Tuesday, March 5

VIDEO : #LahadDatu PERKEMBANGAN TERKINI.....


Pasukan keselamatan Malaysia berada di peringkat keempat dalam Ops Sulu apabila mereka mengawal keselamatan kampung yang dikepung oleh kira-kira 100 lelaki bersenjata yang merupakan pengikut kepada seorang individu yang mendakwa dirinya sebagai Sultan Sulu, yang menegaskan bahawa saudaranya mengetuai kumpulan itu untuk berada di Tanduo sehingga mati walaupun tarikh akhir yang dilanjutkan, yang diberikan kepada mereka untuk meninggalkan kawasan itu tanpa pertumpahan darah.

Rundingan untuk menyelesaikan pencerobohan, untuk dilakukan secara aman telah gagal dan pada pagi Selasa, jet pejuang terbang melakukan serangan, diikuti oleh pasukan polis elit yang turut menghadapi pertempuran itu.


Maklumat daripada sidang akhbar Ketua Polis Negara (KPN) dan Panglima Angkatan Tentera (PAT) di Felda Sahabat:

1. Serangan masih berlangsung sehingga kini.

2. Lokasi serangan dalam lingkungan kawasan 4km

3. Pasukan keselamatan berjaya masuk ke kampung dan melakukan proses penggeledahan

4. Tiada kematian di pihak pasukan keselamatan setakat ini

5. PAT sahkan tentera guna pelbagai senjata termasuk bom

6. Pihak pengganas memberi tentangan dengan menyerang balas

7. KPN nafi laporan media Filipina yang mendakwa ada kawasan yang menempatkan pasukan keselamatan negara terkena bom sendiri.


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive