Saturday, January 14

Video nie Pasti membuatkan Anda Sakit Jantung,18 SX



Muslimah PAS mempertahankan tindakan ahli dan penyokongnya ketika menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim di perkarangan mahkamah tinggi Kuala Lumpur, Isnin lalu.
Timbalan ketuanya, Dr Mariah Mahmud berkata, tidak ada apa salahnya bernyanyi beramai-ramai dengan bersemangat.
Beliau berkata, amalan ini berlaku di negara-negara Islam lain termasuk di Timur Tengah dan Indonesia.
Menurutnya, Muslimah yakin yang apa yang berlaku bukan satu kesalahan dan dosa dan bukan kayu ukur akhlak dan moral muslimat.
Dr Mariah berkata, tidak ada percampuran dengan lelaki dan perempuan, tidak ada pendedahan aurat, tidak ada lenggang lengguk yang mengiurkan, intonasi suara bukan intonasi yang jatuh kepada haram dan perkataan yang digunakan tidaklah lucah.
MKP kata eloklah tue video nie mau bagi anak cucu tengok reaksi nenek mereka apabbila berada dijalanan.

Drama BollyWood Anwar sudah Bemula?



Dengan rekod lepasnya, ‘kelebihan’ dalam mengajak khalayak berada dalam ‘skop yang dipandunya’ pasti sekali akan diulanginya. Namun sebagai rakyat Malaysia, kita perlulah ada kebijaksanaan dalam soal ini. Tentu sekali rakyat mampu menilainya.

Jika disorot tindak-tanduk individu ini pada masa lepas, di atas pentas ceramah, dia sememangnya mampu ‘menggayakan apa sahaja’ yang dikehendakinya. Tentu kita tidak lupa drama keracunan arsenik yang diadu-domba Anwar yang kononnya diperoleh akibat pemakanan oleh pihak polis. Isteri dan para pemimpin Adil (sekarang PKR) ketika itu menyebarkan berita nyawa Anwar dalam bahaya. Kuku dan kaki menjadi hitam. Anwar sudah kronik dan nazak. Rambutnya konon telah gugur. Maha dahsyat sekali. Namun, isu itu berlalu begitu sahaja setelah siasatan Hospital Kuala Lumpur menunjukkan tiada keracunan arsenik dalam air kencing dan darahnya.

Masih tidak ‘patah semangat’, sekali lagi isteri si Anwar menguar-uarkan dakwaan kononnya suaminya disuntik dengan darah HIV positif. Tetapi lihatlah, dia sekarang berada di mana sekarang. Sekali lagi isu itu mati. Dan disusuli lagi dengan drama kehidupan Anwar terancam kerana lehernya didapati patah dan ada urat yang terkehel. Masih berbohong lagi dan diikuti pula dengan lumpuh sakit belakang. Namun segalanya bohong belaka.

Yang terbaru pada tahun lepas Anwar muncul pula dalam program berita TV3 yang memetik kenyataan beria-ianya dalam satu ceramah di Pulau Pinang mendakwa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah diseret dan dihumban ke dalam lokap setelah menyertai perhimpunan haram Bersih.

Namun rakyat Malaysia terpaku pada masa sama apabila selang 20 saat, Abdul Hadi muncul dalam program berita sama mengakui polis bukan sahaja melayan beliau dengan baik, malah semua peserta perhimpunan haram itu telah diberikan layanan serupa sepanjang tempoh tahanan. Itulah Anwar.

Dan tentu sekali dalam ‘road show‘nya kali ini ada ‘buah tangan’ baru pula. Dari segi mengadu-domba, orang-orang dari PKR memang nombor satu. Masih ingat tak lagi dengan Azmin Ali, timbalan presidennya. Ketika pengundian baru memasuki tempoh separuh hari di Sarawak April tahun lalu, habis ditwitnya kononnya pembangkang telah menguasai Bumi Kenyalang sampaikan satu sidang akhbar khas terpaksa diadakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di IPD Kuching.

Anwar pula ketika itu, habis dicanangnya juga kekuatan PKR yang meletakkan calon di hampir 50 kerusi. Tetapi rakyat pun tahu akhirnya siapa yang menang.

‘Road show’ diketuai Anwar dalam negara pasti akan dilakukannya. Cuma dikhuatiri, ‘road show’ sedemikian akan menerbitkan ancaman ketenteraman awam sehingga menggugat sikap kesederhanaan majoriti rakyat Malaysia yang pada tahun lepas telah pun membawa negara ke tangga 19 negara paling aman daripada 153 buah negara di dunia.
Mungkinkah Laporan Global Peace Index (GPI) pada 2012 ini pula akan berubah secara drastik.

Terserah kepada rakyat untuk menilainya.

Anwar Bawak Masuk 100 Juta?#BersihMalaysia


Wow Anwar dah bawak masuk duit banyak kat Malaysia nie.Semuanya hasil dari Proksi yang dok ada kat luaq negara,patutlah Anwar keluaq negara apabila dia menang kes liwat baru nei........... 
Sangkakala hari ni diberi satu maklumat bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah membawa masuk duit sebanyak USD 100 juta bersamaan dengan Ringgit Malaysia 300 juta lebih. 
Dari maklumat yang Sangkakala dapat DSAI telah membawa duit tersebut melalui penerbangan dari Thailand dan di bawa masuk oleh seorang Pilot kapal terbang. 
Apa yang mengecewakan, pilot tersebut dengan sengaja  turut sama bersekongkol dengan DSAI dalam usaha menghancurkan negara demi kepentingan politik dan kuasa. 
Tapi dari mana sumber duit tersebut diperolehi? Sangkakala juga terdengar bahawa duit tersebut di taja oleh sebuah negara luar yang menginginkan DSAI menjadi Perdana Menteri.
Jika pada ketika ini DSAI telah mengambil wang dari negara trsebut, tidak mustahil negara itu mempunyai agenda tertentu terhadap negara ini.
Apa lagi yg Sangkakala dengar ialah negara yang menyalurkan wang tersebut telah menghantar Duta mereka di Malaysia untuk berjumpa dengan DSAI sebelum kes beliau di sebut di mahkamah pada 901 yang lepas.
Jika benar maklumat yang Sangkakala terima ni, maka negara ini memang didalam masalah sekiranya PR memerintah selepas PRU 13 nanti.
Sangkakala amat berharap dan menyeru kepada semua rakyat Malaysia supaya janganlah kita menggadai negara ini demi kesinambungan anak cucu kita nanti.
Begitu susah datuk nenek kita dulu berjuang menentang penjajah hanya kerana seorang manusia bernama Anwar Ibrahim maka segala usaha yang di lakukan oleh keturunan kita yang terdahulu menjadi sia-sia dan tiada makna.
Sumber :sangkakalajari9

 
Dewan kosong 

mai ambil pun keta mewah mana tak banyak duit depa cekau.

Konvensyen Pakatan haram hari nie hanya dihadiri lebih kurang 2ribu perserta,depa dok pukul canang kata 10ribu akan mai kat Aloq Setaq padahal semuanya Gempak Keling dok ada.Ternyata jika Anwar didapati bersalah tempohhari depa akan kuat dengan undi simpati rakyat,Ternyata bila Anwar bebas sokongan pun dah malap. 

Video "Kau Nie" Sampah!!! Berbanding Dengan #18 Pro-Common Sense



Kedua-dua video nie dihasilkan oleh mahasiswa akan tetapi paling melucukan video yang diAgungkan oleh GAMIS nak rasanya nak termuntah MKP tengok....Musibat yang buat video nie baca skrip tak betul atau tak betul-betul menghayati watak.Nampak sangat kebodohan serta pendek akal.Penonton yang menonton video nie pun baru 15ribu lebih,tue pun dah pukul canang kata video terhebat.........Ternyata depa nie daj termakan ayaq kencing pemimpin yang kurang cerdik la.Sebagai bekas mahasiswa terasa malu bila video nie diAgungkan sebagai terbaik macam haram jadah woiiiiii.Hampa tengok video yang dibawah nie untuk membuat perbandingan.

RM13,599.99 supaya MiloSuam dedahkan siapa Pengebom #BebasAnwar901 @PDRMsia



Nota: Semalam kawan-kawan blogger telah berpakat untuk sumbangkan seorang sedikit duit supaya kita boleh bantu polis tangkap pengebom ni. Sejumlah rakan-rakan blogger juga hampir-hampir menjadi mangsa pengebom ini dan kita semua amat marah dengan tindakan ganas ini. 


Sebanyak RM 3,599.99 telah dikumpul. Apa kata rakan-rakan yang lain juga pakat-pakat beri sumbangan seorang sikit supaya jumlah ganjaran boleh kita naikkan lagi? Marilah kita bersama-sama tunjukkan bahawa kita tolak keganasan dan kita mahukan rakyat Malaysia membantu pihak polis selesaikan kes ini dan bawa pihak yang bertanggung jawab ke muka keadilan. 



MKP kata:mungkin angka 9 menjadi kesukaan Anwar so tambah bagi ada 4kali 9.,



Demi Ganjaran RM10K - @MiloSuam Akan Dedahkan Maklumat Pengebom #901??

PDRM dah keluarkan tawaran RM10 ribu kepada pemberi maklumat kes letupan di Mahkamah Tinggi hari tu.. Ada sesapa yang nak ke?

Kepada sesapa yang berangan nak dapatkan hadiah ganjaran RM10 ribu dari PDRM tu, gua nasihatkan supaya korang lupakan sajalah niat murni tu..

Sebabnya, gua confirm duit reward 10 ribu tu akan dapat pada blogger gay jamban MiloSuam pasal mamat gay tu memang pakar cari bukti..

Kepakaran mamat tu cari fakta memang terkenal seantero blogsphere sampaikan Dr Novandri pun pernah kantoi dengan Milosuam masa kes tisu dalam video Anwar..

Dan yang terbaru, MiloSuam sekali lagi membuktikan ke'GAY'an dia dengan membuat analisis ala-ala doktor haiwan pasal suntikan morphin yang dialami oleh pengawal peribadi Wan Azizah.

Dan sekali lagi jugak la Dr Novandri kantoi termalu... Hebat kan budak Milo tu?

So.., mamat gay Milo tu memang terbukti cekap selain dari banyak kaki yang jadi balachi dia.. Pasal tu Anwar sayang banget kat budak Milo tu..

Sebab tu gua yakin Polis akan dapat selesaikan kes 3 letupan di Mahkamah tu kalau dapatkan bantuan dari Milosuam.. Hahahaha...

Polis Diraja Malaysia (PDRM) menawarkan ganjaran RM 10,000 kepada pemberi maklumat insiden letupan bom di Kompleks Mahkamah Jalan Duta ketika keputusan kes perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim Isnin lalu.
Perkara itu diumumkan melalui laman Facebook milik pasukan keselamatan itu hari ini.
"Berikutan insiden tiga letupan 'Improvised Explosive Devices (IEDs)' yang berlaku pada 9 Januari 2012 berhampiran Kompleks Mahkamah Jalan Duta, PDRM menawarkan ganjaran sebanyak RM 10,000 kepada sesiapa yang dapat memberi maklumat sehingga tertangkapnya individu atau kumpulan yang bertanggungjawab dalam insiden tersebut," menurut status di laman Facebook tersebut.

-MEDIA PERMATANG PAUH -

Guan Eng Apa Lu Mau Lanjau Lagi?



Ceramah Guan Eng diadakan didewan Kg. Baru,Pokok Sena bersama Mat Sabu,Mahfuz Omar & Rodziah semalam. Dalam ceramahnya Guan Eng berkata rakyat akan memperolehi "besar punya pahala" sambil mengangkat kedua-dua tangannya.Bukan pahala akan tetapi bala dok timpa mai dekat pengundi Pokok Sena.Apa Guan Eng dah buat dekat orang melayu Pulau Pinang rasanya dah banyak penindasan telah dilakukan oleh cauvanis DAP nie.Kedai dirobohkan dan bermacam lagi telah dilakukan oleh DAP.Hampa tengok video nie dulu untuk menilai.


Bukti untuk rakyat Pokok Sena menilai apa yang guan Eng buat.Jangan kena tipu bulat-bulat pulak.


Tengok apa Pakcik nie kata.


Malah sempat musibat punya Bapak Nenen melemparkan tohmahan kepada UMNO dengan berkata "kita tak makan wang, UMNO makan wang".Dalam masa yang sama Guan Eng menabur 3 janji jika PR diberikan peluang memerintah :
  1. RM1000 setahun untuk warga emas.(duit judi kot?)seperti yang pak cik nie kata dalam video.
  2. Mansuhkan Tol Plus.Habis semua pekerja tol PLUS kena tendang pasal tak ada duit nak bayaq gaji,Kebanyakkan pekerja PLUS nie melayu.
  3. Kurangkan kos sara hidup.Pulau Pinang beli barang pun sama harga jugak, kalau dia jujur kenapa kerajaan negeri tak turunkan dulu harga di Pulau Pinang.
Eloklah sekiranya janji-janji ini dilaksanakan di negeri Pakatan memerintah sekarang. Orang Islam berkopiah, bila dengar Guan Eng kata "Undi PR dapat pahala" - mereka terus bertakbir.

Apa hendak jadi agaknya dengan bangsa kita sekarang ini?So pakat-pakat pikiq pengundi Pokok Sena ,janganlah apa yang terjadi di Pulau Pinang akan jadi disana.



Keyakinan rakyat terhadap BN semakin meningkat – PM




Setiap kata dikota itulah Barisan Nasional selama ini tidak pernah mungkir janji yang telah diberikan kepada rakyat.Pada 15hb ini rakyat akan menikmati wang saku sebanyak 500ringgit kepada ketua keluarga diseluruh malaysia.Pakatan haram di kedah ,Pulau Pinang dan selangor masih lagi tidak melunaskan janji semasa pRu 12 yang lalu.pemimpin pakatan cuma pandai menabur janji kosong tidak seperti Barisan Nasional. Oleh kerana itu tidak mustahil rakyat kini kembali menyokong Barisan Nasional.
BUKIT GANTANG 14 Jan. – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keyakinan rakyat terhadap kepimpinan Barisan Nasional (BN) di peringkat persekutuan dan negeri semakin meningkat kerana perikatan itu mengotakan janji mengikut kemampuan. 
Perdana Menteri berkata, rakyat menyedari BN bukanlah kerajaan yang gemar bermain politik bersifat populis serta berjanji perkara yang tidak berpijak di bumi nyata. 
"Apa yang kita mampu lakukan, kita lakukan dan apa yang kita janji kita laksanakan sebagai kerajaan,” katanya ketika berucap merasmikan Program Pemukiman ADUN-ADUN BN seluruh negara di Jalan Simpang, di sini, semalam. 
Beliau berkata, janji-janji itu dibuktikan dengan pelbagai bantuan yang diberikan kepada rakyat seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia dan Menu Rakyat 1Malaysia, pemberian subsidi dalam pelbagai sektor seperti subsidi petrol. 
Selain itu, Najib juga membayangkan akan mengumumkan “durian runtuh” untuk masyarakat peneroka tidak lama lagi dan beberapa insentif lain untuk rakyat 
"Jumlahnya saya tidak akan beritahu lagi, sampai masa nanti saya akan umumkan. Biar suspens sikit,” katanya. – BERNAMA

Anwar Dah Ketaq Lutut Saiful Nak Buat Rayuan.



Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan tidak harus ada campur tangan politik sekiranya Peguam Negara mahu membuat rayuan berhubung pembebasan beliau dalam kes liwat, Isnin lalu.

"Soal pendakwa raya rayu itu bukan soal saya, itu ruang yang ada untuk dia terkandung dalam akta dan undang-undang... ia terserah kepada badan kehakiman untuk memutuskan keputusan berdasarkan undang-undang dan fakta.

"Tetapi, saya harap tiada sebarang campurtangan politik dalam kes ini. Kami faham undang-undang dan perlembagaan," katanya ketika ditemui pemberita selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Jamek Kampung Baru di sini, hari ini.

Dalam satu kenyataan kelmarin, bapa Mohd Saiful Bukhari Azlan, Azlan Mohd Lazim kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berkenaan keputusan Mahkamah Tinggi yang membebas dan melepaskan Anwar.
Beliau berpendapat tindakan itu sebagai satu langkah menidakkan hak seorang warganegara untuk diadili dan didengar rayuannya sehingga ke peringkat yang tertinggi menurut Perlembagaan Malaysia.
"Demi anak saya, saya merayu agar-agar pihak Peguam Negara memfailkan rayuan," katanya lagi.
Diharap pihak Peguam Negara tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukakan rayuan.
Isnin lalu, Majlis Peguam menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berkenaan keputusan Mahkamah Tinggi.
Anwar didakwa meliwat bekas pembantu peribadinya itu di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini di antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.SINARHARIAN

Friday, January 13

Blogger Sharp Shooter Lari Ke Kedutaan Turki Ke?



Mahkamah Tinggi di sini hari ini menangguhkan prosiding menghina mahkamah melibatkan penulis blog Amizudin Ahmat yang disaman Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim kerana Amizudin telah 'menghilangkan diri'.

Peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Rais, berkata keadaan tersebut menyebabkan beliau gagal menyerahkan dokumen prosiding menghina mahkamah dan pihaknya telah berusaha menyerahkan dokumen itu sebanyak tujuh kali

bermula 25 November hingga 7 Disember tahun lalu. Muhammad Shafee berkata pada 11 Januari lalu, pihaknya cuba mengambil peluang untuk berjumpa Amizudin yang menghadirkan diri untuk pendengaran kes rayuannya di Mahkamah Rayuan, Putrajaya tetapi ia gagal kerana Amizudin sekali lagi menghilangkan diri.

Berikutan keadaan itu, Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof memutuskan 2 Februari ini untuk perbicaraan menghina mahkamah terhadap Amizudin.

Pada 21 November tahun lalu, Mahkamah Tinggi memberi kebenaran kepada Rais untuk memulakan prosiding menghina mahkamah kerana penulis blog berkenaan telah melanggar sebahagian perintah yang melarangnya daripada terus menerbitkan artikel memfitnah Rais dalam blognya.

Perintah yang dikeluarkan Hakim Zabariah itu ialah susulan daripada keputusan saman fitnah pada 19 Julai tahun lalu yang difailkan Rais terhadap Amizudin.

Rais memenangi saman berkenaan dan Amizudin diperintah membayar ganti rugi RM300,000 kepada menteri itu.

Hakim Zabariah turut memerintahkan Amizudin membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada 31 Januari 2011, Rais, 69, memfailkan saman terhadap Amizudin, 42, yang juga anggota jawatankuasa Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) berhubung artikel yang disiarkan dalam blog sharpshooterblogger.blogspot.com, pada atau sekitar 28 Disember 2010. 

Siapa sebenar berkonspirasi?

ARENA politik negara dikatakan lebih menarik apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada Isnin lalu.

Ia memandangkan pembebasan berkenaan akan memberi peluang kepada Anwar buat kali kedua mengetuai pakatan pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang. Tetapi sama ada Anwar dibebaskan atau dipenjarakan ia tiada kaitan dengan Barisan Nasional (BN) dan UMNO.

Selama ini, kerajaan BN di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak tidak pernah mempeduli apa pun berlaku kepada Anwar sepanjang perbicaraan berlangsung.

Sebaliknya ketika puak-puak pembangkang melaungkan reformasi dan ada kala bersikap seperti mahu melakukan revolusi melalui demonstrasi, kerajaan BN pula terus melakukan transformasi dalam pelbagai bidang demi kesejahteraan rakyat dan negara.

Oleh itu, perhitungan dalam pilihan raya umum akan datang, bukan soal Anwar dipenjara atau dibebaskan, beliau jadi ketua pembangkang atau tidak, sebaliknya soal sejauh manakah apa yang dilakukan oleh kerajaan BN diterima oleh rakyat.

Atas sebab itulah pemimpin dan penyokong parti tersebut tidak perlu pening kepala dan tidur tidak lena hanya kerana Anwar dibebaskan, apa yang perlu dilakukan sekarang ialah meneruskan agenda politik seperti biasa.

Biarlah Anwar dan rakan-rakan mengelilingi dunia dan meredah setiap pelosok tanah air bagi meraikan kemenangannya.

Biarlah mereka terus dengan agenda politik fitnah, tohmahan, maki-hamun dan kebencian kerana itu sahaja kekuatan yang mereka ada. Apa yang paling utama kepada BN dan UMNO ialah terus mendekati rakyat dengan agenda bagi meningkat taraf hidup mereka.

Anggaplah keputusan yang dibuat oleh mahkamah itu adalah ketentuan Allah SWT yang sudah pasti ada hikmahnya.

Dan kita perlu ingat bahawa, kalau pun ditakdirkan Allah SWT, Anwar mengepalai pakatan pembangkang dalam pilihan raya umum nanti tiada apa yang perlu dikhuatirkan.

Ia kerana ini bukan kali pertama beliau berbuat demikian, pada tahun 2008 Anwar juga menjadi ketua pembangkang tetapi apakah pembangkang berjaya memerintah Malaysia dan Anwar menjadi Perdana Menteri seperti mana yang beliau idam-idamkan?

Tidak juga, pembangkang hanya menjadi kerajaan negeri di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Perak (selama 11 bulan) serta menafikan majoriti dua pertiga BN di Parlimen.

Tetapi cuba fikirkan kenapakah keadaan itu berlaku? Faktor kemenangan yang dianggap besar berkenaan terjadi kerana situasi politik, ekonomi dan pentadbiran negara ketika itu.

Namun sekarang boleh dikatakan hampir kesemua masalah berkenaan sudah diatasi melalui kegigihan Najib melakukan transformasi dalam pelbagai bidang sama ada politik, ekonomi, sosial mahupun keselamatan.

Malahan sokongan rakyat kepada BN terutamanya UMNO juga semakin meningkat termasuklah di negeri-negeri yang dikuasai oleh pembangkang.

Hakikatnya, kalau kita mahu berfikir sejenak pengaruh Anwar semakin merosot, ini jelas dapat dilihat apabila mereka gagal mengumpulkan 100,000 orang untuk berkumpul di hadapan mahkamah, yang hadir hanya sekitar 5,000 orang sahaja.

Malahan ceramah-ceramah juga kehadiran tidak sampai 2,000 orang, semua ini terjadi kerana rakyat semakin memahami watak politik Anwar yang sebenar.

Memang kita tidak nafikan bahawa di peringkat bawah mungkin ada rakyat yang akan terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang sudah pasti akan mengeksploitasikan isu perbicaraan Anwar, pembangkang akan menguar-uarkan bahawa konspirasi memenjarakan Anwar gagal.

Tetapi UMNO dan BN perlu memperjelaskan bahawa jika benar kes Anwar adalah satu konspirasi maka sudah lama Anwar disumbatkan dalam penjara. Tak kanlah UMNO hanya melakukan konspirasi sampai ke tahap perbicaraan sahaja tetapi apabila keputusan Anwar dibebaskan?

Jelaslah teori konspirasi ini hanyalah ciptaan pembangkang dan hakikatnya, merekalah sebenarnya sedang melakukan konspirasi bagi menjatuhkan kerajaan BN melalui fitnah bahawa parti itu terlibat dalam isu liwat Anwar.

Konspirasi ini bukan sahaja di dalam negara melalui pelbagai ceramah yang dilakukan tetapi juga di luar negara, apabila Anwar tidak habis-habis memburukkan kepimpinan negara di negara-negara yang dikunjungi.

Kita tidak harus lupa bahawa Anwar juga menjaja seluruh dunia bahawa kes liwatnya adalah satu perancangan politik dan beliau berjaya mempengaruhi sesetengah masyarakat antarabangsa bahawa beliau akan dipenjarakan.

Tetapi apa yang berlaku pada Isnin lalu sudah membuktikan apa yang dikatakan oleh Anwar hanyalah satu fitnah terbesar kepada kerajaan BN.

Sebab itulah untuk menutupi 'dosanya' kerana membohongi dan memperdayakan masyarakat antarabangsa, Anwar sebaik sahaja keputusan perbicaraan diumumkan memberitahu, keputusan membebaskan beliau itu ada kaitan dengan kebimbangan kerajaan terhadap imej buruk di mata dunia.

Apa yang melucukan, kenyataan beliau itu dinafikan oleh peguamnya sendiri, Karpal Singh yang juga Pengerusi DAP yang menegaskan, ia adalah keputusan badan kehakiman berdasarkan bukti dan kandungan perbicaraan sepenuhnya.

Justeru jelaslah, Anwar dalam apa situasi sekali pun tidak akan meninggalkan tabiat politik putar belitnya, jadi kenapakah perlu melayan politikus seumpama itu?

Perlu difahami sebahagian besar rakyat sudah muak dengan gelagat Anwar serta amalan politik pembangkang yang bukan sahaja mengamalkan politik kebencian tetapi juga double standard.

Bagi pembangkang, mereka sahaja pakatan paling sempurna dan suci di muka bumi Allah ini tetapi hakikatnya kerjasama politik merekalah paling pincang. Ia kerana di dalam pakatan itu, ada yang cuba menjadi big brother, ada yang menjadi pencatur dan ada yang hanya menjadi 'pak turut'.

Lebih daripada itu, rakyat juga tahu menilai bagaimana pembangkang tidak pernah mengakui kelemahan sendiri sebaliknya apa juga berlaku kepada pakatan mereka, segalanya dituding kepada BN dan UMNO.

Perjuangan pembangkang adalah demi mencapai cita-cita politik Anwar untuk menjadi Perdana Menteri, sebab itulah Anwar berkata, kalau beliau dipenjarakan pun beliau tetap akan memegang jawatan berkenaan, sedangkan perjuangan BN dan UMNO sejak dulu, kini dan selamanya adalah demi kesejahteraan rakyat.

Sebab itulah pembangkang cuba melakukan pelbagai konspirasi bagi memburukkan kerajaan di mata rakyat dan antarabangsa. Keadaan itu terjadi kerana mereka melihat Pilihan Raya Umum Ke-13 adalah perhitungan hidup mati parti pembangkang.

Apa pun biarlah pembangkang dengan perjalanan politik carca-marba mereka, apa yang penting BN dan UMNO meneruskan agenda mendekati rakyat serta memperkukuhkan perpaduan sesama mereka.

Dan paling penting fahamilah sehebat manapun manusia itu, mereka tidak akan mampu menghalang kebatilan ditumbangkan oleh kebenaran. Inilah janji Allah!

Oleh ZULKIFLEE BAKAR
pengarang@utusan.com.my

Isytihar Harta Guan Eng Dan EXCO Kantoi Lagi?



Banyak kesangsian dalam pengisytiharan yang telah dibuat oleh semua EXCO Kerajaan negeri Pulau Pinang semalam.CAT dah diputarbelitkan oleh mereka sendiri.MKP tengok apa yang telah didedahkan Oleh Double Y ternyata ada benarnya.



Tetapi tiba-tiba Guan Eng bersama exco beliau semalam dengan sukarela membuat pengisytiharan harta dan rakyat sendiri boleh mengesahkannya.

Penyata yang diberikan kepada wartawan oleh Guan Eng semalam bukan format penyata Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Ianya hanyalah borang yang dibuat sendiri oleh mereka untuk mewujudkan persepsi kononnya mereka telus dan bersih.

Dalam penyata yang ditunjuk semalam juga mereka tidak mengisytiharkan gaji, elaun termasuk 'directors fee' untuk PDC dan PBA kenapa ianya dibiarkan kosong?



Yang paling tidak masuk akal pengisytiharan oleh Prof. Ramasamy kerana dalam borang pengisytiharan beliau tiada satu pun 'investment' atau Unit Trust.

Logik ke?

Saya yang kerja biasa-biasa ini pun ada Unit Trust, inikan pula Deputy Chief Minister Of Penang?


Dan yang membuatkan saya bengong bila melihat borang pengisytiharan oleh Abdul Malik Kassim atau nama sebenarnya 'Malik Itik'. Semua ruangan tertulis 'NIL' = Not In List - yang dinyatakan beliau hanya mempunyai Proton Tiara?

Come on Malik... you mahu kencing siapa?


Yang paling menggelikan buah pinggang kita adalah apabila ditanya seorang wartawan semalam, kenapa harta pasangan/ahli keluarga tidak diisytiharkan sekali. Wartawan tersebut berkata jawapan yang diberikan oleh Guan Eng adalah :
"Kita di sini bukan untuk menjawab soalan itu...." 
Betul ke?

Tuan-tuan dan puan-puan sekelian, mereka buat borang sendiri, isi sendiri, selepas itu panggil wartawan ini semuanya dibuat bukan disebabkan mereka telus. Sebaliknya ianya hanya untuk mewujudkan persepsi baik di mata masyarakat.


Haji Hadi Lebih Bahaya Dari Hassan Ali.



DATUK Seri Abdul Hadi Awang perlu tampil menjelaskan kepada semua, benarkah beliau ada berjumpa dengan mantan Perdana Menteri Abdullah Badawi pada 2008 untuk berbincang tentang pembentukan kerajaan perpaduan, seperti yang didakwa bekas Setiausaha Politik Abdulah, Datuk Md. Alwi Che Mat.


Benarkah perbincangan yang didakwa Alwi itu wujud?


Pendedahan ini, jika benar, akan memalukan seluruh warga PAS yang selama ini percaya UMNO yang terhegeh-hegeh ingin bekerjasama menubuhkan kerajaan perpaduan, bukan sebaliknya.


Haji Hadi, kesan kepada pendedahan ini amat besar walaupun isu ini telah agak lama berlalu.  Tidak keterlaluan kalau MKP katakan, kesalahan ini amat besar, jauh lebih besar dari kesalahan yang membawa kepada pemecatan Hasan Ali dari PAS.


Kalau Hasan Ali diibaratkan membakar jambatan antara dirinya dan PAS, tindakan sedemikian (jika benar) oleh Haji Hadi, ibarat mahu membakar PAS itu sendiri!!


Perbincangan sedemikian tidak pernah mendapat kelulusan Majlis Syura Ulama, mahupun Muktamar Tahunan PAS sebagai antara 2 badan tertinggi selain Mursyidul Am.  Persoalannya sekarang, siapa yang memberi kuasa kepada Haji Hadi untuk memulakan perbincangan tersebut?



Lebih penting, siapa lagi yang turut terlibat?
Seperti didakwa Alwi, perbincangan tersebut dijalankan di kediaman rasmi Perdana Menteri di Seri Perdana.  Tidak seperti kediaman biasa yang lain, sudah tentu ada rekod kemasukan yang boleh dirujuk untuk membuktikan pertemuan tersebut berlangsung atau tidaknya.

Nik Nazmi Hang Jangan Loklaq Dengan Orang Kedah?


Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom yang menjadi mangsa fitnah PKR kini tampil memberi perjelasan berkenaan isu rumah dan wang zakat.Katanya, isu rumahnya itu sepatutnya tidak berbangkit kerana telah dibeli sejak dari tahun 1994 ketika beliau berkhidmat dalam tentera.
“Saya beli rumah itu dan saya beli masa saya (berkhidmat dalam) tentera pangkat mejar dan saya berhenti tentera (berpangkat mejar jeneral)
“Banyak tahun saya mengalami proses kenaikan pangkat..barulah saya berada di post (pangkat) itu..dan bila saya beli rumah itu..Tuhan bagi kat saya alhamdulillah rezeki..saya beli rumah itu lelong di mahkamah dan saya menang”, katanya dalam sidang media di ibu pejabat Jakim, Putrajaya, 11 Jan.
Menjawab isu dakwaan penyelewengan wang zakat MAIWP (Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan) bagi pembayaran kos guaman Datuk Che Mat Che Ali, Jamil Khir dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain dalam kes qazaf Datuk Seri Anwar Ibrahim, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri berkata peruntukan untuk kes-kes guaman memang diluluskan dalam Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak, Wilayah Persekutuan, 3 September 2009.
Jamil Khir membacakan kenyataan jawapan yang disediakan oleh Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Wan Zahidi Wan Teh bagi menjawab isu tersebut.

Mufti Wilayah Persekutuan, menegaskan bahawa penggunaan wang zakat untuk kos guaman dalam kes yang berkaitan dengannya adalah mengikut hukum syarak dan selaras dengan undang-undang yang berkuatkuasa di Wilayah Persekutuan.
Menurutnya, Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan (JPHSWP) dalam mesyuarat yang diadakan pada 3 September 2009 bagi membincangkan anggaran belanjawan MAIWP 2010 telah meluluskan sebanyak RM205,000 bagi perbelanjaan undang-undang di bawah asnaf fisabilillah.
“Peruntukan ini perlu diwujudkan kerana Akta Pentadbiran Undang-Undang Islam (Wilayah Persekutuan) 1993 (Akta 55) dalam Bahagian II Perkara 5 (2) menyatakan, majlis boleh mendakwa dan didakwa dengan nama perbadanannya.
“Selain itu, dalam melaksanakan tanggungjawab terdapat keadaan di mana majlis itu terpaksa mendapat keputusan mahkamah seperti dalam kes tuntutan jenazah mualaf yang dituntut keluarga yang bukan Islam,” 














Thursday, January 12

Duta Amerika Patut Tengok Video Nie Dulu Baru Komen????


  

KENAPA Amerika Syarikat (AS) bersikap campur tangan dalam kes-kes yang melibatkan Anwar Ibrahim sahaja? Ini adalah pertanyaan yang dikemukakan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO masa itu, Datuk Hishammuddin Tun Hussein (lihat Utusan Malaysia 2 Julai 2008).

Agensi berita AFP telah melaporkan jurucakap Jabatan Negara AS, Tom Casey yang menyatakan ia menentang siasatan atau pendakwaan yang bermotifkan politik.

Mengapa AS begitu cepat memberikan reaksi? Kata Menteri Dalam Negeri masa itu; Datuk Seri Syed Abdul Hamid Albar, Anwar sendiri yang melaporkan perkara tersebut kepada AS. (lihat Utusan Malaysia 3 Julai 2008).

Sebelum ini, Datuk Mukhriz Mahathir pernah mendedahkan di Dewan Rakyat tentang kaitan Anwar dengan perancang perang AS, Paul Wolfowitz yang turut bertanggungjawab terhadap Perang Iraq yang mengorbankan kira-kira sejuta nyawa, majoriti orang Islam. (sila lihat The Star 17 Mei 2008).

Mukhriz mengingatkan rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan Anwar kerana Penasihat PKR itu adalah pengerusi sebuah yayasan antarabangsa (Foundation of the Future) yang latar belakangnya boleh dipersoal. Yayasan itu menerima sumbangan AS$35mil (RM112mil) daripada Jabatan Negara Amerika Syarikat, AS$10 juta (RM32 jutal) daripada Bahrain dan AS$11 juta (RM35.2 juta) daripada sumber-sumber yang tidak diketahui.

Maka ada sebab bagi rakyat Malaysia untuk mencurigai campur tangan Jabatan Negara AS dalam kes Anwar.

Selain para pemimpin UMNO yang tidak senang dengan kenyataan Tom Casey, kalangan Pas juga mulai gelisah. Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Salahuddin Ayub semalam turut mengingatkan Washington supaya tidak mencampuri urusan dalaman Malaysia berhubung kes Anwar (lihat Utusan Malaysia 3 Julai 2008).

Hanya Karpal Singh, Pengerusi DAP yang berpendapat bahawa kenyataan Casey tidak wajar dilihat sebagai campur tangan negara lain.

Anwar sering ke Amerika sejak zaman memimpin ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) dan menjadi ahli lembaga pengarah International Institute of Islamic Thought (IIIT) yang beribu pejabat di Herndon, Virginia, AS tidak jauh dari Washington. IIIT pada asalnya ditubuhkan sebagai pelopor gerakan Muslim-Christian Understanding yang kemudian berkembang ke Malaysia sebagai Inter Faith Council (IFC) yang cuba mewujudkan persamaan antara agama atas nama merapatkan jurang perbezaan bagi maksud kedamaian.

Bagaimanapun ibu pejabat IIIT disyakki menjadi sarang pengganas dan pernah diserbu oleh FBI pada 20 Mac 2002, tapi tiada tangkapan dibuat. (sila lihat Wikipedia).

Antara pengasas IIIT ialah Dr. Ismail Farouqi, dekan pengajian Islam dan Timur di Universiti Temple, Philadephia. Allahyaham mati ditikam di rumahnya pada akhir 80-an. Kes pembunuhannya tidak dapat diselesaikan dan tidak diketahui siapa pembunuhnya. Anwar mempunyai hubungan yang rapat dengan Allahyarham Ismail Farouqi semasa hayatnya.

Ramai anggota ABIM (Angkatan Belia Islam di Malaysia) yang suatu masa dulu dipimpin Anwar, menuntut dengan Ismail di Universiti Temple pada akhir 80-an. Malah semasa zaman puncaknya, ABIM mempunyai cawangan di universiti-universiti Amerika yang ramai terdapat pelajar Malaysia.

Menjadi kehairanan bagaimana Anwar yang suatu masa dulu memimpin ABIM dan dianggap salah seorang pemimpin muda pergerakan Islam antarabangsa akhirnya boleh menjalin hubungan rapat dengan Washington. Bagaimana ABIM boleh membuka cawangan di universiti-universiti di Amerika. Dan IIIT masih dibenarkan bergerak walaupun FBI pernah menyerbu ibu pejabatnya?
Dan bagaimana pula kemudiannya Anwar boleh menjadi pengerusi Future di mana teman wanita Wolfowitz, Shaha Riza bekerja dengan gaji yang mahal dan akhirnya mencetuskan skendal.

Terlalu banyak muslihat dan faktor yang boleh ditulis mengenai hubungn antara Anwar dan Amerika sehinggakan Syed Hamid Albar pun mengakuinya bahawa semasa Hamid menjadi menteri luar, tajuk mengenai Anwar merupakan satu agenda semasa berucap di luar negara terutama pada rakyat Amerika.

Syed Hamid mengakui bahawa jaringan antarabangsa Anwar sungguh kukuh,kerana itu apabila sodomy II diaktifkan, maka campur tangan negara-negara asing ini datang bagaikan air bah selepas ribut yang panjang.



Exco DAP Penang:Pecaya ka Malik Kasim Pakai Tiara?

Kenyataan media yang telah dikeluarkan oleh pejabat ketua menteri Pulau Pinang menimbulkan tanda tanya.Exco cuma ada keta Tiara.biaq betul????? klu nak temberang pun biaqla berpada-pada,janganlah keterlaluan untuk meraih simpati rakyat bahawa depa nie tak tak berharta.

Malik itik nie semua geng kat tanjong kenal hang la tok sah dok berlakon naif dan buat muka kesian.klu orang luaq boleh la dok temberang tapi orang tanjong pun hang nak pekena jugak.Pi la cerita kt sapa saja dlm tanjong nie pasal malik itik nie kata dia pakai keta tiara.depa nanti gelak dan maki dia sampai tanjong boleh banjir dengan ayaq mata kerana gelak kat malik itik.berikut adalah kenyataan yang dikeluarkan.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang menunaikan janjinya mewajibkan Ketua Menteri dan semua Exco mengisytiharkan harta masing-masing.

Paling hebat ialah Exco Kerajaan Negeri yang juga Adun Batu Maung, Datuk Abdul Malik Abul Kassim kerana borang pengisytiharannya menunjukkan beliau tidak memiliki sebarang harta mahupun membuat sebarang pelaburan walaupun sudah hampir 4 tahun menjadi Exco kerajaan negeri Pulau Pinang.

Beliau hanya memiliki kereta Proton Tiara apabila mengambil alih jawatan pada tahun 2008, dan baru-baru ini membeli sebuah Honda CRV 2.0 berharga RM143,000 itupun dibayar dengan pinjaman kerajaan.

Ketua Menteri Lim Guan Eng dan ahli exco majlis kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini mengisytiharkan harta mereka secara terbuka.

Bagaimanapun, pegawai ex-officio seperti Setiausaha Kerajaan Negeri, pegawai kewangan negeri dan pegawai undang-undang negeri tidak diwajibkan berbuat demikian.

Lim berkata perisytiharaan aset mereka itu bertujuan memenuhi amanah peribadi dan juga komitmen politik Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Ditanya bagaimana orang ramai boleh mengesahkan aset ahli-ahli politik berkenaan, Lim berkata, perisytiharan ini adalah secara sukarela oleh semua ahli exco.

Kak Ijat Cuti 3Minggu Atau Terus?

Kak Ijat minta cuti kat PM 3minggu pasal nak clear nama pasal isu NFC.Sabaqlah kak ijat kita mengalah bukan bermakna kalah dalam perjuangan.bagi MKP ini adalah tindakan yang bijak dan segalanya kebenaran akan terbukti juaakhirnya.

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil telah memohon bercuti rehat selama tiga minggu mulai Jumaat ini daripada menjalankan tugas sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Dalam satu kenyataan pada Khamis, Shahrizat berkata, beliau telah mengemukakan permohonan itu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya berharap pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan dapat menjalankan siasatan sama ada saya terlibat atau tidak di dalam apa-apa keputusan yang dibuat oleh kerajaan mengenai National Feedlot Corporation (NFC) di mana suami saya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail memegang jawatan sebagai Pengerusi Eksekutif," katanya.

Shahrizat berdepan isu NFC, yang diterajui Dr Mohamad Salleh, apabila Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lepas menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya.

Isu itu semakin panas berikutan dakwaan pembangkang kononnya wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta yang disalurkan kepada NFC.

NFC ialah projek 'Lembah Daging' di Gemas, Negeri Sembilan bagi meningkatkan pengeluaran daging tempatan dan mengurangkan pergantungan negara terhadap daging import. - BERNAMA

Sapa Mau 10,000??????


Pakatan Akan Bungkuih Jika Terus Hentam Hassan Ali?



Pakatan Harami wajar menghentam Dato’ Dr. Hassan Ali secara keterlaluan kerana ia memberi kelebihan kepada BN.Sebagai pemimpin kanan dan EXCO kerajaan negeri, Hassan Ali pasti menyimpan banyak maklumat dalaman dan sulit, kerajan negeri. Kerajaan Selangor berhadapan dengan berbagai isu sejak mengambil alih kuasa pada 2008 dan kebanyakan isu yang timbul, pastinya akibat pendedahan orang dalam.   Maka, dengan sikap yang diambil oleh kerajaan negeri terhadap Hassan Ali, tidak mustahil lebih banyak maklumat akan terdedah selepas ini. 



Kerajaan PR Selangor kurang cerdik dan terlalu yakin merasakan parti berada dalam keadaan selesa dan kuat kerana rakyat melihatnya dalam perspektif berbeza terutama apabila segala penyelewengan yang melibatkan kerajaan negeri seperti isu tanah, air, pasir, PKNS dan kedudukan Melayu menjadi rahsia umum dan dibincangkan secara terbuka. 
Peniaga Cina yang merungut kerana terpaksa membayar lebih kepada orang-orang politik Selangor semata-mata untuk urusan perniagaan.  Kata mereka, keadaan sekarang adalah lebih buruk dari kerajaan BN terdahulu walaupun BN sering dituduh korup dan tidak cekap.  Ahli-ahli politik Selangor dikatakan sering meminta wang untuk membantu rakyat. 
Oleh yang demikian, bayangkanlah apa lagi kepincangan yang akan terlondeh atau dilondehkan jika kita berterusan mencabar dan menghentam Hassan Ali.  Setiap manusia ada had dalam bersabar dan kesilapan Pakatan Harami kurang bijak menguruskan isu Hasan Ali boleh menjadi bencana besar kepada negeri. 
Datuk Seri Najib dan jentera BN ketika ini sedang bertungkus lumus untuk mendapatkan kembali Selangor.  BN telah mengatur berbagai program yang sedikit sebanyak memberi kesan terhadap sokongan rakyat kepada Pakatan Harami di Selangor. 
Selain itu juga, terimalah hakikat bahawa PR masih belum mampu menangani atau menjawab dengan baik beberapa isu terutamanya isu murtad, pasir dan juga air di Selangor.  Jawapan bela diri yang ‘standard’ iaitu menyalahkan kerajaan BN terdahulu ataupun kerajaan pusat menimbulkan kemusykilan rakyat kalaupun tidak rasa muak dan jelak mereka.  
Jika benar ada yang tidak kena dalam beberapa isu yang berbangkit ini, maka bersedialah PR Selangor untuk ditembak oleh Hassan Ali.  

KETUA WIRA PERKASA TIMUR LAUT BODOH?

Replika tandas buat LGE

 Apa yang hang dok tunjuk?
Mangsa kekejaman DAP.

Surat tunjuk sebab kenapa DAP robohkan kedainya.setahun lalu

 LGE memang musibat
Temubual mangsa dengan RTM

Apa ada dalam kain merah nie.

Nak naik pi komtar pun depa halang,semuanya melayu pencacai LGE 

Telefon pun pegawai LGE tak bagi naik 

Buat nak demo serius la skit.mangkuk hanyun. 

Tua dia pengawal pakat dok kunci pintu tak baik naik.

Kain merah macam mayat la....Woi mangkuk LGE suka warna kuning la


Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive