exponegaraku

Thursday, March 21

MALAM JUMAAT KISAH TRAGEDIK BUAT ANUAR DAN AZIZAH......


Malam nie malam Jumaat. Sememangnya malam ini dinantikan oleh pasangan yang berkahwin , Kalau tak berkahwin dosanya korang tanggunglah sendiri. Berikut adalah kisah lawak tapi sengal dapat MKP kogsi bersama....

Anuwar ingin beristirahat awal bersama isterinya, Didalamfikiranya akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. 

Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu 

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Anuwar pada Azizah, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka " Tak boleh bang. 

Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu" " Baiklah awak uruskan mereka. 

Abang akan ke bilik sebelah membaca buku" balas Anuwar, sambil ke bilik air membasuh muka selepas agak kuyu baru sahaja menonton TV.

Selepas keluar dari bilik air Anuwar terus ke dapur meminum seteguk air sejuk. Anuwar bersedia untuk memulakan mencari ilmu? 

Muka surat buku pertama pun diselak tetiba suara dari bilik sebelah menjengah ketelinganya

 Bang anak? Anak dah tidur" Didalam fikiran Anuwar bolehlah memulakan aksi terbaik yang ditunggu selama seminggu keran sibuk berceramah membohongi rakyat.

Last sekali ayat yang boleh membuatkan Anuwar potong Stim adalah  soalan dari Azizah " betulke bebaru nie dan masuk bebird abang kedalam Lubang kunyit klu dah saya tak nak kongsi".............. Terpinga Anwar lepas tue Azizah berlalu pergi dan mengunci pintu bilik.. Apa lagi Anuwar pun kenalah tido dibilik Bacaan tue sampai Pagi.....

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive