Thursday, September 13

VIDEO :ABBY ABADI MASIH BERNAFSU?


“Sebenarnya kalau kita mengaku kita ni semua beragama Islam, untuk wanita yang sudah akil baligh memang dah tak ada pilihan untuk tidak menutup aurat”

“Macam tu juga dengan lelaki. Kalau 3 kali je dia dah langgar macam main bola pakai seluar pendek yang atas pada lutut, dia tidak boleh jadi Wali dah. Benda macam tu nampak kecil tapi besar sebenarnya dia punya kesan”







Itulah kata-kata Abby Abadi sewaktu menyampaikan ceramah di Rumah Terbuka Eidil Fitri di Ampangan, Negeri Sembilan baru baru ini. Hahahaha...Speachless...Tak tahu nak komen apa lagi pasal Ostazah segera ni...Apa lagi yang boleh dikatakan ialah...inilah produk terbaru keluaran PAS yang dibangga-banggakan... Hebat bukan??

Setahu MKP syarat-syarat sah menjadi wali yang perlu dipenuhi oleh seseorang yang hendak menjadi wali nikah ialah :

1. Islam
2. Baligh (sekurang-kurangnya sudah berumur 15 tahun).
3. Berakal - Orang gila, mabuk dan orang yang sangat bodoh tidak sah menjadi wali.
4. Lelaki - Orang perempuan tidak sah menjadi wali.
5. Adil
6. Merdeka (bukan seorang hamba).

2 comments:

abdullah said...

sila telusuri lebih lanjut definisi adil tu..btw, laki2 fasiq boleh jadi wali atau tidak? nak jawapan, sila bertanya pada yang 'alim =)

Unknown said...

Setuju....islam bkn sekadar asas,Islam merangkumi 'ilmu fiqh,tasawwuf dn plbagai lagi,itu sebab Islam adalah agama yg sempurna tapi mudah.....keseimbangan dalam kesempurnaan

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive