Monday, September 24

DAP HALANG RAKYAT PULAU PINANG BELI RUMAH?




Pengerusi Lembaga Perumahan Pulau Pinang Francis Wong telah membuat pekara yang amat sukar bagi Rakyat Pulau Pinang untuk memiliki rumah mereka sendiri.Borang permohonan harus dibeli dan dihadkan kepada 3 borang sahaja.Keberangkalian untuk mendapat rumah adalah sukar kerana permohonan untuk rumah kos rendah amat tinggi di Pulau Pinang sepatutnya pihak Kerajaan Negeri yang diterajui oleh DAPig harus bersikap terbuka dan telus seperti yang mereka canangkan sebelum ini akan tetapi itu hanyalah omongan kosong sebelum mendapat kuasa.




Sikap populis hanya mahukan nama dan publisiti telah dicanangkan oleh DAP sebelum ini telah menyatakan lebih 12 ribu rumah akan dibina nampaknya hanyalah untuk kroni serta adik-beradik DAP dan bukannya untuk keseluruhan rakyat Pulau Pinang.Bayangkan rakyat Pulau Pinang di sebelah Pulau sahaja berkapasiti 1.2juta orang jika diukur dengan 12ribu rumah sekitar Pulau Pinang hanya 1% yang diperuntukkan.Itu pun kebanyakkan rumah yang bakal dibina di Nibong Tebal.....

DAP telah membentuk satu "pembelian sistem.", Sekatan, sama ada individu atau kumpulan hanya boleh membeli tiga buah rumah dan ini akan menyukarkan pemohon perumahan murah, serta organisasi yang membantu orang miskin memohon untuk perumahan murah.

Pangsapuri Lusilishao Canadean sebanyak 348 unit perumahan kos rendah dibiarkan kosong untuk jangka masa yang agak panjang sehingga hari ini, kerajaan negeri bukan sahaja tidak mengkaji masalah dalaman, menyekat rakyat untuk mendapatkan borang permohonan adalah perbuatan tidak wajar dilaksanakan oleh kerajaan DAP.

Pemaju pro-Kerajaan Negeri Pulau Pinang. DAP membenarkan pemaju untuk projek pembinaan besar-besaran membina perumahan mewah dan membawa kepada rakyat Pulau Pinang miskin tidak mempunyai ruang untuk hidup.

DAP bukan sebuah kerajaan yang berorientasikan rakyat, berorientasikan kepentingan parti mereka, walaupun dalam perumahan kos rendah.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive