Wednesday, January 4

Dasyat Sungguh DAP/Anwar MKP Di paksa Ke IPD Timur Laut.

Tak sangka MKP dipaksa ke balai polis malam ini.Kenapa dan mengapa tidak dapat dipastikan lagi kerana MKP baru sahaja tiba dan pasti akan ada sesuatu yang menanti kehadiran MKP ketika ini.Laporan lengkap akan menyusul apabila semuanya selesai disini.

Rekod Akademik Kepala Demo Didedahkan.

MKP tabik ‘spring’ kepada rakan blogger penulis yang bertungkus lumus mencari bahan dan berita sensasi berkenaan mahasiswa kepala demo tempoh hari.

Pendedahan terkini berkaitan dengan pencapaian akedemik mereka telah disebarkan dan didedah.

Bukan tujuan mengaibkan tetapi sebagai pengajaran kepada yang lain-satu pesanan MKP kepada mahasiswa, tingkahlaku anda sentiasa dipantau oleh kami (para blogger).

Nama : Ahmad Syukri Che Ab Razab
Umur : 27 tahun
Bekas pelajar Universiti Malaysia Sabah (UMS). Diberhentikan kerana pencapaian akademik kurang memuaskan. Meneruskan pengajian di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Namun tidak menghabiskan pengajian kerana aktif dalam poltik kerana pencapaian akademik kurang memuaskan.




Sumber: double Y

Lulu Yuna Bertekad Terus Menetap di Asrama.



Lulu Yuna mahasiswi yang disingkirkan daripada kolej kediaman Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) berkata, beliau akan terus menetap di asrama berkenaan sehingga notis rasmi diberikan.Siti Nurul Piteriah Abdul Halim  yang menyertai demonstrasi mahasiswa di luar UPSI di Tanjung Malim pada 1 Jan, berkata setakat ini beliau hanya diberikan notis lisan daripada rakan-rakan kolej, yang memetik pesanan "dari pihak atasan".


Menurut Siti Nurul, beliau dimaklumkan untuk mengosongkan asrama kediamnya berkuat kuasa serta-merta, jam 9.30 malam, selepas dia dibebaskan pada sebelah petang hari demonstrasi berkenaan.


MKP nak bagitau kat Lulu yuna supaya lain kali klu dah takut dilambung ombak jangalah berumah ditepi pantai,bila dah kena tindakkan oleh pihak UPSI tahu pun nak gelabah tak mau pulak keluar dari asrama UPSI,ternyata tindakan yang dikenakan terhadap lulu adalah wajar kerana lulu telah memalukan UPSI bertindak menyertai demo pada malam tahun baru.


MKP cadangkan kepada Lulu supaya tinggal disini pasti dapat layanan yang istimewa.berikut adalah etika pelajar sepanjang pembelajaran mereka di UPSI mungkin lulu dah lupa MKP tolong ingatkan:atau dah buang buku tue

2. Etika Pelajar 
   
 Sepanjang tempoh pengajian, anda dikehendaki:

2.1 mematuhi undang-undang negara dan undang-undang 
Universiti iaitu Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971, 
Perlembagaan Universiti, Statut, Kaedah dan Peraturan dan 
keputusan yang dibuat oleh pihak berkuasa Universiti dari 
semasa ke semasa;  

2.2 sentiasa memelihara nama baik Universiti dan menjaga harta 
serta kemudahan-kemudahan perkhidmatannya dari 
dirosakkan oleh sesiapa juga; 

2.3 tidak melibatkan diri dalam sebarang kegiatan yang 
menghalang perjalanan dan urusan Universiti seperti 
memulaukan kuliah dan sebagainya atau melibatkan diri 
dengan kegiatan–kegiatan yang boleh menjejaskan nama 
baik Universiti; 

2.4 menghormati para pegawai dan pensyarah Universiti; 

2.5 bekerjasama dengan Pengetua–Pengetua Kolej Kediaman 
dan patuh kepada peraturan-peraturan Kolej Kediaman sama 
ada anda penghuni atau tidak ;  

2.6 mengambil bahagian dalam semua kegiatan akademik, 
kebudayaan, sukan serta khidmat masyarakat yang 
dilaksanakan oleh Universiti untuk anda; dan

Sumber dari 

BUKU PANDUAN KEMASUKAN  PELAJAR BARU ISMP & DP.

BEZAKAN ANTARA 2 PEMIMPIN MENGENAI AUKU.

Surat diatas yang telah dihantar oleh MAHFUZ HAJI OMAR kepada Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (GAMIS)pada tahun 2000.dalam surat ini mahfuz mengatakan demi mencapai matlamat perjuangan ini,pergunakan pelajar cina,india dan bumiputra bukan islam terutama dari sabah dan sarawak bagi mencapai matlamat perjuangan kita (PAS)walaupun kita tidak mungkin bersama-sama dengan golongan kafir ini...............

sikap sebenar perjuangan PAS pada masa itu dan sekarang masih lagi mempergunakan mahasiswa demi kepentingan politik sempit mereka.



(AUKU) AKTA UNIVERSITI DAN KOLEJ UNIVERSITI (Statement by Tun M)
1. Saya mengaku yang sayalah orangnya yang telah perkenalkan AUKU (Akta Universiti dan Kolej Universiti) semasa saya menjadi Menteri Pelajaran.

2. Walaupun kita sudah merdeka lebih 15 tahun ketika itu tetapi bilangan kelulusan daripada universiti tidak ramai, terutamanya di kalangan orang Melayu. Jumlah jurutera, doktor perubatan, arkitek dan lain-lain ahli profesional amat kecil dan menyedihkan. Sebaliknya maju mundurnya bangsa dan negara bergantung kepada ketinggian jumlah rakyat yang berilmu. Tidaklah sihat bagi Malaysia jika dari rakyat berbilang kaumnya jumlah Melayu dan bumiputera lain yang berkelulusan universiti sangat berkurangan. Setelah Dasar Ekonomi Baru diperkenalkan maka jumlah penuntut Melayu di tiga buah universiti tempatan sudah bertambah dengan banyaknya. Tetapi kemasukan sahaja tidak akan dapat menambah jumlah Melayu yang berpelajaran tinggi jika ramai yang diterima masuk tidak lulus dan tidak berjaya memperolehi ijazah.

3. Kita terpaksa menerima hakikat bahawa ramai penuntut Melayu dan bumiputra lain yang diterima masuk universiti memiliki kelulusan yang kurang baik daripada penuntut bukan Melayu. Samada mereka mendapat ijazah universiti atau tidak bergantung kepada kegigihan mereka menumpu sepenuh masa untuk menguasai ilmu melalui proses-proses pembelajaran ala universiti.

4. Kita dapati penuntut Melayu amat berminat dengan kegiatan politik. Mereka suka melibatkan diri dengan demontrasi jalanan dan lain-lain aktiviti politik yang memakan masa mereka di universiti. Dengan ini tidak dapat tidak tumpuan mereka kepada penguasaan ilmu tentu kurang. Amatlah merugikan mereka dan masyarakat Melayu jika mereka gagal.

5. Apakah kerana mereka tidak boleh berdemonstrasi dan lain-lain maka mereka akan kurang berpengetahuan dalam bidang politik; mereka akan jadi robot? Tidak juga. Mereka boleh ada forum perbahasan dalaman atau antara universiti, dan mereka boleh mendapat pakar yang tidak punyai kepentingan politik parti untuk memberi syarahan dan sessi soal jawab. Tanpa terlibat secara langsung dengan aktiviti politik berpartian, mereka masih boleh menguasai dan memahami selok belok politik.

6. Kegiatan seperti ini tidak akan memisah mereka daripada menumpukan masa yang mencukupi untuk menguasai ilmu yang menjadi sebab utama mereka berada di universiti.

7. Harus diingat bahawa pembiayaan bagi tiap-tiap penuntut samada yang dapat biasiswa atau tidak datang daripada duit rakyat. Duit itu disalur dengan rela hati oleh mereka kerana kepentingan penuntut dan ilmu yang dituntut oleh mereka, yang akan menjamin masa depan yang cerah bagi mereka. Rakyat yang sanggup wang ini dibelanjakan untuk penuntut sedia berkorban jika korban mereka mendatangkan hasil yang dikehendaki. Tentulah mereka akan kecewa jika wang mereka disalahguna, dihabiskan untuk kegiatan yang lain. Negara juga akan rugi kerana tidak dapat warga yang berilmu. Dan penuntut itu sendiri akan rugi kerana masa depan mungkin tidak cerah seperti yang diharapkan.

8. Pengorbanan yang kita pohon daripada penuntut kita hanya sedikit sahaja. Masa untuk menuntut tidak begitu lama – hanya tiga atau empat tahun sahaja. Setelah lulus tumpukanlah sepenuh masa untuk kegiatan politik atau lain-lain jika ini menjadi minat utama. Pada masa itu kita tidak habiskan wang orang lain. Kita habiskan duit dari titik peluh kita sendiri.

9. Saya percaya orang yang bertanggungjawab dan tahu kenang budi seperti ini akan menjadi manusia dan pemimpin politik yang lebih baik.

10. Tetapi jika kita sanggup habiskan duit orang, kita hampakan harapan orang, sebaliknya kita tidak rela mengguna duit dan masa kita sendiri untuk sesuatu yang kita gemar, maka tidaklah kita dapat berkata yang kita begitu prihatin dan rasa bertanggungjawab terhadap masalah negara kita.

11. Penuntut universiti tentu tidak suka dengar pendapat saya ini. Yang amat marah kerana AUKU ialah penuntut Melayu. Saya rela dimarah oleh siapa sahaja tetapi saya tidak berniat buruk semasa memperkenalkan AUKU. Bagi saya peningkatan kebolehan bangsa saya adalah lebih penting dan utama daripada apa kecaman terhadap diri saya.

12. Jika hari ini penuntut lebih dewasa dan bertanggungjawab batalkan sahaja AUKU.


TUAN2 PUNYA AKAL DAN FIKIRAN..RENUNGKAN DENGAN KEMATANGAN... 


Azmin Ali Akan Jadi PM,Jika Anuwar Bersalah???


Setiap cabang PKR di seluruh negara telah dikerahkan dan diarahkan oleh Azmine Ali agar menghantar sekurang-kurangnya 100 orang ahli pada 9 Januari 2012 ke Kuala Lumpur. Kehadiran adalah DIWAJIBKAN bagi menunjukkan solidariti serta kasih sayang kepada Anwar Ibrahim yang akan mengetahui nasibnya setelah perbicaraan liwat yang paling panjang dalam sejarah Malaysia diketahui keputusannya pada hari itu.
Pihak berkuasa telah mengeluarkan arahan agar penganjur demonstrasi Gerakan Bebaskan Anwar 901 (FAC) agar menarik semula hasrat mereka untuk menghimpunkan orang ramai di pekarangan Mahkamah Tinggi dan di tengah-tengah Kuala Lumpur bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.
Agak menarik apabila modus operandi PKR yang diketuai oleh Azmine Ali, tidak lagi menggunakan blog mahupun Facebook, sebaliknya menggunakan Twitter dan BBM.
Dalam arahannya, Azmine Ali meminta agar ahli-ahli PKR yang hadir untuk menggemparkan pihak berkuasa dan menggertak hakim Mahkamah Tinggi agar datang secara bersendirian sama ada menggunakan kenderaan sendiri mahupun kenderaan awam. Mereka tidak digalakkan berkonvoi bagi mengelakkan pihak berkuasa mudah mengesan serta menangkap atau menghalang kemasukan ke Kuala Lumpur.
Tempat pertemuan adalah di pekarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari 2012, jam 7.00 pagi. Kesemua PKR Negeri turut diarahkan agar mendapatkan sokongan daripada PAS dan DAP untuk menghantar ahli-ahli mereka seramai mungkin ke pekarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada hari itu.
MKP kata:depa pakat dok gempak kata 1juta rakyat akan mai pada hari pengadilan terakhir nie.Macam jugak depa kantoi dengan Bersih 2.0.Gunalah apa saja taktik akan diketahui juga akhirnya.

. Afdlin, Harun sertai perjuangan UMNO.


boboilead513

















“Saya berasal dari keluarga yang susah. Tetapi sistem yang dibentuk oleh kerajaan memberi saya peluang melanjutkan pelajaran ke universiti dan mengambil bidang arkitek walaupun akhirnya saya menceburi industri seni.," itulah luahan pengarah filem terkenal Afdlin Shauki ketika mengulas mengenai penyertaan beliau ke dalam UMNO di PWTC pada petang Selasa.


“Saya memang selama ini menyokong kerajaan dan percaya kepada perjuangan UMNO walaupun tidak menyertainya. Tetapi apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membuat transformasi, saya lihat dia nampak serius dan jujur,” kata Afdlin.


Lebih menarik lagi apabila Afdlin bukan masuk seorang sebaliknya bersama Presiden Seniman Harun Salim Bahcik, kedua-duanya merupakan nama besar dalam industri hiburan negara memilih untuk sama-sama menyertai tranformasi politik negara yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.


Baru bergelar naib juara Maharaja Lawak Mega, pasangan kumpulan Boboi ini hadir ke ibu pejabat UMNO di PWTC untuk menyerahkan borang kepada Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab Rauf Yusof di Ibu pejabat parti.


Awal-awal lagi Afdlin dan Harun telah mengingatkan peminat supaya tidak menyalahertikan tindakan mereka dan memusing cerita.


“Saya berharap perkara ini tidak akan dipolitikkan kerana kami ikhlas. Apa yang kami lakukan adalah atas kesedaran dan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia. Sekiranya ada yang nak buat cerita bahawa kami masuk UMNO kerana mahu cari rezeki lebih, itu salah sama sekali kerana rezeki adalah ketentuan Allah,” kata Harun pula.


Ditanya mengapakah baharu sekarang mahu sertai UMNO, Afdlin secara berseloroh berkata, “Macam orang cakap, hidup bermula pada usia 40.”


“Umur saya genap 40 pada tahun lalu. Pada usia begini, kita mula memikirkan banyak perkara dan akan bertanya pada diri sendiri apa yang penting dalam kehidupan kita. Pada usia begini kita sedar ada perkara yang memang sudah tersurat dan ada perkara yang masih boleh diperbetulkan


“Secara peribadi, saya menyertai UMNO tahun ini kerana pilihanraya dah dekat dan saya percaya dengan apa yang diusahakan oleh kerajaan sekarang untuk membuat perubahan kepada negara ini. Saya percaya dengan apa yang dilakukan oleh Perdana Menteri.


“Sekiranya penyertaan saya dalam UMNO dapat membantu kerajaan melakukan transformasi, ia adalah satu penghormatan bagi saya,” kata Afdlin.


Afdlin dan Harun akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang.
Menurut Afdlin sistem yang dibentuk oleh kerajaan telah membantu mempertingkatkan taraf kehidupannya.
“Saya berasal dari keluarga yang susah. Tetapi sistem yang dibentuk oleh kerajaan memberi saya peluang melanjutkan pelajaran ke universiti dan mengambil bidang arkitek walaupun akhirnya saya menceburi industri seni.


“Saya percaya sekiranya seseorang tidak mensesiakan peluang yang ada, dia boleh berjaya. Oleh itu saya tidak faham mengapa ada golongan yang merungut mereka tidak ada peluang. Padahal peluang itu sentiasa ada depan mata. Sekiranya saya boleh mengubah hidup saya daripada susah kepada berjaya, sesiapa pun boleh lakukannya,” tambah Afdlin.


Harun, yang juga presiden Seniman, berkata, dia memang menyokong kerajaan sejak dahulu lagi.
“Selama ini saya cari makan pun dengan kerajaan. Tetapi saya tak pernah dipelawa secara rasmi untuk menyertai sebarang parti. Jadi apabila dipelawa, saya kata, mengapa tidak?


“Saya harap penyertaan kami dalam UMNO dapat membantu rakan-rakan seperjuangan dalam industri ini. Saya juga berharap dapat membantu golongan remaja yang mungkin terlepas pandang atau tidak mendapat maklumat yang betul sehingga mereka salah laku,” katanya.
Sebelum Harun, naib presiden Seniman, Zed Zaidi telah menyertai UMNO tahun lalu. Bagaimanapun Harun berkata keputusannya menyertai UMNO adalah atas dasar peribadi dan bukan sebagai presiden Seniman.


Bagaimanapun dia akan berusaha mempelawa ahli-ahli Seniman untuk menyertai UMNO. “Tetapi saya tidak akan paksa. Ia terpulang kepada keinginan masing-masing,” katanya.


Ditanya sama ada dia mempunyai cita-cita untuk berkecimpung dalam politik secara serius, Afdlin tidak menafikan.


“Ya, saya ada. Saya akan bekerja keras untuk cuba mendapat tempat supaya saya dapat membantu orang, terutama sekali golongan yang terbabit dalam industri seni.”


Afdlin berkata dia juga tidak takut kehilangan peminat.


“Saya tetap orang Malaysia, sama seperti mereka. Cuma bezanya sekarang saya ada pegangan dalam apa yang saya percaya di segi politik.


“Saya berkawan dengan semua orang tak kira dari parti manapun. Malah, saya ramai kawan dari parti pembangkang. Tak jadi masalah. Harapan saya ialah saya tidak menjadi masalah kepada orang lain. Kalau ada, mereka terpaksa terimalah keputusan yang saya buat ini.”


Tahun lalu, beberapa artis telahpun berbuat demikian. Antara mereka Datuk AC Mizal, Jamal Abdillah, Awie, Zed Zaidi, Rashdan Baba, Ezani Nizarif, Haris Kool, Adam AF dan ramai lagi.


Sementara itu, Ab Rauf berkata golongan artis yang menyertai parti Umno telah menjadi ikon dan membawa pengaruh mereka kepada peminat di luar sana untuk turut serta menyokong UMNO.


Kini terdapat 40 orang ahli Umno Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang yang terdiri daripada kalangan artis, antaranya Tan Sri Jins Shamsudin dan Jamal Abdillah

AGENDA DAILY.– 3/1/2012. OLEH NOOR HASILAH ISMAIL

Tuesday, January 3

18SX : Mahasiswa Terlampau!!!



Jangan Tengok jika anda tidak cukup matang untuk berbuat sedemikian."Penuntut Melayu amat berminat dengan kegiatan politik. Mereka suka melibatkan diri dengan demontrasi jalanan dan lain-lain aktiviti politik yang memakan masa mereka di universiti. Dengan ini tidak dapat tidak tumpuan mereka kepada penguasaan ilmu tentu kurang. Amatlah merugikan mereka dan masyarakat Melayu jika mereka gagal."-Tun Dr. Mahathir Mohamad-

Safwan Anang Boleh BerLAKON NAZAK....ISTERINYA MASTURAH PERNAH BERLAKON HILANG.


Memang dasar penipu kedua pasangan duasejoli nie,dari apa yang diperhatikan MKP lebih mencari apa yang telah diselidik dengan fakta yang sahih,rupanya depa nie adalah pelakon terbaik tahun baru dek kerana mentornya Anwar,akhirnya kantoi dengan perbuatan menipu itu sendiri.Apa nak jadi dengan depa nie berikut adalah apa yang berlaku terhadap isteri beliau Mastura Abu Bakar.


Misteri kehilangan Masturah Abu Bakar tidak perlulah MKP ceritakan panjang lebar kerana ianya sudah dilaporkan di dada-dada akhbar samada mainstream ataupun tidak. Sila rujuk di sinisini, dan sini.


Untuk makluman pembaca sekalian, kes kehilangan Masturah ini telah pun menjadi satu kes polis. Dan ianya masih dalam siasatan. Namun siasatan pastinya terganggu ekoran keengganan Masturah untuk ke PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya) bagi tujuan pemeriksaan menyeluruh termasuk pemeriksaan psikologi. Malah ibunya, Mariam Abdul Rashid meminta kebenaran dari PPUM untuk membawa pulang anaknya ke rumah kononnya 'tidak ada sesiapa yang akan menjaganya' ekoran keluarga Masturah yang akan berangkat ke Indonesia.

Namun apa yang menghairankan ialah bagaimana seseorang yang mendakwa mahu ke Indonesia, akhirnya kantoi sedang berkempen di pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau? Apakah Ibu Masturah 'terlupa' untuk ke Indonesia? Atau sebenarnya adalah alasan untuk 'Melarikan' anaknya dari diperiksa kesihatannya oleh PPUM?

Kepada Masturah Abu Bakar, kami tahu kamu ini merupakan seorang pelajar dalam jurusan Sains Politik Islam di Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan bercita-cita tinggi mahu menjadi Ahli Parlimen menjelang 2020, namun tindakan kamu melarikan diri dari menjalani pemeriksaan kesihatan adalah satu tindakan yang kurang wajar. Janganlah disebabkan ilmu yang kamu pelajari di API menjadi asas untuk kamu membuat pelbagai helah.....Kalau kamu benar-benar di pihak yang betul, mengapa takut untuk menyatakan kebenaran? Mengapa masih melarikan diri? Mengapa kamu boleh ada masa membahagikan bunga-bunga ros sempena Hari Wanita Sedunia di pondok Bas berdekatan Perpustakaan, tetapi kamu tidak ada masa untuk melakukan pemeriksaan kesihatan di PPUM? Apa yang cuba kamu sembunyikan wahai Cik Masturah?

Tidak ada gunanya kamu belajar tinggi-tinggi dalam bidang sains politik Islam kalau kamu sendiri tidak mengaplikasikan segala ilmu yang kamu pelajari. Islam tidak pernah mengajar umatnya menjadi pembohong. Maka dengan itu nyatakanlah kebenaran, walaupun pahit untuk ditelan.

Kepad Masturah, jangan disebabkan kerenah kamu, orang lain pula yang akan mendapat susah. Sudah berapa minggu ini, MPMUM masih belum dibentuk. Dan kami mendengar cerita, kelewatan pengesahan status MPMUM ini kerana 'Kes Kehilangan' kamu ini masih belum dapat dirungkai.

'Anwarista' Persekongkolan Luar Tabii'.



Raja Petra yang sejak tiga tahun lalu tinggal dalam 'buangan' di Manchester, England menegaskan, Pihak pembangkang patut mengurangkan perjuangan untuk Anwar atau 'Anwarista' kerana agenda untuk perubahan tidak harus berteraskan kepada personaliti.''Kita belum tamat, kita kena teruskan. Bukan sebab Anwar. Bagaimana jika sesuatu berlaku kepada Anwar. Dia bukan muda lagi. Dia lebih tua daripada saya.


Apa yang ditegaskan oleh Raja Petra itu telah mendedahkan akan hakikat bahawa pihak pembangkang bukanlah alternatif terbaik untuk memimpin negara ini kerana dasar yang diperjuangkan mereka berbeza-beza dan hanya menjadikan Ketua Pembangkang itu sebagai 'ikon' penyatu.Penyatuan pihak pembangkang itu boleh dianggap sebagai 'persekongkolan luar tabii' kerana masing-masing mempunyai agenda perjuangan berlainan termasuk DAP yang bersifat cauvinis dan rasis.


Pada masa depan tidak mustahil parti-parti yang menganggotai pakatan itu akan kembali kepada perjuangan asal setelah mendapat kuasa atau setelah merasakan sudah menjadi parti paling dominan dalam pakatan itu. Pas telah melancarkan dokumen negara berkebajikan yang turut disokong pimpinan pembangkang lain. Ia sarat dengan pelbagai janji manis dan madah berhelah bagi mencapai nafsu serakah untuk menawan Putrajaya.


Sekiranya Pas sanggup melancarkan dokumen baru ini bagi menggantikan dokumen negara Islam yang diperkenalkan pada 12 November 2003, tidak mustahil mereka akan membuat pusingan 'U' untuk membuang dokumen negara berkebajikan dan menggantikannya dengan dokumen entah apa lagi!Tidak mustahil juga bila DAP berkuasa, mereka akan melancarkan pula dokumen negara cauvinis dan jika sosialis berjaya, mereka akan lancarkan pula dokumen negara komunis.Anwar tidak mempunyai falsafah perjuangan terbaik bagi membangunkan negara dan rakyat sebaliknya lebih mengutamakan kepentingan mendapatkan kuasa bagi diri dan kroni-kroninya.


Pendedahan Raja Petra seharusnya dijadikan pengajaran kepada pihak-pihak yang baru mahu berjinak-jinak dengan Anwar bahawa Ketua Pembangkang itu sanggup memperalatkan sesiapa sahaja bagi menjaja pembohongannya.Beliau sanggup memburukkan negara malah bangsanya sendiri demi memperjuangkan kepentingan peribadi dan kroni-kroninya.Rakyat seharusnya bimbang dengan trend mendewa-dewakan Ketua Pembangkang itu yang dapat dilihat apabila 'ulama' PKR yang juga bekas pemimpin Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Dr. Badrul Amin menggelar Anwar sebagai pemimpin dari sebelah Timur yang ditunggu-tunggu.Anwar ternyata tidak mampu mentadbir negara kerana beliau tidak mempunyai ciri-ciri integriti, kredibiliti, bertanggungjawab dan sanggup memperjuangkan nasib dan kesejahteraan rakyat," katanya yang juga Pensyarah Kanan Sosiologi Politik, Jabatan Antropologi dan Sosiologi.



Sehubungan itu, semua rakyat perlu menolak pemimpin yang pandai bersandiwara dengan pelbagai imej baik semata-mata supaya dia terus dipuja.Ingatlah, masa depan sebuah negara bukan ditentukan oleh seorang pemimpin walau sehebat mana pun beliau, sebaliknya ia ditentukan oleh ideologi dan arah perjuangan yang dibawa.








Yuyu Luna Klu Dah Termakan Air Kaki Aljuburi Beginilah Perangainya?



MAHASISWA sekarang lebih kepada berpolitik dari belajar(bukan semua yang bersikap menentang),jika dahulu pada zaman MKP menjadi mahasiswa tak ramai pun yang menentang AUKU nie,Banyak yang patut difikirkan dan lebih kepada pelajaran , almaklum MKP bukanlah orang senang dan masuk universiti pun keluarga dikampung berharap dan memberikan kepercayaan yang penuh supaya nasib keluarga berubah.Umpama hidup kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang kehidupan MKP dikampung.Nasib baik mendapat biasiswa dari kerajaan ringanlah sikit perbelanjaan keluarga menangung MKP belajar.Alhamdulilah berkat doa keluarga yang susah MKP lulus dengan cermerlang.Kini dapatlah menanggung keluarga dan berubahlah nasib keluarga MKP.Terima kasih Kerajaan BN kerana membantu keluarga miskin seperti MKP melanjutkan pelajaran dengan kouta yang diberikan.Akan tetapi kisah berbeza dengan Mahasewel yang membuat onar di depan UPSI baru-baru nie  






klik gamabar untuk memperbesarkan imej.




Kasihan rupanya pelajar-pelajar yang terlibat merusuh semata-mata membela nasib mahasiswa biadap bernama Adam Adli terdiri daripada anak-anak mereka yang berpendapatan rendah. Kebanyakkan dari mereka berasal dari Pantai Timur :


Ada ibu bapa yang bekerja tukang jahit, petani dan selebihnya bekerja sendiri - namun pendapatan bulanan ibu bapa pelajar ini di bawah RM1000 sebulan.

Tidakkah mereka kasihan dengan perit jerih ibu bapa mereka yang menghantar mereka ke menara gading semata-mata untuk melihat mereka berjaya?

Kita lihat beberapa lagi pelajar yang terlibat serta diperbodohkan oleh Adam Adli yang mana kita dapat maklumat sebelum berhimpun beliau dipercayai berjumpa dengan seorang pemimpin politik pembangkang.



Lagi para 'mahasewel' yang terlibat dalam kejadian merusuh serta memfitnah pihak PDRM :







Nama : Mohd Salaihudin Bin Mat Jusoh 


Fakulti Sains Kemanusian/Semester 8/Pengajian Malaysia/AJK Tertinggi LMP 


Facebook: Park Jung Din









Nama : Amar Afiq Harun


Diploma Sains/Semester 2/AJK Tertinggi LMP

afiq_92sya@yahoo.com





Kumpulan pelajar di atas dipercayai turut terlibat dalam menulis status di laman facebook mengatakan bahawa polis bertindak kejam serta memukul Safwan Anang sehingga berdarah. 

Betulkah dakwaan ini?

Jika benar...

Kasihan sungguh tidakkah mereka sedar bahawa Adam Adli mempergunakan mereka semata-mata untuk membebaskan dirinya dari dihukum oleh pihak pentadbiran UPSI? 

Pelajar lain sibuk mengulang-kaji untuk menghadapi 'final exam' kamu sibuk merusuh... isk..isk..isk...

Sabar belum habis lagi, sambung lagi dengan paparan gambar perusuh yang dipercayai turut terlibat memecahkan pintu klinik Syifa :


Yuyu Luna klu dah termakan air kaki aljuburi beginilah perangainya
Mereka-mereka ini dikeldaikan oleh Adam Adli yang dipercayai mendapat sentuhan 'ajaib' dari Chegubard ahli AMK yang mengetuai SMM.

Dalam kebebasan bersuara, kita perlu tahu batas-batas lebih-lebih lagi kamu adalah golongan mahasiswa yang bakal bergelar guru serta bertanggungjawab mendidik anak bangsa kelak. 

Jika sikap ekstrem begini ditunjukkan ketika masih belajar tidak hairan jika sekolah-sekolah di Malaysia kelak hanya mampu melahirkan golongan murid yang tidak berkualiti.

Soalan akhir saya kepada golongan 'cerdik' ini - bukankah kerajaan telah mengumumkan untuk mengkaji serta memansuhkan AUKU dan membenarkan mahasiswa berpolitik. Jadi apakah tujuan sebenar perhimpunan di hadapan UPSI tempoh hari?

Saya beranggapan tujuan perhimpunan yang diadakan tempoh hari bertujuan :

  • Untuk menyelamatkan 'batang tengkuk' Adam Adli yang bakal dibuang kolej dan akan gelap masa depannya?
  • Untuk melatih mobilisasi sempena 9 Januari yang akan datang?
  • Atau pun perhimpunan diadakan tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk mencari salah pihak berkuasa dengan harapan imej kerajaan berjaya diburukkan?

Laporan terkini menyatakan ada yang telah membuat penafian terhadap penglibatan mereka dalam rusuhan depan UPSI BACA DISINI

ANWAR 'MELIWAT' SYUKRI DEMI JAWATAN PERDANA MENTERI


Tapi harus ingat...orang lain pun MAHASISWA juga jangan jadi macam MAHASEWEL. Cuma MKP tak berideologikan KHAWARIJ macam korang ni.Oklah...sebab korang 'proclaim' diri korang sebagai 'BEBAS'...MKP nak tanya kau lah Syukri. Boleh kau nyatakan hubungan 'ISTIMEWA' kau dengan ANWAR IBRAHIM?




Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) mengingatkan parti politik dari Pakatan Rakyat (PR) khususnya Pas supaya diam dan tidak banyak cakap dalam isu melibatan mahasiswa terutamanya mengaitkan aktivis pelajar, Adam Adli Abdul Halim. 
 
Presidennya, Ahmad Syukri Abdul Razab berkata, sebelum ingin menjadi hero dalam isu Adam Adli, beliau memberi peringatan kepada Pas supaya tidak lupa pada lima orang pelajar dari Kolej Universiti Islam Insaniah (Kuin), Kedah.
 
"Kita beri peringatan kepada semua parti politik, khususnya PR dan Pas yang tiba-tiba menyuarakan sokongan dalam isu Adam Adli dengan mengatakan 'takkan biar mahasiswa keseorangan'.

"Tetapi sebelum itu, jangan lupa kes lima mahasiswa KUIN yang digantung belajar yang mana Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak pada ketika itu menjadi pengerusi Kuin. Mana suara orang-orang Pas pada ketika itu?," soal Syukri.


Depa nie MKP pening,PAS pulak ditembak oleh mahasewel nie kerana isu KUIN.Dasar tak malu puak PAS nie ditemplak oleh SMM sendiri.Puak mahasewel nie hanya berkiblatkan Anwar. 

DR.Badrul :Lawak Terbaik Menjelang 901.



Lawak sungguh firasat Dr. Badrul. Bagaimana 'ulama' PKR ini tergamak membuat kenyataan yang memperlihatkan daya taksub kelas pertama sedangkan yang digambarkan itu penuh dengan masalah integriti atau kewibawaan. Sayang, ilmu yang dimilikinya, kelulusan yang didapatinya tidak seimbang dengan kenyataan yang dibuat.


Kalaulah dikatakan Anwar memiliki faktor penyatuan umat, kerana cita-cita peribadinya untuk sampai ke Putrajaya, umat Islam berpecah dan umat Malaysia terjebak dalam sengketa. Ramai kawan yang dulunya rapat dengannya kini meninggalkannya. Dia tak mampu menjadi faktor pemersatu. Alasan kawan-kawan yang meninggalkannya ialah Anwar tidak layak menjadi pemimpin kerana menghadapi masalah moral yang serius. Anwar membalas dengan mudah dan lazim kepada yang meninggalkannya - mereka sudah dibeli oleh UMNO atau kerajaan.



Ujian yang dilaluinya adalah hasil perbuatannya sendiri. Dia tuduh konspirasi berlaku. Mana bukti konspirasi itu. Apakah mudah pihak polis, ahli perubatan, pakar forensik, pegawai pendakwa, hakim dan lain-lain lagi berpakat untuk melakukan kerja keji dan zalim itu. Kalau ia berlaku lambat laun ia akan pecah juga, "mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia, tidak!"

"Orang itu datang dari Timur". Ini mengingat penulis Allahyarham Ustaz Ashaari Muhammad, pemimpin Arqam mengenai Pemuda Bani Tamim yang bakal muncul datang dari Timur. Apakah Anwar Ibrahim orangnya. Ciri-ciri yang disebutkan oleh Dr. Badrul tidak menggambarkan watak sedemikian. Apakah kenyataan Dr. Badrul sebagai strategi "pemujaan" menjelang 901.

Dia disebut sebagai menghormati prinsip agama. Dr. Badrul tentu arif mengenai isu "kalimah Allah" yang diperjuangkan oleh Anwar yang menyebabkan ia digelar "pluralis" sewaktu bercakap di London School of Economics suatu ketika dulu. Dia juga yang mengambil sikap terbuka mengenai isu pemurtadan di DUMC , 3 Ogos 2011 yang menyebabkan Dr. Hasan Ali semacam dipinggirkan dari memainkan peranan dan Anwar dikatakan berada di belakang penyokong gaya hidup lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) kerana kenyataannya tidak jelas.

Dia dikatakan mempunyai ramai kawan seperti Al Gore, Camdessus, George Soros, Paul Wolfowitz, Shaha Ali Reza (teman wanita Wollfowitz), Martin Indyk (bekas Duta AS ke Israel), Michael Danby (MP Australia yang pro-Israel), James Wolfensohn (bekas Presiden Bank Dunia), William Cohen (bekas Setiausaha Pertahanan AS) dan ramai lagi. Apakah Dr. Badrul tidak pernah mengetahui ini semua. Kasihan!.........................

Safwan Anang:Penipu Tulang Rusuk Patah!!!



MKP berpendapat Safwan pelu mengemukan bukti bahawa tulang rusuknya patah.Dari apa yang diperdebatkan oleh para pakar perubatan ternyata Safwan Anang jelas menipu.Ia diperkukuhkan lagi dengan pembohongan oleh HarakahDaily, lidah rasmi PAS yang terkenal dengan pembohongan dan penjualan yang semakin merudum kerana kredibiliti yang semakin teruk telah melaporkan bahawa salah seorang daripada perusuh haram di UPSI telah patah tulang rusuk dan patah gigi geraham.


Ada yang tidak kena dengan diagnosis 'patang tulang rusuk dan patah geraham' oleh lidah rasmi pembohong PAS itu dengan simptom dan kesantaian yang ditunjukkan oleh perusuh haram bernama Safwan Anang itu.


Kepada sesiapa yang pernah mengalami 'patah tulang rusuk', anda tentu tahu betapa seksanya anda untuk bergerak, bernafas dan lebih-lebih lagi mengangkat tangan.

Berikut adalah pendapat Dr. MIM

 MiM sendiri banyak kali merawat pesakit yang patah tulang rusuk!

Tetapi sebagai seorang doktor perubatan, MiM tidak boleh membuat diagnosis hanya berdasarkan kepada foto di atas.

Simptom mesti disertakan dengan pemeriksaan. X-ray juga mesti dilakukan untuk mengesahkan diagnosis. Inilah prosedur yang sebenarnya.

Yang menghairankan MiM ialah bagaimanakah lidah rasmi PAS itu begitu yakin dengan 'patah tulang rusuk patah geraham'?

Jika rujuk kepada Malaysian Insider, peguam Safwan Anang mengatakan bahawa pihaknya kini masih lagi belum memperoleh sebarang laporan kesihatan daripada Hospital Hospital Slim River!

Kenapakah HarakahDaily 
mendahului laporan kesihatan Hospital Slim River itu?

Seperkara lagi, MiM bersetuju dengan pandangan pihak polis supaya mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang cuba memburuk-burukkan nama mereka.

Kenyataan Nurul Menyentuh Hati MKP.



Nurul Nadirah Fazmin Narawi, Pelajar Jurusan Keusahawanan & Perdagangan, Universiti Pendidikan Sultan Idris Malaysia:

“Melihat kembali kepada sejarah Malaysia, YAB Perdana Menteri merupakan diantara individu penting yang bersungguh-sungguh menaiktaraf Institut Perguruan Sultan Idris kepada Universiti Pendidikan Sultan Idris. Sebuah institusi pendidikan negara yang tertua dan disegani kerana berjaya melahirkan ribuan pendidika anak bangsa. Tetapi, tahun 2011 telah membawa kepada titik sejarah hitam UPSI kerana disinilah lahirnya seorang aktivis yang beria-ia mahu menjatuhkn pemimpin no 1 negara.. Apakah kesudahan mereka yang kononnya membawa satu perjuangan kebebasan akademik? Mahu bebas bagaimana lagi? Apakah mahasiswa belajar dalam kurungan ataupun dipenjarakan jika tiada kelas? Melihat apa yang telah berlaku malam semalam di ambang tahun 2012, Saya berasa kesal dan mengutuk perbuatan mereka kerana tindakan mereka tidak melambangkan kredibiliti n rasionalisme seorang mahasiswa. 

Saya melihat mereka (SMM/BEBAS) seolah-olah membina satu momentum kehancuran yang berupaya memecah-belahkan mahasiswa diseluruh Malaysia dengan ideologi perjuangan tidak sihat mereka. Sebagai seorang mahasiswa UPSI ,saya kecewa dengan tindakan mereka (SMM/BEBAS) yang sanggup mencetuskan kontroversi dan mencabuli keamanan kampus serta mencalarkan imej bersih UPSI itu sendiri. Saya tidak tahu dari sudut mana harus saya banggakan dengan perjuangan dan tindakan biadap merek. Molek kiranya jika kita menghayati sejarah UPSI dan mengkaji apakah kesan terhadap masyarakat khususnya dengan tindakan mereka. Saya ingin menyeru Mahasiswa/siswi di seluruh Malaysia menjaga gelaran MAHASISWA itu sendiri dengan baik agar ianya tidak dicemari dengan ideologi politik luar. Berfikir sebelum bertindak agar ia tidak merugikan mana-mana pihak termasuk diri sendiri. Jangan berbicara tentang politik dan masa depan negara selagi diri tidak istiqamah dalam menimba ilmu".

Monday, January 2

Adam Adli Hina PM/ Menteri Pulak!!!

Sikap budak Adam nie dah mai tahap melampau dan tidak boleh lagi diterima lagi.Apa pulak kena mengena dengan PM dan Menteri dalam kes beliau?selalunya pihak pembangkang PKR.PAS dan DAP sahaja bersikap sedemikian membuat pertuduhan sebegitu.Mungkin jugak Adam dan rakan-rakan tidak mendapat reaksi PM dan DS Hishammudin dalam demo budak hingusan ini.MKP nak bagitau kat Adam anda tidak layak mendapat perhatian dari PM atau Menteri la????????????Adam meroyan sebab Polis dah menjalankan siasatan terhadap rakan serta blogger pembangkang yang menimbulkan fitnah terhadap polis.

Al-kisah, dua orang lelaki melihat seekor itik tidur sambil berdiri dengan kaki satu.Maka berkatalah lelaki itu kepada kawannya, “Itik berkaki satu.”Kawannya membantah, “Bukanlah, itik berkaki dua!”Dia membalas, “Tidak, itik berkaki satu.”Oleh kerana mereka bercakap terlalu kuat, itik itu pun terjaga dari tidur lalu berlari menggunakan kedua-dua kakinya.“Aha, kan aku dah cakap tadi, itik kaki dua!” kata lelaki kedua itu, berpuas hati.Balas lelaki pertama, “Ah, kalau dah berlari, itik boleh berkaki tiga!”Begitulah politik kita. Berikanlah hujah apa sekali pun. Tunjuklah gambar atau video apa sekali pun, sebahagian kita hanya mahu dengar dan percaya apa yang dia mahu dengar dan percaya.Walaupun kita sering melaungkan kita lebih arif dan terbuka berbanding generasi terdahulu, saya tak fikir kita cukup terbuka.Kita selektif membaca blog atau tulisan yang serasi dengan pendapat kita saja.Politik itik kaki tiga memang dah lama wujud dalam masyarakat kita. Kita bukan nak cari kebenaran.Kita hanya nak menang hujah; walaupun dalam proses nak menang hujah itu kita akan berkata itik kaki tiga! dipetik dari blog nobisha


Gempar:Adam Adli Mengamuk Lagi!!!



Kereta Kawan Adam Adli dipecahkan cermin hadapanya oleh pihak yang tidak bertanggungjawab,sudah tentu Adam akan menyalahkan orang lain padahal tiada bukti yang sahih atau saksi yang nampak kejadian tersebut.


 


Budak kontroversi Adam Adli mula mengamuk di twitter nya bila kereta rakan baiknya yang juga pelakon terbaik demo SMM , Safwan Anang telah dipecahkan .


 

Seperti skrip Pakatan yang menjadi  kebiasaaanya , pastinya  isu kereta Safwan Anang  akan  digunakan semaksimum mungkin untuk meraih simpati dan publisiti .   Mana tahu duet  Perlis iaitu Dr Juanda - Dr Asri lepas ini akan keluar kenyataan lagi defend SMM   sebab cermin kereta pemimpin mereka  pulak pecah .

Tak ada keja  la orang  nak pergi pecah cermin  kereta budak nazak ini .  Tak mustahil mereka sendiri pecahkan seperti yang ditulis oleh   Adam sendiri di twitternya kononnya  meraih simpati mahasiswa dizalimi . .


Skrip Oleh GBP gambaq oleh DOUBLE YY Pengarah seni MKP.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive