Monday, September 10

Video Mengesahkan Pengawal Peribadi Anwar Berniat Menembak? @PDRMsia

Video ini telah mengesahkan bahawa Pengawal Peribadi Anwar memang berniat untuk menembak kerana setiap pistol jenis GLOCK mempunyai pin keselamatan.MKP ingin jelaskan serba sedikit fungsi mengenai GLOCK Pistol "Safe Action" sistem picu

Produk yang terkemuka dikalangan senjata api dunia ialah GLOCK "Safe Action" pistol. Ia mempuyai ciri-ciri keselamatan inovatif, yang pistol mudah beroperasi. Tiada pistol lain menawarkan prestasi lebih baik. Berat minimumnya dan kebolehpercayaan GLOCK tiada bandingan.

Lebih tepat lagi ciri-ciri ini yang memenuhi keperluan polis, unit-unit khas, perkhidmatan keselamatan dan ketenteraan. Ujian-ujian yang dijalankan sangat dititikberatkan oleh agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang awam yang terbukti dari masa ke semasa dan sekali lagi GLOCK "Safe Action" pistol berfungsi tanpa kompromi, walaupun dalam keadaan yang paling ekstrim.

Sistem picu pistol GLOCK “Safe Action” menawarkan beberapa faedah-faedah sangat berbeza berbanding sistem picu konvensional.Pertama anda boleh memilih dari beberapa tarikan picu. Kedua, picu ialah satu-satunya kawalan berkuatkuasa. Ketiga, ialah tarikan rata dankonsisten yang dirasai setiap masa menekan picu. Tiga ciri-ciri keselamatan GLOCK “Safe Action” yang utama, keselamatan picu mencegah penembakan tidak sengaja oleh daya sisi pada picu. Melepaskan picu akan secara automatik menghidupkan semula keselamatan.

TRIGGER SAFETY


"Safe Action" sistem menyediakan berat tarikan picu yang sekata dari tembakan pertama sehingga tembakan yang terakhir. Pistol-pistol GLOCK selamat apabila dijatuhkan apabila menerima hentakan yang luar biasa dan berfungsi sepenuhnya pada suhu-suhu dari -40 untuk +70 Celsius.

KESELAMATAN PIN PELETUP

Sistem GLOCK "Safe Action" telah merevolusikan insdustri pistol dan telah diterima secara meluas oleh penguatkuasa undang-undang dan pelbagai pengguna rasmi yang lain secara komersial dan digunakan dalam pertandingan menembak kerana ianya mudah, cepat, selamat dan boleh dipercayai. Keselamatan pin peletup GLOCK ialah pin yang padu buatannya dimana dalam keadaan selamat, saluran pin peletup dihalang yang mana tidak mungkin sama sekali pin peletup dapat berfungsi.

KUNCI SELAMAT

Kelebihan utama sistem GLOCK "Safe Action" ialah ianya tidak mempunyai kunci selamat luaran. Dengan itu, pengguna boleh memberikan tumpuan sepenuhnya kepada tugas-tugas taktikal di mana dalam keadaan yang genting pengguna tidak perlu memikirkan untuk mematikan kunci selamat luaran.

Ketika menjalankan tugas mungkin berlaku tembakan yang tidak disengajakan kepada pistol yang berisi peluru apabila pistol menerima impak yang kuat. Tidak seperti pistol-pistol konvensional, GLOCK "Safety Drop" akan menghalang ianya daripada berlaku apabila menerima impak yang kuat.

TENIFER

Unik mengenai GLOCK ialah permukaan laras dan slide berteknologi tinggi. Selain itu, ianya melindungi daripada hakisan dan kekerasan ialah 64 HRC - iaitu hampir kepada kekerasan berlian.

POLIMER

Tahan hakisan, tahan lasak daripada keluli dan 86% lebih ringan. Lebih 20 tahun yang lalu, pistol GLOCK adalah senjata api yang pertama dikilangkan secara industri dengan polimer berteknologi tinggi.

KUALITI

Pistol GLOCK dihasilkan untuk beroperasi dalam keadaan yang ekstrim oleh polis, askar dan unit-unit khas. Sudah tentu GLOCK juga mendapat pengesahan mengikut ISO9001.


Penjelasan panjang lebar mengenai GLOCK MKP telah berikan.MKP hanya berkongsi ilmu yang sedikit ini kerana minat terhadap GLOCK.Kesimpulan dari video diatas kenapa pegawai Polis berkenaan memeriksa dan bertanya mengenai PIN KESELAMATAN tidak digunapakai oleh pengawal peribadi Anwar?Jika Pin keselamatan tidak diaktifkan bermakna niat untuk menembak terhadap hanya 20 anak muda menghalang BAS Anwar memang ada.Jika benar hanya untuk menakutkan janganlah Tidak mengaktifkan PIN KESELAMATAN..Anak Muda dikampung hanya ada pistol air mana mungkin boleh mencederakan Anwar didalam BAS... 

1 comment:

Anonymous said...

celaka punya anjing al jubur...
budak yg ada pistol air ko nak tembak...

tuan ko yg ada pistol bengkok ko tak nak shoot plak...

pejuang hamas...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive