exponegaraku

Sunday, May 20

ABY ABADI SERTAI PAS?


Jika menyertai PAS itu adalah trend terkini artis kat Malaysia nie apa nak buat der?Bagi MKP artis nie ada pengikutnya tersendiri dan unik.Mungkin cara dan penampilan artis tue akan berubah bila menyertai PAS dengan pemakaian tudung labuhnya eloklah jika itu tidak menyimpang ajaran Agama Islam MKP setuju sangat bila dah berubah kearah kebaikan..

Berikut adalah ulasan dari orang lama berjuang dalam PAS.Nama kami pun lebih kurang sama jugak.Nak tau MKP = CMK?

"Terkadang CMK jd hairan.. Apakah Parti PAS itu mencari populariti dan glamor semata-mata.. Orang yang telah lama berjuang dan konsisten dalam perjuangan terlalu sukar untuk sertai parti (PAS) .. hanya kerana mereka tinggalkan parti lain dalam Pakatan Rakyat. Dekat dua tahun hantar borang keahlian smpai sekarang tak diproses.. Tetapi bila ARTIS.. pagi hantar borang.. petang sudah LULUS.. terkadang, belum lulus lagi sudah diusung ceramah sana sini. Apakah ini budaya yang mahu diperkenalkan kepada generasi muda.. Artis lama2 ditarik sertai PAS...
Ke mana arahnya para pejuang yang setia dengan perjuangan Islam itu sendiri agaknya. Jika sokongan orang muda digunakan ARTIS, maka apakah kita yakin mereka ikhlas menyokong perjuangan?. Maka itu, berhati-hatilah dalam membuat tindakan demi masa depan parti itu.. Terkadang kita perlu berani menegur dan menerima teguran... biar pun pahit untuk ditelan.. Inilah yg terjadi kepada CMK sebenarnya.. Jika ini fitnah... lupakan.
Tapi ini kenyataan dan realiti... Jika begitu, lepas ni ramai lagi ARTIS yg dah "merudum" akan diangkat sebagai pejuang dalam PAS.. hanya DECLARE jer... CMK amat terkilan dgn situasi ini... CMK dah 13 tahun berjuang.. 4 kali cuba utk declare dan hantar borang PAS.. smpai skrg masih tiada jawapan yg pasti.. Beginikah agaknya nasib seorang pejuang rakyat?.. Maka fikirkanlah wahai sahabatku semua", katanya.
Difahamkan, beliau kini akhirnya terpaksa bergerak sebagai aktivis bebas gara-gara permohonan untuk menyertai parti itu tergantung hampir dua tahun lamanya. Malah, paling menyedihkan beliau dikatakan gagal sertai PAS kerana Pakatan Rakyat mempunyai perjanjian bahawa mana-mana ahli yang keluar tidak dibenarkan sertai lain-lain parti dalam Pakatan Rakyat. Persoalannya, apakah ini caranya yang dituntut dalam agama Islam. Keluar parti seolah-olah seumpama keluar agama. Jika ini keadaannya, maka sudah pasti rakyat akan hilang keyakinan kepada PAS selepas ini.
Memang ramai ahli PKR yang tinggalkan parti itu dihalang sertai PAS atas dasar prinsip kesepakatan antara komponen pembangkang. Kini, blogger Cucumatkilau berkemungkinan besar akan terus bergerak sebagai aktivis atau menyertai mana-mana parti politik lain yang bersedia menerima kehadiran beliau. PAS digesa mengambil iktibar atas apa yang berlaku dan jangan jadikan peraturan itu sebagai hukum atau fatwa untuk menghalang pihak lain bersama dalam perjuangan yang mereka dokong. ~


MKP Ayat Sempoi : Adakah PAS sudah terdesak dan hilang taring untuk meraih orang muda yang kini telah beralih arah menyertai UMNO/BN dengan pelbagai Program hebat Himpunan Sejuta Belia yang menampil artis terhangat didalam serta luar negara.http://www.hbn.gov.my/

2 comments:

exnavy said...

Aku klu dpt abby abadi ni pun sedap jugak. Pepek masih tembm lgi, tetek pun belum lanjut lg. Takat 3 round no hal lah,,,,

WiraSedar said...

Alhamdulillah, sekiranya itu pilihannya, berjuanglah demi Islam bukan politik akibatnya anda diperkudakan, carilah keredaan Allah, Amin

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive