Thursday, September 20

BIAR NAKAL TAPI JANGAN KURANG AJAR @Khairykj #respect

Pemuda UMNO sekarang semuanya ekslusif dan ego mana nak campur dengan PAS dalam mempertahankan Islam.Kenapa MKP berhujah sedemikian?Ini adalah fakta yang perlu dilihat oleh semua.Pemuda UMNO bakal turun untuk menyatakan sokongan membantah tayangan filem Innocence of Muslims esok di Masjid Kampung Baru selepas Solat Jumaat.





Bayangkan seramai 5 ribu peserta,Itu janji Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin. Pemuda UMNO akan turun disana jika dikira dengan bas berkapasiti seramai 40 orang sebanyak 120 lebih bas diperlukan untuk menampung jumlahnya.Jika pihak Pemuda PAS ingin berkumpul bersama Pemuda UMNO ini bakal menimbulkan masaalah yang pasti sukar di kawal oleh kedua-dua pihak.Almaklum Pemuda UMNO dan PAS nie bila bertemu sudah pasti ada perangai jahat serta mulut macam neraka seperti MKP yang sudah pastinya akan menimbulkan bencana kelak.Jika difikirkan lebih elok jua kita sebagai barisan hadapan sebagai PEMUDA PAS dan UMNO berdemo berasingan kerana tujuaannya adalah satu menegakkan Agama ISLAM yang sudah dicerca dan dihina oleh bangsa Asing.Banyak kebaikkannya dari keburukkan jika UMNO dan PAS berasingan berdemo membantah tayangan filem Innocence of Muslims esok.

1- Pemuda UMNO dan gabungan NGO akan berhimpun secara aman di Masjid Kampung Baru esok selepas solat Jumaat.

2- Himpunan aman membantah filem dan kartun menghina Islam. Mengecam tindak balas ekstrem dan nyatakan hormat kepada semua Agama (respect for all religions).

3- Menjemput semua Muslim dan bukan Muslim untuk hadir ke himpunan esok atas semangat menghormati setiap kepercayaan (respect all faiths).

4- Khairy Jamaluddin telah berbincang panjang lebar dengan Ketua Pemuda PAS, Nasaruddin Al Tantawi semalam. Pemuda UMNO bersolidariti dengan Pemuda PAS yang akan berhimpun di kedutaan Amerika Syarikat esok. Namun setelah Nasaruddin Tantawi dan Khairy berbincang mengenai soal keselamatan dan kelancaran majlis, mereka bersetuju untuk membuat perhimpunan di lokasi lain.

5- Tetapi Khairy berharap Pemuda PAS akan dapat bersama Pemuda UMNO pada minggu depan pada majlis Malam Mencintai Rasul demi agama dan ummah.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive