akan kembali kepada perjuangan asal setelah mendapat kuasa atau setelah merasakan sudah menjadi parti paling dominan dalam pakatan itu. Pas telah melancarkan dokumen negara berkebajikan yang turut disokong pimpinan pembangkang lain. Ia sarat dengan pelbagai janji manis dan madah berhelah bagi mencapai nafsu serakah untuk menawan Putrajaya.


Sekiranya Pas sanggup melancarkan dokumen baru ini bagi menggantikan dokumen negara Islam yang diperkenalkan pada 12 November 2003, tidak mustahil mereka akan membuat pusingan 'U' untuk membuang dokumen negara berkebajikan dan menggantikannya dengan dokumen entah apa lagi!Tidak mustahil juga bila DAP berkuasa, mereka akan melancarkan pula dokumen negara cauvinis dan jika sosialis berjaya, mereka akan lancarkan pula dokumen negara komunis.Anwar tidak mempunyai falsafah perjuangan terbaik bagi membangunkan negara dan rakyat sebaliknya lebih mengutamakan kepentingan mendapatkan kuasa bagi diri dan kroni-kroninya.


Pendedahan Raja Petra seharusnya dijadikan pengajaran kepada pihak-pihak yang baru mahu berjinak-jinak dengan Anwar bahawa Ketua Pembangkang itu sanggup memperalatkan sesiapa sahaja bagi menjaja pembohongannya.Beliau sanggup memburukkan negara malah bangsanya sendiri demi memperjuangkan kepentingan peribadi dan kroni-kroninya.Rakyat seharusnya bimbang dengan trend mendewa-dewakan Ketua Pembangkang itu yang dapat dilihat apabila 'ulama' PKR yang juga bekas pemimpin Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Dr. Badrul Amin menggelar Anwar sebagai pemimpin dari sebelah Timur yang ditunggu-tunggu.Anwar ternyata tidak mampu mentadbir negara kerana beliau tidak mempunyai ciri-ciri integriti, kredibiliti, bertanggungjawab dan sanggup memperjuangkan nasib dan kesejahteraan rakyat," katanya yang juga Pensyarah Kanan Sosiologi Politik, Jabatan Antropologi dan Sosiologi.



Sehubungan itu, semua rakyat perlu menolak pemimpin yang pandai bersandiwara dengan pelbagai imej baik semata-mata supaya dia terus dipuja.Ingatlah, masa depan sebuah negara bukan ditentukan oleh seorang pemimpin walau sehebat mana pun beliau, sebaliknya ia ditentukan oleh ideologi dan arah perjuangan yang dibawa.








Yuyu Luna Klu Dah Termakan Air Kaki Aljuburi Beginilah Perangainya?



MAHASISWA sekarang lebih kepada berpolitik dari belajar(bukan semua yang bersikap menentang),jika dahulu pada zaman MKP menjadi mahasiswa tak ramai pun yang menentang AUKU nie,Banyak yang patut difikirkan dan lebih kepada pelajaran , almaklum MKP bukanlah orang senang dan masuk universiti pun keluarga dikampung berharap dan memberikan kepercayaan yang penuh supaya nasib keluarga berubah.Umpama hidup kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang kehidupan MKP dikampung.Nasib baik mendapat biasiswa dari kerajaan ringanlah sikit perbelanjaan keluarga menangung MKP belajar.Alhamdulilah berkat doa keluarga yang susah MKP lulus dengan cermerlang.Kini dapatlah menanggung keluarga dan berubahlah nasib keluarga MKP.Terima kasih Kerajaan BN kerana membantu keluarga miskin seperti MKP melanjutkan pelajaran dengan kouta yang diberikan.Akan tetapi kisah berbeza dengan Mahasewel yang membuat onar di depan UPSI baru-baru nie  






klik gamabar untuk memperbesarkan imej.




Kasihan rupanya pelajar-pelajar yang terlibat merusuh semata-mata membela nasib mahasiswa biadap bernama Adam Adli terdiri daripada anak-anak mereka yang berpendapatan rendah. Kebanyakkan dari mereka berasal dari Pantai Timur :


Ada ibu bapa yang bekerja tukang jahit, petani dan selebihnya bekerja sendiri - namun pendapatan bulanan ibu bapa pelajar ini di bawah RM1000 sebulan.

Tidakkah mereka kasihan dengan perit jerih ibu bapa mereka yang menghantar mereka ke menara gading semata-mata untuk melihat mereka berjaya?

Kita lihat beberapa lagi pelajar yang terlibat serta diperbodohkan oleh Adam Adli yang mana kita dapat maklumat sebelum berhimpun beliau dipercayai berjumpa dengan seorang pemimpin politik pembangkang.



Lagi para 'mahasewel' yang terlibat dalam kejadian merusuh serta memfitnah pihak PDRM :







Nama : Mohd Salaihudin Bin Mat Jusoh 


Fakulti Sains Kemanusian/Semester 8/Pengajian Malaysia/AJK Tertinggi LMP 


Facebook: Park Jung Din









Nama : Amar Afiq Harun


Diploma Sains/Semester 2/AJK Tertinggi LMP

afiq_92sya@yahoo.com





Kumpulan pelajar di atas dipercayai turut terlibat dalam menulis status di laman facebook mengatakan bahawa polis bertindak kejam serta memukul Safwan Anang sehingga berdarah. 

Betulkah dakwaan ini?

Jika benar...

Kasihan sungguh tidakkah mereka sedar bahawa Adam Adli mempergunakan mereka semata-mata untuk membebaskan dirinya dari dihukum oleh pihak pentadbiran UPSI? 

Pelajar lain sibuk mengulang-kaji untuk menghadapi 'final exam' kamu sibuk merusuh... isk..isk..isk...

Sabar belum habis lagi, sambung lagi dengan paparan gambar perusuh yang dipercayai turut terlibat memecahkan pintu klinik Syifa :


Yuyu Luna klu dah termakan air kaki aljuburi beginilah perangainya
Mereka-mereka ini dikeldaikan oleh Adam Adli yang dipercayai mendapat sentuhan 'ajaib' dari Chegubard ahli AMK yang mengetuai SMM.

Dalam kebebasan bersuara, kita perlu tahu batas-batas lebih-lebih lagi kamu adalah golongan mahasiswa yang bakal bergelar guru serta bertanggungjawab mendidik anak bangsa kelak. 

Jika sikap ekstrem begini ditunjukkan ketika masih belajar tidak hairan jika sekolah-sekolah di Malaysia kelak hanya mampu melahirkan golongan murid yang tidak berkualiti.

Soalan akhir saya kepada golongan 'cerdik' ini - bukankah kerajaan telah mengumumkan untuk mengkaji serta memansuhkan AUKU dan membenarkan mahasiswa berpolitik. Jadi apakah tujuan sebenar perhimpunan di hadapan UPSI tempoh hari?

Saya beranggapan tujuan perhimpunan yang diadakan tempoh hari bertujuan :

  • Untuk menyelamatkan 'batang tengkuk' Adam Adli yang bakal dibuang kolej dan akan gelap masa depannya?
  • Untuk melatih mobilisasi sempena 9 Januari yang akan datang?
  • Atau pun perhimpunan diadakan tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk mencari salah pihak berkuasa dengan harapan imej kerajaan berjaya diburukkan?

Laporan terkini menyatakan ada yang telah membuat penafian terhadap penglibatan mereka dalam rusuhan depan UPSI BACA DISINI

ANWAR 'MELIWAT' SYUKRI DEMI JAWATAN PERDANA MENTERI


Tapi harus ingat...orang lain pun MAHASISWA juga jangan jadi macam MAHASEWEL. Cuma MKP tak berideologikan KHAWARIJ macam korang ni.Oklah...sebab korang 'proclaim' diri korang sebagai 'BEBAS'...MKP nak tanya kau lah Syukri. Boleh kau nyatakan hubungan 'ISTIMEWA' kau dengan ANWAR IBRAHIM?




Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) mengingatkan parti politik dari Pakatan Rakyat (PR) khususnya Pas supaya diam dan tidak banyak cakap dalam isu melibatan mahasiswa terutamanya mengaitkan aktivis pelajar, Adam Adli Abdul Halim. 
 
Presidennya, Ahmad Syukri Abdul Razab berkata, sebelum ingin menjadi hero dalam isu Adam Adli, beliau memberi peringatan kepada Pas supaya tidak lupa pada lima orang pelajar dari Kolej Universiti Islam Insaniah (Kuin), Kedah.
 
"Kita beri peringatan kepada semua parti politik, khususnya PR dan Pas yang tiba-tiba menyuarakan sokongan dalam isu Adam Adli dengan mengatakan 'takkan biar mahasiswa keseorangan'.

"Tetapi sebelum itu, jangan lupa kes lima mahasiswa KUIN yang digantung belajar yang mana Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak pada ketika itu menjadi pengerusi Kuin. Mana suara orang-orang Pas pada ketika itu?," soal Syukri.


Depa nie MKP pening,PAS pulak ditembak oleh mahasewel nie kerana isu KUIN.Dasar tak malu puak PAS nie ditemplak oleh SMM sendiri.Puak mahasewel nie hanya berkiblatkan Anwar. 

DR.Badrul :Lawak Terbaik Menjelang 901.



Lawak sungguh firasat Dr. Badrul. Bagaimana 'ulama' PKR ini tergamak membuat kenyataan yang memperlihatkan daya taksub kelas pertama sedangkan yang digambarkan itu penuh dengan masalah integriti atau kewibawaan. Sayang, ilmu yang dimilikinya, kelulusan yang didapatinya tidak seimbang dengan kenyataan yang dibuat.


Kalaulah dikatakan Anwar memiliki faktor penyatuan umat, kerana cita-cita peribadinya untuk sampai ke Putrajaya, umat Islam berpecah dan umat Malaysia terjebak dalam sengketa. Ramai kawan yang dulunya rapat dengannya kini meninggalkannya. Dia tak mampu menjadi faktor pemersatu. Alasan kawan-kawan yang meninggalkannya ialah Anwar tidak layak menjadi pemimpin kerana menghadapi masalah moral yang serius. Anwar membalas dengan mudah dan lazim kepada yang meninggalkannya - mereka sudah dibeli oleh UMNO atau kerajaan.



Ujian yang dilaluinya adalah hasil perbuatannya sendiri. Dia tuduh konspirasi berlaku. Mana bukti konspirasi itu. Apakah mudah pihak polis, ahli perubatan, pakar forensik, pegawai pendakwa, hakim dan lain-lain lagi berpakat untuk melakukan kerja keji dan zalim itu. Kalau ia berlaku lambat laun ia akan pecah juga, "mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia, tidak!"

"Orang itu datang dari Timur". Ini mengingat penulis Allahyarham Ustaz Ashaari Muhammad, pemimpin Arqam mengenai Pemuda Bani Tamim yang bakal muncul datang dari Timur. Apakah Anwar Ibrahim orangnya. Ciri-ciri yang disebutkan oleh Dr. Badrul tidak menggambarkan watak sedemikian. Apakah kenyataan Dr. Badrul sebagai strategi "pemujaan" menjelang 901.

Dia disebut sebagai menghormati prinsip agama. Dr. Badrul tentu arif mengenai isu "kalimah Allah" yang diperjuangkan oleh Anwar yang menyebabkan ia digelar "pluralis" sewaktu bercakap di London School of Economics suatu ketika dulu. Dia juga yang mengambil sikap terbuka mengenai isu pemurtadan di DUMC , 3 Ogos 2011 yang menyebabkan Dr. Hasan Ali semacam dipinggirkan dari memainkan peranan dan Anwar dikatakan berada di belakang penyokong gaya hidup lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) kerana kenyataannya tidak jelas.

Dia dikatakan mempunyai ramai kawan seperti Al Gore, Camdessus, George Soros, Paul Wolfowitz, Shaha Ali Reza (teman wanita Wollfowitz), Martin Indyk (bekas Duta AS ke Israel), Michael Danby (MP Australia yang pro-Israel), James Wolfensohn (bekas Presiden Bank Dunia), William Cohen (bekas Setiausaha Pertahanan AS) dan ramai lagi. Apakah Dr. Badrul tidak pernah mengetahui ini semua. Kasihan!.........................

Safwan Anang:Penipu Tulang Rusuk Patah!!!



MKP berpendapat Safwan pelu mengemukan bukti bahawa tulang rusuknya patah.Dari apa yang diperdebatkan oleh para pakar perubatan ternyata Safwan Anang jelas menipu.Ia diperkukuhkan lagi dengan pembohongan oleh HarakahDaily, lidah rasmi PAS yang terkenal dengan pembohongan dan penjualan yang semakin merudum kerana kredibiliti yang semakin teruk telah melaporkan bahawa salah seorang daripada perusuh haram di UPSI telah patah tulang rusuk dan patah gigi geraham.


Ada yang tidak kena dengan diagnosis 'patang tulang rusuk dan patah geraham' oleh lidah rasmi pembohong PAS itu dengan simptom dan kesantaian yang ditunjukkan oleh perusuh haram bernama Safwan Anang itu.


Kepada sesiapa yang pernah mengalami 'patah tulang rusuk', anda tentu tahu betapa seksanya anda untuk bergerak, bernafas dan lebih-lebih lagi mengangkat tangan.

Berikut adalah pendapat Dr. MIM

 MiM sendiri banyak kali merawat pesakit yang patah tulang rusuk!

Tetapi sebagai seorang doktor perubatan, MiM tidak boleh membuat diagnosis hanya berdasarkan kepada foto di atas.

Simptom mesti disertakan dengan pemeriksaan. X-ray juga mesti dilakukan untuk mengesahkan diagnosis. Inilah prosedur yang sebenarnya.

Yang menghairankan MiM ialah bagaimanakah lidah rasmi PAS itu begitu yakin dengan 'patah tulang rusuk patah geraham'?

Jika rujuk kepada Malaysian Insider, peguam Safwan Anang mengatakan bahawa pihaknya kini masih lagi belum memperoleh sebarang laporan kesihatan daripada Hospital Hospital Slim River!

Kenapakah HarakahDaily 
mendahului laporan kesihatan Hospital Slim River itu?

Seperkara lagi, MiM bersetuju dengan pandangan pihak polis supaya mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang cuba memburuk-burukkan nama mereka.

Kenyataan Nurul Menyentuh Hati MKP.



Nurul Nadirah Fazmin Narawi, Pelajar Jurusan Keusahawanan & Perdagangan, Universiti Pendidikan Sultan Idris Malaysia:

“Melihat kembali kepada sejarah Malaysia, YAB Perdana Menteri merupakan diantara individu penting yang bersungguh-sungguh menaiktaraf Institut Perguruan Sultan Idris kepada Universiti Pendidikan Sultan Idris. Sebuah institusi pendidikan negara yang tertua dan disegani kerana berjaya melahirkan ribuan pendidika anak bangsa. Tetapi, tahun 2011 telah membawa kepada titik sejarah hitam UPSI kerana disinilah lahirnya seorang aktivis yang beria-ia mahu menjatuhkn pemimpin no 1 negara.. Apakah kesudahan mereka yang kononnya membawa satu perjuangan kebebasan akademik? Mahu bebas bagaimana lagi? Apakah mahasiswa belajar dalam kurungan ataupun dipenjarakan jika tiada kelas? Melihat apa yang telah berlaku malam semalam di ambang tahun 2012, Saya berasa kesal dan mengutuk perbuatan mereka kerana tindakan mereka tidak melambangkan kredibiliti n rasionalisme seorang mahasiswa. 

Saya melihat mereka (SMM/BEBAS) seolah-olah membina satu momentum kehancuran yang berupaya memecah-belahkan mahasiswa diseluruh Malaysia dengan ideologi perjuangan tidak sihat mereka. Sebagai seorang mahasiswa UPSI ,saya kecewa dengan tindakan mereka (SMM/BEBAS) yang sanggup mencetuskan kontroversi dan mencabuli keamanan kampus serta mencalarkan imej bersih UPSI itu sendiri. Saya tidak tahu dari sudut mana harus saya banggakan dengan perjuangan dan tindakan biadap merek. Molek kiranya jika kita menghayati sejarah UPSI dan mengkaji apakah kesan terhadap masyarakat khususnya dengan tindakan mereka. Saya ingin menyeru Mahasiswa/siswi di seluruh Malaysia menjaga gelaran MAHASISWA itu sendiri dengan baik agar ianya tidak dicemari dengan ideologi politik luar. Berfikir sebelum bertindak agar ia tidak merugikan mana-mana pihak termasuk diri sendiri. Jangan berbicara tentang politik dan masa depan negara selagi diri tidak istiqamah dalam menimba ilmu".

Monday, January 2

Adam Adli Hina PM/ Menteri Pulak!!!

Sikap budak Adam nie dah mai tahap melampau dan tidak boleh lagi diterima lagi.Apa pulak kena mengena dengan PM dan Menteri dalam kes beliau?selalunya pihak pembangkang PKR.PAS dan DAP sahaja bersikap sedemikian membuat pertuduhan sebegitu.Mungkin jugak Adam dan rakan-rakan tidak mendapat reaksi PM dan DS Hishammudin dalam demo budak hingusan ini.MKP nak bagitau kat Adam anda tidak layak mendapat perhatian dari PM atau Menteri la????????????Adam meroyan sebab Polis dah menjalankan siasatan terhadap rakan serta blogger pembangkang yang menimbulkan fitnah terhadap polis.

Al-kisah, dua orang lelaki melihat seekor itik tidur sambil berdiri dengan kaki satu.Maka berkatalah lelaki itu kepada kawannya, “Itik berkaki satu.”Kawannya membantah, “Bukanlah, itik berkaki dua!”Dia membalas, “Tidak, itik berkaki satu.”Oleh kerana mereka bercakap terlalu kuat, itik itu pun terjaga dari tidur lalu berlari menggunakan kedua-dua kakinya.“Aha, kan aku dah cakap tadi, itik kaki dua!” kata lelaki kedua itu, berpuas hati.Balas lelaki pertama, “Ah, kalau dah berlari, itik boleh berkaki tiga!”Begitulah politik kita. Berikanlah hujah apa sekali pun. Tunjuklah gambar atau video apa sekali pun, sebahagian kita hanya mahu dengar dan percaya apa yang dia mahu dengar dan percaya.Walaupun kita sering melaungkan kita lebih arif dan terbuka berbanding generasi terdahulu, saya tak fikir kita cukup terbuka.Kita selektif membaca blog atau tulisan yang serasi dengan pendapat kita saja.Politik itik kaki tiga memang dah lama wujud dalam masyarakat kita. Kita bukan nak cari kebenaran.Kita hanya nak menang hujah; walaupun dalam proses nak menang hujah itu kita akan berkata itik kaki tiga! dipetik dari blog nobisha


Gempar:Adam Adli Mengamuk Lagi!!!



Kereta Kawan Adam Adli dipecahkan cermin hadapanya oleh pihak yang tidak bertanggungjawab,sudah tentu Adam akan menyalahkan orang lain padahal tiada bukti yang sahih atau saksi yang nampak kejadian tersebut.


 


Budak kontroversi Adam Adli mula mengamuk di twitter nya bila kereta rakan baiknya yang juga pelakon terbaik demo SMM , Safwan Anang telah dipecahkan .


 

Seperti skrip Pakatan yang menjadi  kebiasaaanya , pastinya  isu kereta Safwan Anang  akan  digunakan semaksimum mungkin untuk meraih simpati dan publisiti .   Mana tahu duet  Perlis iaitu Dr Juanda - Dr Asri lepas ini akan keluar kenyataan lagi defend SMM   sebab cermin kereta pemimpin mereka  pulak pecah .

Tak ada keja  la orang  nak pergi pecah cermin  kereta budak nazak ini .  Tak mustahil mereka sendiri pecahkan seperti yang ditulis oleh   Adam sendiri di twitternya kononnya  meraih simpati mahasiswa dizalimi . .


Skrip Oleh GBP gambaq oleh DOUBLE YY Pengarah seni MKP.

Apa Yang Sebenarnya Berlaku di UPSI..

Pada jam 5 pm UPSI dapat maklumat bahawa kumpulan mahasiswa Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan berkumpul di UM untuk mengadakan demonstrasi di UPSI. Demonstrasi ini adalah untuk mendesak kerajaan memansuhkan AUKU dan menuntut pertuduhan pada Adam Adli digugurkan.
Jam 10 pm, kumpulan SMM dari UM dengan 3 kenderaan telah menuju ke UPSI. Wartawan dan beberapa kumpulan kecil mewakili pembangkang berkumpul di depan pintu utama UPSI dan kawasan sekitar.
Pihak Keselamatan UPSI telah menutup semua laluan masuk ke UPSI sepenuhnya, berkawal bersama bantuan Suksis. Pihak polis berpakaian freeman mengawasi jalan-jalan utama di bahagian pintu timur dan utama selain rondaan traffic serta peronda (show force).
Demi menjaga maruah UPSI, seramai 80 pelajar UPSI daripada beberapa kolej yang cintakan keamanan bersedia mempertahan UPSI dari gangguan pihak luar – dengan slogan “we love UPSI”. Majoriti pelajar tidak suka dengan cara pihak luar campur tangan hal dalaman UPSI. UPSI bertindak tanpa mana-mana tekanan pihak luar. Rata-rata facebook dan blog yang cintakan UPSI, menyatakan sokongan agar bumi UPSI tidak diganggu oleh pihak luar dan pelajar berhak pertahan nama baik institusi pendidikan ini.
Sekitar jam 2.10 pagi, pelajar-pelajar akhirnya memulakan demonstrasi di depan pintu utama dengan melaungkan slogan menentang kerajaan dan menuduh UPSI dan TNC mengugut pelajar, dan mereka mengeluarkan kata kesat (barua, anjing) terhadap Perdana Menteri, Kementerian Pengajian Tinggi, kerajaan, UMNO dan pemimpin UPSI.
Mereka membawa kain rentang putih dan keranda daripada kotak serta membawa gambar PM sebagai simbolik pemansuhan AUKU. Polis membenarkan dengan pengawasan untuk mereka melaksanakan ucapan, jeritan, bacaan puisi dan upacara simbolik pemansuhan AUKU. Pada waktu ini Adam Adli dibawa terus ke depan pagar UPSI, dijulang untuk berucap berkaitan kebebasan akademik, ada di kalangan mereka juga menjerit agar pagar dibuka dan memanjat pagar pintu utama.
Mereke terus melaungkan slogan power mahasiswa selang seli dengan ucapan, tanpa henti dengan nada suara jeritan. Mereka disokong oleh beberapa wakil dari parti pembangkang sepanjang demo berlaku.
2.20 am, polis menempatkan kenderaan dan anggota LSF (light strike force – bukan FRU) bagi menghadapi sebarang kemungkinan dan apabila LSF tiba mengambil tempat di depan simpang klinik Shifa, kumpulan mereka (lelaki dan wanita) telah mengambil tindakan baring di atas jalan raya, bertindak sebagai perisai manusia serta konfran polis supaya tidak mengapa-apakan mereka atau berdepan tindakan revolusi pelajar seperti Mesir dan Tunisia. Yang paling lantang antara mereka adalah Khalid Ismet, pelajar undang-undang UM (pakai baju merah, muka macam Cina) cuba provokasi pihak LSF dan polis. Polis sekadar mengawasi, tiada sebarang kekerasan atau apa-apa tindakan provokasi.
2.35 am, mereka telah bergerak menghampiri pintu pagar utama dan melaungkan “Buka Pintu” dan mereka telah memanjat pintu pagar dan menjerit supaya “membuka pintu dan jangan menjadi barua UMNO”. Pintu pagar UPSI telah digegarkan oleh mereka, ada yang memanjat pagar untuk memasuki dan apabila masa yang diberikan tamat, OCPD mengarahkan polis penangkap membuat tangkapan kepada kelompok tersebut selain ingin mengelakkan mereka menceroboh ke dalam UPSI dan dibimbangi akan bergaduh dengan anggota pelajar Suksis UPSI, serta pemimpin pelajar yang berada dalam kampus. Pelajar-pelajar UPSI di dalam pagar tidak rela kampus mereka dicerobohi oleh para pelajar luar.
Oleh kerana mereka tidak mengendahkan arahan polis supaya bersurai dengan aman, mereka telah bergelut dengan pihak polis untuk membebaskan rakan mereka yang telah ditangkap dan waktu itulah rusuhan berlaku dan ada di antara mereka telah memecahkan pintu kaca (berkunci) Klinik Syifa dengan alasan rakan mereka sakit sesak nafas untuk dapatkan rawatan. Mereka dengan ganas memecahkan 3 panel dinding cermin Klinik Shifa. Polis tidak sesekali menggunakan kekerasan masa nak menangkap dan tidak memukul, mereka yang melawan sehingga terjatuh, malah anggota polis juga terjatuh semasa usaha menangkap mereka.
Kecederaan berdarah yang dialami salah sorang dari mereka bukan kerana kekerasan polis tetapi terluka semasa mereka memecahkan dinding cermin klinik panel. Pihak polis telah menangkap 17 orang dan membawa mereka ke Balai Polis Tanjung Malim untuk ditahan, termasuk Adam Adli.
Keadaan kembali tenang selepas polis menahan 17 orang tersebut dan mengarahkan semua bersurai, polis tidak menahan pelajar wanita kecuali seorang pelajar UPSI yang hadir ke balai dengan sukarela dan ditahan di sana. Polis meneruskan pengawasan terutama jalan utama depan UPSI sehingga pagi bagi mengelak perkara tidak diingini berlaku.
Tindakan sepenuhnya pada tanggungjawab polis kerana di luar kawasan UPSI dan TNC HEPA mengarahkan agar staf/pelajar berada di dalam dan tidak membuat provokasi, sekadar memerhati walaupun dituduh dengan pelbagai kata-kata kesat.
ACP/KS DATO’ DR JUNAIDY ABU BAKAR
TIMBALAN NAIB CANSELOR (HAL EHWAL PELAJAR)
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS
TANJONG MALIM

Cikaro Adam Adli Biar Betul???



Terkejut bila penulis didatangi email mendakwa bahawa gadis ini teman wanita kepada x gangster UPSI Adam Adli. Email yang tertera nama Mr zooul yang dihantar melalui pelayar email yahoo group telah mula tersebar.

Sejauh mana kebenaran dakwaan pengirim email tersebut penulis masih samar-samar sebab setahu penulis Adam Adli ini sibuk dengan aksi rempuh merempuh pintu pagar UPSI dan klinik UPSI –mana sempat untuk bercinta.

Kalau pembaca budiman boleh sahkan…sila tulis diruang komen penulis…

MKP SUMBER DISINI.

Datuk Saifuddin Abdullah menggesa pihak-pihak yang tidak berpuas hati dengan insiden di pintu masuk utama Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) semalam, yang bertukar menjadi ganas supaya tampil dengan bukti menggunakan saluran-saluran sesuai.
"Pihak-pihak yang tidak puas hati dalam insiden ini wajar tampil dengan bukti masing-masing. Saluran menyuarakannya ada, contohnya melalui Suhakam," kata Timbalan Menteri Pengajian Tinggi ini dalam kenyataan hari ini.
Terdahulu, dalam kenyataannya pensyarah Universiti Sains Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, kerajaan perlu mengadakan satu suruhanjaya bagi menyiasat kontroversi terbaru membabitkan perhimpunan di pekarangan Upsi itu.
Selain itu, Asri yang juga bekas Mufti Perlis menyarankan agar Saifuddin, yang sebelum ini menjadi fokus isu-isu generasi muda dan penuntut universiti, mengadakan satu pertemuan antara polis dan mahasisawa yang terbabit dalam perhimpunan di Upsi, bagi mencari jalan penyelesaian.
Asri berkata, beliau telah memberi pendapat itu kepada Saifuddin semalam, beberapa jam selepas insiden di pintu masuk utama Upsi pada awal pagi tahun baru 2012.
"Saya juga telah beri pendapat tadi (semalam) kepada Datuk Saifuddin agar berjumpa dengan ketua operasi polis dan pihak pelajar secara tertutup.
"Siasat. Bawa peguam yang baik untuk bersoal jawab. Mungkin hakikat sebenar dapat ditemui," kata beliau yang kini merupakan Felo Pusat Pengajian Islam Oxford.
Mengulas lanjut mengenai insiden di pekarangan Upsi awal pagi semalam, Saifuddin yang juga ahli Majlis Tertinggi Umno berkata, beliau telah meneliti kenyataan-kenyataan dibangkitkan oleh banyak pihak menggunakan pelbagai medium sejak awal semalam.
"Saya dapati terdapat kenyataan atau istilah tertentu yang digunakn tak tepat atau sesuai," katanya.
Sehubungan itu Saifuddin menambah, beliau juga telah menyeru semua pihak agar lebih berhati-hati mengeluarkan kenyataan atau istilah bagi mengelakkan elemen-elemen fitnah.
"Kerana saya bimbang berlaku fitnah daripada insiden ini," katanya.
Dalam kenyataannya, Saifuddin juga berkata, mahasiswa ada hak untuk bersuara tetapi perlu dengan cara yang sesuai.
"Polis ada tanggungjawab menjaga keamanan dengan cara tertentu. Saya yakin tiada permusuhan antara kedua-duanya," katanya lagi.

PAS TANJUNG BODOH : ISU TANDAS DIKITAR SEMULA.


MKP pernah berdebat mengenai isu ini yang dibangkit oleh Pemuda PAS Tanjung sebelum ini kira-kira 2 tahun lepas.Isu yang dimainkan oleh Depa nie nampak tahap kematangan PAS tanjung nie sama tahap dengan tandas tersebut.Jika berani sahut cabaran yang telah dikemukakan?dan masih lagi berpegang kepada hujah yang lama mereka memainkan reka bentuk kubah yang telah direka bentuk untuk memberikan lebih cahaya kepada tandas tersebut.Adakah itu salah dengan reka bentuk?Untuk makluman PAS Tanjung reka bentuk tandas tersebut direka oleh ahli PAS sendiri yang kini belajaq di Mesir....


Kepada Ketua Penerangan PAS Tanjung Rashidi Salim bezakan gambaq diatas dan dan disertakan ini,jika masih lagi tak boleh bezakan antara keduanya anda boleh diketegorikan sebagai jumub Agama.Salahkah reka bentuk berkenaan dikekalkan.Rasanya pihak DAP tidak akan melayan isu remeh yang diketengahkan ini kerana PAS tiada hak bersuara pun dalam kawasan Tanjung nie.........Banyak lagi isu yang lebih sensitif patut diketengahkan oleh PAS Tanjung demi menyatukan ummah dari bermain isu pancoq nie!!!!Publisiti murahan dan pelaq nie lain kali tok sah dok main la,malu kepada masyarakat umum. 


ADAM ADLI & KAWAN-KAWAN DIBIAYAI OLEH YAHUDI...!!!



Panas telinga MKP bila dengaq kata Adam Adli dibayar oleh pihak yahudi nie beb.Apa tidaknya semua demo yang dibuat patutlah ramai yang hadir dan berani bertindak serta tidak hiraukan kepada pelajaran.


Tak payah nak cerita banyak...akibat perangai Taik budak Hingusan ni  habis semua ROSAK nama UPSI dan bakal-bakal Guru anak bangsa...

Pecah lubang, rupa-rupa nya Si Adam Adli dan Team Hingusan nya di biayai oleh YAHUDI...banyak duet Yob...!!! (patut laaa siap ada Kereta dan Markas Tersembunyi untuk buat kerja)

Semua maklum bahawa Cina Tian Chua lah orang yang bertangung jawab mengenalkan dan membawa Azmin Ali serta Eli Wong berjumpa George Soros - Bapak Yahudi Pemanipulasi Ekonomi & Matawang Dunia...


Tian Chua dan Geroge Soros


Tian Chua telah menjadi Co-Ordinator pada 17hb Dec yang lepas di PWTC


Orang Kesayangan Khalid


Masih kah kita ingat dengan Skandal gamba geli Eli Wong..???



Azmin Ali

Apa pun masalah dan apa pun hal yang berlaku di Tanah air ni...yang perlu kita tahu ialah YAHUDI TETAP YAHUDI....dan ianya Termaktub di dalam Al-Quran sebagai Musuh Islam yang NYATA...!!!

Berbalik kepada Si Budak Taik Adam Adli ni...ko dapat duit dari DAP & YAHUDI, ader tak ko bagi sikit-sikit duit kopi pada kawan-kawan kau yang datang PWTC pada hari tuuu...jauh tu Bhai...Tanjung Malim...atleast dapat laa duit kocek boleh gi rayau-rayau cari Seluar Levis kat maner-maner...

Chines Chamber Assembly Hall Petaling Street



dan senang laa Hidup Si Adam Adli ni dapat sponsor....patut laa buat Sidang Akhbar pun di Chines Chamber Assembly Hall Petaling Street...takper laa Yop...China duit banyak...tak macam Melayu. 


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive