Thursday, May 17

ZAIRIL MENJADI DALANG DAP!RASUAH 50k TENGKU AZIZ?

Zairil Khir Johari telah menjadi dalang untuk memujuk Tengku Aziz kembali kepada DAP melalui Wadah Pemikir Penang , Sungguk keji sikap yang ditunjukkan oleh Zairil.Tawaran untuk melantik Tengku Aziz sebagai Felo Kanan di institut tersebut sebagai satu “penghinaan” terhadap dirinya.

Sebagai Ketua Pegawai Operasi Penang Institute, Zairil Khir Johari,telah mempergunakan wadah pemikir itu untuk menutup kelemahan serta mencari alasan supaya Tengku Aziz dipersalahkan serta mendakwa Tunku Aziz untuk meninggalkan parti DAP dan mengutuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Pendapat Tengku Aziz yang terkenal dengan sikap tegasnya menyifatkan Senator lantikan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang itu telah menyifatkan tawaran Penang Institute sebagai menghina beliau dan menggambarkan Guan Eng sebagai seorang yang “biadap”.Tengku Aziz mengumumkan keluar DAP selepas mengkritik pimpinan parti serta menuduh perhimpunan Bersih 3.0 sebagai melanggar undang-undang.Betullah apa yang disifatkan oleh Tengku Aziz kerana melanggar Undang-Undang negara.Beliau turut mengkritik Pakatan Rakyat kerana dikatakan tidak memberi peluang kepada kerajaan BN yang disifatkannya sebagai berada di landasan yang betul serta sentiasa mendengar pandangan rakyat.

Ternyata Zairil telah menggunakan kuasa yang ada pada beliau dan Melayunya untuk di pergunakan oleh DAP bagi memujuk Tengku Aziz dalam sikap yang suka berpura-pura telah menjelaskan , diatas rasa hormat kepada kedudukan Tunku Aziz sebagai seorang tokoh, pihak Penang Institute telah meminta Guan Eng selaku Pengerusi Penang Institute, untuk menyampaikan tawaran wadah pemikir itu kepada Tunku Aziz.

Zairil menjelaskan, jawatan Felo Kanan tersebut memerlukan penjawatnya untuk menghadiri persidangan di dalam dan luar negara, dan justeru, Penang Institute mempunyai pakej standard untuk semua Felo Kanan – setakat ini tiga orang – termasuk pembiayaan RM50,000 setahun.Kenapa sekarang tidak sebelum ini?ternyata CAT yang diamalkan oleh DAP lebih korup dari yang telah dihebohkan kepada rakyat Pulau Pinang......

MKP Ayat Sempoi : Ah Beng lepas nie jangan cakap lagi pasal CAT?Lu punya kencing manyak kuat lo...............

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive