Sunday, March 10

CERITA DARI #LahadDatu Menghayat Hati........ #Pray4Sabah


Lebih kurang dalam jam 4 petang tadi, kami diarahkan untuk meronda di sekitar Pekan Lahad Datu dengan beberapa buah kereta perisai. Aku dan kawan-kawan berhenti sekejap di sebuah kedai runcit yang bersebelahan dengan restoran makanan untuk membeli air mineral. Tiba-tiba orang ramai yang makan di restoran tersebut melaungkan kata-kata ‘Askar, askar, askar’ sambil bertepuk tangan.

Ada beberapa orang remaja perempuan berkata ''Bang..kamu bunuh semua penjahat-penjahat tu ya bang.'' Aku menjawab 'Jangan risau bah dik, ke lubang cacing pun kami akan buru diorang.'' Tiba-tiba salah seorang remaja perempuan itu berkata ''Aik, abang orang Sabah kah?''. Aku menjawab pertanyaan mereka ''Iya bah, abg pun orang Sabah juga asal Tawau dan kalau kamu mahu tahu kebanyakan yang bertempur barisan hadapan adalah orang Sabah'.

Tidak semena-mena para pelanggan di restoran dan kedai runcit tersebut menghampiri kami untuk mengambil gambar kenangan. Bukan itu sahaja, tokeh kedai runcit dan restoran tu memberikan kami berkotak-kotak makanan dan minuman.

Sebelum kami balik ke Felda Sahabat 17, Kg. Tandou, sempat lagi mereka mendoakan kami ''YA ALLAH SELAMATKANLAH PEJUANG-PEJUANG KAMI DAN BAGILAH DORANG KEKUATAN.''

Kata-kata terakhir yang aku sampaikan dengan adik-adik remaja, pakcik dan makcik yang berada di kedai runcit dan restoran itu tadi sebelum kami bergerak ialah "ATAS NAMA ALLAH, KAMI SEMUA BUDAK SABAH YANG DUDUK DI BARISAN HADAPAN TETAP AKAN BERJUANG SAMPAI TITISAN DARAH YG TERAKHIR KERANA SABAH TANAH TUMPAHNYA DARAH KITA."

Aku dan kawan-kawanku mencium tangan pakcik dan makcik tokeh kedai runcit itu sebab umur mereka sebaya dengan ayah dan ibu kami. Ada juga dikalangan pakcik dan makcik lain yang menjemput kami datang ke rumah mereka dengan meberikan alamat.
Kejadian tadi membuatkan kami rasa terharu dan sangat dihargai kerana rakyat Sabah pun berjuang bersama kami untuk menjaga kedaulatan negara.


Sewaktu dalam perjalanan ke Kg. Tandou dengan tidak semena-mena semua budak Sabah termasuk saya yang berada di dalam kereta perisai itu MENITISKAN AIRMATA gembira dan lebih bersemangat atas sokongan yang diberikan pada kami.

AKU MEWAKILI SELURUH WARGA A.T.M MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA ORANG SABAH TANAH TUMPAHNYA DARAH KITA. ALLAHUAKHBAR!


Sumber: Admin adRF

2 comments:

Harimau Kumbang said...

Kami rakyat Malaysia am nya amat terharu dan amat berbangga atas semangat kental dan berani Pasukan Keselamatan kita dalam mempertahankan kedaulatan negara.
Moga Allah melindungi dan merahmati kalian semua.

Turut sebak membaca artikel ini kerana saya juga dari keluarga tentera..adik dan Pak Su saya pernah base di Sabah.

dungunhippo said...

itulah semangat pejuang sejati.pantang undur ,berjuanglah kami rakyat malaysia tetap bersamamu

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive