RAPID

Saturday, March 2

EKSLUSIF : GAMBAR PENCEROBOH YANG TUMPAS #LahadDatu


Gambar ini diambil selepas tragedi kejadian di Lahad Datu semalam. Mayat penceroboh bergelimpangan setelah ditembak oleh pasukan keselamatan Malaysia.

Ramai dikalangan penyokong Pakatan termasuk Anwar Ibrahim sendiri mempersoalkan mengapa perairan negara begitu mudah dicerobohi oleh kumpulan 180 orang termasuklah 32 anggota bersenjata dari Filipina. Mereka mempertikaikan kawalan keselamatan yang dimiliki oleh kerajaan Malaysia untuk mengawal sempadan dan perairan negara dari diancam musuh.

Persoalan yang dibangkitkan oleh pihak pembangkang itu merupakan bukti jelas bahawa mereka langsung tak tahu apa-apa tentang ancaman yang diterima di perairan negara yang boleh dikatakan hampir setiap hari oleh anasir-anasir luar.

Pembangkang di Malaysia termasuklah Anwar Ibrahim fikir 180 anggota penceroboh dari Filipina tersebut masuk merentas lautan dari Mindanao ke Sabah sekaligus? Bodoh lah mereka jika berfikir begitu kerana ia akan mudah dikesan oleh pihak pengawal perairan negara.

Untuk pengetahuan semua, setiap hari ada banyak bot-bot kecil yang berulang alik dari pulau di selatan Filipina ke Sabah sama ada untuk berniaga ataupun diatas urusan harian. Dengan keadaan pantai yang luas, tak mustahil akan ada bot kecil yang bolos dari pemeriksaan pegawal perairan negara.

Kumpulan-kumpulan kecil penceroboh tersebut masuk ke Sabah dan berkumpul dalam skala besar di Lahad Datu bagi menuntut Sabah dari kerajaan Malaysia menggunakan senjata sebagai ancaman. Tiada siapa yang tahu sudah berapa lama perancangan yang dilakukan oleh mereka sehinggalah ketibaan 32 orang berpakaian celoreng di kawasan tersebut.

Ada maklumat mengatakan, sebilangan anggota kumpulan penceroboh tersebut sudah berada di Lahad Datu hampir 4 bulan dari tempoh berlakunya pertumpahan darah. Ini menunjukkan bahawa perancangan mengangkat senjata oleh kumpulan ini sudah diatur sejak awal lagi.

Setelah musuh dikenalpasti, pihak yang dipertanggung jawabkan untuk menjaga keselamatan  negara mula mengambil tindakan mengepung dan menangani sebarang tindakan musuh. Ia dilakukan dengan berhati-hati agar konflik diantara Malaysia dan Filipina tidak tercetus.

Didalam rutin mengawal keselamatan dalam negara sendiri pun adakalanya menyaksikan anggota keselamatan kita cedera atau terkorban, apatah lagi ketika menentang kumpulan militan bersenjata lengkap dari luar.

Oleh itu, dakwaan Anwar bahawa pihak keselamatan negara cuai dalam menjalankan tugas serta kerajaan Malaysia memandang remeh isu keselamatan sempadan langsung tak boleh diterima pakai. Ia jelas menunjukkan bahawa Anwar dan Pakatan sengaja mahu mempolitikkan isu ini demi kepentingan peribadinya sendiri. MediaPermatangPauh





12 comments:

MalaysianBanking said...

Fitnah semata2… tanpa bukti.. sedap mengolah cerita. Cerita yg direka baik punya… Semua org sedih dgn kematian, tak perlu buat dosa menjadi kafir menFITNAH orang. Apabila sudah tersepit xde sokongan..x brani buat praya, mcm2 boleh buat!
Nak tutup pendedahan Suruhanjaya DiRaja, kes beri IC kpd ratusan ribu org asing termasuk org filipina…
Sudah tersepit untuk kalah, sanggup korbankan pejuang negara demi kepentingan politik...sebagaimana sanggup letupkan seorang wanita...yg jadi mangsa dihukum gantung sampai mati..2 org pejuang negara juga...

Anonymous said...

Malaysian banking, lu punya komen menunjukkan lu tak banyak membaca dari source yang banyak. Mungkin lu hanya suka tengok carta dan graf naik turn mata wang saja. Kalau bodoh lebih baik diam dari bercakap yang hanya base on sentiment

nshinah said...

"Malaysianbanking" adalah typical pengikut tegar Pambangkang- baca tajuk berita saja. Perincian fakta..malas baca dan analisa.

Pak Mus said...

"Malaysianbanking" ni aku rasa nak kena servis sikit..maaf ler. Agaknya banyak sangat dengar ceramah PR. Inilah jadinya. Kurangkan sikit dengan imbangkan dengan pelbagai bahan bacaan yang ada bagi bahan ilmu.

Bukan maki hamun dan burukan kerajaan semata-mata.

Anonymous said...

Malaysianbanking" Kesiaannn lu...taksub pekat.

Anonymous said...

Masih ada lg org2 bodoh dn bengap yg mengatakan ini sandiwara kerajaan..susah org mcm ni..

Anonymous said...

ini bukan sandiwara...dr hasil shcoolmate aku..both kaptain dlm tentera..
mmg terjadi hal ni..bukan sandiwara bagai...
diorang ni...ada bukti nyata masalah moral pemimpin diorang pun diorang boleh tak caya..dan masih menyokong...apatah lagi hal mcm ni...tu pun sibuk kata kerajaan tuduh diorng terlibat..padahal berita tu pun dr berita luar...

-smh-

Anonymous said...

malayanbanking otak udang..sokong pengganas yang masuk cara haram..tolong bagi bukti siapa yang angkut mereka datang ke sabah..main cakap senang..puak2 puaka bodoh2 belaka..

Anonymous said...

malaysian banking... kalo ko nk tau, waktu projek ic tuh anuar pun ada jugak.... jadi kenapa ko x salahkan anuar jugak??? ntah2 ko ni pun salah seorang dpd pengganas sulu... marah la tu kot kerabat dya kene tembak!!! kalo otak manusia ni bleh pasang n buka.. dh lama aku masukkan otak ko dalam mesin basuh!!! bodoh punya orang... ko ni la salah seorang dpd pengutuk kerajaan tapi kalo kerajaan bagi duit BR1M engko la org pertama yang dok kat depan!!!!

Anonymous said...

"MalaysianBanking" - "Fitnah semata2… tanpa bukti.." -- SAME GOES TO YOU. ALL THE RUBBISH TALK, THE IC, THE PILIHANRAYA, THE MURDER, THE HANG PUNISHMENT. ALL JUST TALKED WITHOUT FACT. MAYBE "FACT" FROM YOUR BELOVED "LEADER". AND AS FOR YOU, YOU ARE ALSO STUPID "korban demi kepentingan politik", DIRTY POLITICS OF OPPOSITION. PTUIH!!! TOTAL LOOSER!

muhammad shakir said...

jangan risau, malaysian banking, akan di kesan, di mana dia menaip, dan dimana di mneggunakan komputer atau laptop..pihak polis dan skmm sekrang tgh mencari mana2 pihak yang cuba mengutuk kejadian lahad datu, tak kira apa saja cara, mereka ini akan dikesan dan di bawa ke muka pengadilan..maki la umpat la..fitnah la..tak lama lagi meringkuk la dalam penjara..

Anonymous said...

Salam..Apa punya mangkuk al hayunie "Malaysia Banking" I Fuck you. Fikir macam orang tak sekolah..Ini melibatkan maruah dan nyawa la.Woi Babi....hang jagan bagi aku marah ...aku terajang aaa.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive