gaza

Friday, March 8

GAMBAR ANGGOTA KESELAMATAN KITA DIPENGGAL KEPALA......


Keadaan mayat salah seorang anggota polis yang dipenggal kepalanya ketika diserang hendap oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, Sabah, baru baru ini. Bulatan atas, anggota badan manakala bulatan bawah, kepala - UTUSAN


Cebisan organ paru paru dan hati salah seorang anggota polis yang dibunuh kejam oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Sabah, baru baru ini - UTUSAN

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib mengesah 71 orang telah ditahan untuk disiasat di sekitar Timur Sabah.

Ada berita disebar melalui SMS dan media sosial 700 tentera Sulu masuk ke Kota Kinabalu, berita ini tidak betul dan jangan terperdaya.

Ahli Dewan Undangan Negeri Lahad Datu, Datuk Datu Nasrun Datu Mansur mengumumkan putus hubungan dengan sebahagian kelompok suku kaum Suluk di Mindanao, Filipina yang berniat jahat dan memudaratkan negara.

Jelasnya, sentimen sama turut dikongsi pemimpin-pemimpin akar umbi dari kalangan suku kaum Suluk.

"Perkara ini sudah menyebabkan banyak masalah sehingga kita kehilangan lapan orang anggota keselamatan kita, dan perkara ini tidak boleh dimaafkan dan tidak menguntungkan kepada kita kalau berbaik dengan mereka kalau ini niat mereka untuk merosakkan kita." jelas ADUN berketurunan Suluk itu.



7 comments:

Anonymous said...

bagi aku sudah tidak ada rundingan yang ada hanya hapus kan mereka secepat munkin tampa belas kasihan.kerana itu yg mereka mahu

Anonymous said...

Sungguh kejam dan menyayat hati. Ini bukan perbuatan orang Islam, ini lanun, pengganas yang sudah semestinya tidak boleh diampunkan sama sekali. Hutang nyawa dibayar nyawa. Hutang darah dibayar darah.

Anonymous said...

subhanallah....setiap kali aku lihat rakan2 pdrm yg tkorban di sabah...barulah aku sedar betapa beratnya tanggungjawab sebenar skop kerja pdrm....jika dulu aku boleh tenang tanpa kerisauan setiap kali pergi & balik kerja...tp setelah terjadinya insiden disabah membuatkan aku sangat bekobar2 sekiranya diberi peluang untuk turut serta dlm ops daulat..terlalu kejamnya penceroboh tersebut ...mmng aku tak boleh dimaafkan sama sekali apa yg telah dilakukan olh penceroboh terhadap pewira kita....bayangkan betapa azab tersiksanya arwah2 tersebut ketika ditawan...jadi sama2lah kita berdoa akan keselamatan mereka yg sedang berjuang ketika ini..dan bagi mereka yang tidak bertanggujawab telah mngkritik dn memperlekehkan pihak PDRM khususnya...ingatlah ,tanpa PDRM yg sedia berkhidmad 24jam menjaga keselamatan negara rakyat malaysia tidak akan dapat merasa betapa aman damainya kehidupan seharian kita jika nak dibandingkan dengan negara jiran kita yang lain yang sentiasa bergolak....al-fatihah kepd yg tekorban...

Anonymous said...

persepsi aku tentang polis/tentera berubah 360 darjah selepas peristiwa ni.lepas ni aku akan lebih menghormati mereka.waktu hari raya,31 ogos, kad wajib hantar,tanda terima kasih

Anonymous said...

Waktu mulakan pencerobohan, Kiram berlagak. M'sia minta berundur dengan baik, sombong nak mampus. Bila tentera dia mula mati satu persatu, Kiram minta gencatan senjata dan kata M'sia akan faham sbb sama Islam. Diaorg dok kejam kat anggota keselamatan kita sampai penggal, tetak tu, itu cara Islam ke? Biadap!!! Ptuih!!! Habiskan saja penceroboh tu kalau masih lagi melawan. Maruah negara dan anggota keselamatan perlu dijunjung.

Anonymous said...

Ada video yang menunjukkan seorang di kerat jari dan di kelar hidup2 kawan tunh=juk mungkin arwah ini,sungguh tak sanggup di lihat

Anonymous said...

Gmbar tak jelasssss...betui ka polis kita tuuuu atau punnnnnn....

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive