Monday, March 4

RUPANYA ADA PERJANJIAN SYAITAN PENYEBAB PERTUMPAHAN DARAH DI SABAH.........


Satu dedahan telah dibuat oleh perisik filipina menyatakan ada perjanjian sulit diantara pemimpin pakatan harami!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yang lebih menarik, Pasukan Perisik Filipina juga mendedahkan tentang janji pemimpin Pakatan berkenaan untuk memberikan Sabah kepada kerabat Sultan Sulu jika mereka berjaya menumbangkan kerajaan yang ada sekarang dan menyokong Sultan Sulu didalam usaha untuk mengambil balik Sabah dari Malaysia.

Menurut seorang Pegawai Kanan Tentera Filipina, perjumpaan diantara pemimpin Pakatan berkenaan dengan Kiram berlangsung pada bulan November tahun lalu bagi membincangkan sama ada tuntutan Sultan Sulu terhadap Sabah mampu diselesaikan dengan "memerdekakan" Sabah dari Malaysia, ataupun kerajaan pimpinan Najib perlu membayar harga yang setimpal dengan harga tanah negeri tersebut.

Laporan dari Pihak Perisik Tentera Filipina ini membuktikan bahawa ada perjanjian diantara pihak Pembangkang di Malaysia dengan penceroboh di Lahad Datu Sabah berkenaan menyerahkan kedaulatan negeri Sabah kepada pihak terbabit.
BACA SETERUSNYA KLIK

 
KEADAAN KESELAMATAN DI KUNAK, SANDAKAN DAN SEMPORNA TERKAWAL – KPN

LAHAD DATU, 4 Mac - Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar sekali lagi menegaskan keadaan keselamatan di Kunak, Sandakan dan Semporna adalah terkawal.

Beliau turut menafikan khabar angin mengenai huru-hara berlaku di Kunak, Sandakan dan Semporna.

"Sehingga kini keadaan keselamatan masih terkawal dan tiada keadaan huru-hara seperti digembar-gemburkan dalam media sosial," katanya pada siding akhbar bersama Panglima Angkatan Tentera Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tahap keselamatan di Sabah setelah 21 hari insiden pencerobohan kumpulan bersenjata di Kampung Tanduo, kira-kira 130 kilometer dari bandar Lahad Datu.

Ismail berkata polis akan menjalankan siasatan dan mengambil tindakan terhadap pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan khabar angin yang boleh mencetuskan kekeliruan orang ramai.

"Kami sedang memikirkan aspek perundangan untuk ambil tindakan terhadap mereka (yang menyebarkan maklumat palsu)," katanya.

Beliau berkata polis dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kini bekerjasama erat bagi memastikan keadaan keselamatan di Sabah aman dan terkawal.

Sementara itu Zulkifeli berkata pihaknya menggerakkan anggota tambahan bagi membantu polis mengawal keselamatan di kawasan pantai Timur negeri ini.

"Kami akan membantu polis untuk memulihkan keyakinan rakyat terhadap tahap keselamatan Sabah," katanya. - BERNAMA

Sumber : www.facebook.com/PolisDirajaMalaysia 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive