Monday, September 10

Nama "BodyGuard" Serta Syarikat Keselamatan Di Dedahkan


Makluman yang MKP terima sebentar tadi menyatakan nama pengawal peribadi Anwar bernama Harizal Bin Zahid.Harizal adalah pengawal peribadi berkerja dengan syarikat Riswan Security Enterprise yang beralamat di Wisma Mutiara Jalan Sungai Besi Kuala Lumpur.memang benar Harizal telah mengeluarkan pistol dengan alasan untuk mempertahankan Anwar dari dicederakan.Akan tetapi patutkan Tidakhan beliau mengeluarkan pistol sedangkan rombongan Anwar berada didalam Bas dan pintu bas masih tertutup dan masih didalam keadaan yang boleh dianggap selamat serta tindakan Harizal itu nampak seperti tindakan membuta tuli dan tidak beretika dalam menjalankan tugasnya sebagai pegawal peribadi.Jika Anwar berada dikeadaan yang terbuka tindakanya boleh diterima akal dengan mengeluarkan pistol.




Saksi kejadian tersebut adalah seorang Polis dan Harizal telah ditahan dan selepas diambil keterangan beliau telah dilepaskan manakala pistol tersebut telah dirampas oleh polis dan masih lagi berada didalam simpanan Polis.MKP dimaklumkan bahawa pistol berkenaan di daftarkan diatas nama Dato' Sallehuddin Bin Haji Kasim...Sehingga kini masih belum dapat dipastikan bahawa Dato Sallehuddin adalah pemilik syarikat keselamatan berkenaan.Kemungkinan jugak Dato' Sallehuddin ini adalah penyokong tegar Anwar atau sekadar menjalankan perniagaan hanya mencari makan.

Belum pun menjadi Perdana Menteri, Anwar Ibrahim sudah mempunyai "bodyguard" yang mengacukan senjata kepada Rakyat. Cuba perhatikan sewaktu Perdana Menteri DS Najib dihalang dan diserbu oleh 16 orang penyokong pembangkang termasuk 6 orang ahli AMK keadilan sewaktu di stesen KL sentral Julai tahun lepas, pengawal keselamatan DS Najib bersama-sama Unit Tindakan Khas (UTK) kelihatan "cool" dan bersahaja sahaja. Mereka tidak perlu mengeluarkan senjata. Kalau tidak percaya boleh tanya 6 AMK terbabit yang termasuk Timbalan Ketua Penerangan AMK Rozan Azin Mat Rasip, Exco AMK Pusat, Zaki Yamani, Zulfikar Ali Ariffin, Manivannan Gowindasamy dan pembantu ahli parlimen Ampang, Mohamad Fareez Kamal Intidzan. Inikah bakal Perdana Menteri yang Rakyat Malaysia mahukan?

7 comments:

Anonymous said...

Dah tak da modal sangat ke utk berhujjah sehingga sanggup mengganggu dan membuat khianat majlis orang.

Apakah samseng ini sikap orang melayu??

Melayu ni memang kurang ajar...
Perangai macam SYAITAN.....

Kalau aku, memang patut di tembak ja samseng2 taik kucing ni.... buat malu MELAYU di bumi Hang Tuah. SAMSENG TAIK KUCING....

Anonymous said...

Anon 8.43, kalau yg ni samseng taik kucing, Bersih tu Samseng taik BABI lah? Betul tak?

Anonymous said...

anon September 10, 2012 8:43 PM..

pirahhhh!!!! kalo lu worang mai buat kecoh majlis org len leh plak arr..
lancau la lu, ckp mcm taik.. mai la bukit beruang kalu nk tau samseng ke dak...

Anonymous said...

Kpd anon 8:43, cabaran telah d lontar oleh anon 11:54. Kalau anak Jantan, pi lah...

Anonymous said...

kAU NI BEBETUL DA KENA LIWAT.. ROMBONGAN SULTAN PERAK SIAPA YG HALANG BARING ATAS JALAN, BERSIH 1,2 3 , BUAT FITNAH, TAHAN BAS AMBIL IC ORG AH BYK SALAH LAKU DA SIFAT KURANG HAJAR , NI SIKIT KAU GELAR SAMSENG TAIK KUCING , PUAK LIWAT TU MEMANG SUKA LOBANG TAIK TAIK TAIK..DULU KITA PANGKAT PAKTAN SEBAB KITA SEMUA BENCIKAN PAKLAH DAN DITAMBAH PUAK KAU YG LIWAT PAKLAH DIMANA PAKLAH SELALU IKUT TELUNJUK KAU ORG DGN TERTUBUHNYA BYK SURUHANJAYA DALAM SEJARAH MALAYSIA , BILA NAK PILIHRAYA PRU12 KAU ORG SANGGUP SPIN , U TURN LIWATI PAKLAH ..KAU BARU LAHIR TANYA ORG LAMA YG DULU BELAJAR DI U KINI PEMANDU LORI SEBAB SOKONG KETUA LOBANG TAIK TU..

Anonymous said...

Hahaha btl tu taik babi n taik bekas jubo mangsa2 liwat.. Melayu x sedar diri.. Pandai plak ckp pasal bumi hang tuah, kalu hang tuah tu ada n idop lg da tentu ko ni dia tikam dulu la sial. Pengkhianat bangsa.

Anonymous said...

Anon 8:43 pm tu cakap aje dulu. Lepas anak dia balik sekolah baru sama-sama berfikir.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive