exponegaraku

Monday, May 28

NIZAR HINA SULTAN JOHOR PULAK?




MKP perhatikan Nizar nie dah melampau dan kurang ajar.Kali nie dah hina pulak Sultan Johor Darul Takzim dengan pemilikan no pendaftaran terbaru iatu WWW 1,Lihat apa yang teah dikatakan di laman twitter beliau.Jika Sultan pun Nizar nie boleh persoalkan apatah lagi benda yang lain.


Kes sebelum ini yang membuatkan meroyan Nizar Jamaluddin enggan menyerahkan kunci kediaman rasmi menteri besar Perak dan mendakwa beliau masih kagi MB Perak.Masih ingat lagikah kisah Toyota Camry dengan nombor pendaftaran AGS 10.

Mohammad Nizar ingin mahkamah membatalkan kesahan pelantikan menteri besar BN, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan mengekalkan jawatan yang disandangnya sejak Mac tahun lepas.



Perlukah Nizar bercakap sedemikian terhadap Sultan Johor...Akhirnya tanda tanya mengenai siapa pemilik no Plat WWW 1 dan berapa harga bidaannya telah terjawab apabila D.Y.M.M Sultan Ibrahim (Sultan Johor) berjaya dalam bidaan berharga RM 520 K.

Bagi peminat kereta, sudah tentu tiada masalah untuk melaburkan wang sebanyak mungkin semata-mata mahu memuaskan hasrat dihati.

WWW 1 sebenarnya mempunyai mesej tersendiri bagi peminat nombor plat kerana membawa makna World Wide Web yang kita gunakan seharian untuk capaian internet.


Dengan harga RM 520 K, Plat WWW 1 telah memecahkan rekod termahal no plat di Malaysia yang sebelum ini dipegang oleh seorang peniaga yang juga dari Johor dengan harga RM 300.1 K yang telah dibeli tahun 2010.

Untuk rekod, pendaftaran Plat WWW 1 kenderaan tersebut bermula 30 April dan berakhir 14 Mei telah berjaya menarik beribu orang untuk membida no tersebut.

Posted using BlogPress from my iPad

12 comments:

X Lupa Dot Com said...

tak pernah tengok bersamamu ker..ramai sgt org miskin.. insaflah

riggers said...

Nizar bangsat ni kalau masuk Johor aku mintak sgtlah kat rakyat Johor supaya sediakan telur tembelang..nampak jer dia jgn tunggu..baling jer ngan telur tembelang tu..apa punya kurang hajar bangsat sekor ni..Sultan Johor mampu apa salahnya baginda beli nombor plat tu? jawap soalan aku sikit eh nizar bangsat..rumah kau yg besar tu masa kau beli dulu ada ker kau pikir pasal org miskin kat kawasan kau hah?..Bodoh piangggg...

Anonymous said...

ada darah babi agaknya dalam badan si lambai ni..

Anonymous said...

Alaaa...dasar irihati + sedikit mula mereng si Nizar ni, adakah duit tu diperap je oleh JPJ? Tentunya ada kegunaan utk penambahbaikan JPJ sendiri dn mungkin juga dgn duit itu JPJ boleh buat program amal membantu kpd yg memerlukan.. sekurang2 kpd anggota2 JPJ sendiri..

Anonymous said...

Sultan ni kaya tersangat kaya dan banyak duit lah..setakat 20 bijik rumah murah tak kisah dia dah buat pun..duit jual pasir ke Spore aje dah sangat cukup...

Anonymous said...

Nizar lambai kepala dongga....nomnor tu kalau cina DAP yg beli, dia boleh p cium dahi kot.....nizar musibat

Anonymous said...

bodusss punya KULOP....dah ler muker macam KULOP...hahaha!! nak cari psal plak dengan Raja Johor plak...

Anonymous said...

Sultan johor sgt KAYA. Kereta berpuluh2, kapal layar lagi, tentera sendiri, bodyguard sendiri.

Anak sapa yg buat silap sikit, bodyguard akan keluar parang.

Soalan, kebanyakan kelab malam di JB kepunyaan sapa?
Sebagai ketua agama islam, adakah beliau kebal dari meminum arak, berjudi.

Jawabla orang johor yg bodoh. Setiap jumaat, doakan kebaikan utk mereka, tapi adakah tahu dimana mereka ni pada waktu tersebut.

Lagi sekali, orang johor memang bangang,

Sultan aku ada hard rock cafe, sultan ko ade?

Bodoh piang.

Anonymous said...

Dah darjat dia pun Sultan, a.k.a tuan tanah asal negeri tentulah berbeza dengan orang kebanyakkan.

K
Tuan tanah yang pada suatu masa dahulu membuka tanah kosong mendirikan tentera melindungi negeri dan rakyat. Orang yang berperanan mcm ini mestilah ada kelebihan sebab jasanya membangunkan negeri punyalah besar.

Kalau awak jadi tuan tanah/rumah, saya jadi penyewa, tentulah awak ada kelebihan.

Ini tak termasuk jasa Raja-raja Melayu yang memeluk Islam dan mengIslamkan rakyat di tanah melayu.

JASA mengISlamkan rakyat samapai berketurunan Islam hingga hari ini jer , Allah jer yang tahu berapa besar pahalanya.

Kalau ikut warkah Nabi kepada Raja Rom, Mesir dan Parsi, Raja yang memngIslamkan rakyatnya, darjatnya berganda daripada manusia biasa. Cuba rujuk surat Nabi tersebut masih ada cop mohor Nabi atas surat tu. Ini bukan hadis lagi, ini kata2 Nabi dlm surat siap dgn cap mohor sekali.

Entah2 kita semua kat Tanah Melayu masih kafir dan masuk neraka kalau Raja melayu dahulu tak masuk Islam. Dek kerana keTAATan orang melayu lah hasilnya semua orang melayu Tanah Melayu memeluk agama Islam.

Ingat baik2 jasa baginda Raja Melayu.

Tanah Arab sendiri masih ada arab kafir tetapi Tanah Melayu, alhamdullilah orang melayu semua Islam. Bangsa Yahudi tu , Allah turunkan Nabi bersilih ganti, tetapi tetap engkar kepada Allah sampai hari kiamat.Akhirnya kita lihat, bangsa Yahudi sampai skrg pun perit nak dapatkan tanah negeri sendiri.

Bangsa melayu di tanah Melayu, Allah nikmatkan bangsanya memeluk Islam setelah Islamnya Raja Melayu.

Bukankah itu jasa yang tak ternilai harganya kepada bangsa kita?





Kalau orang Islam tk ikut cara Islam tu terpulang, yang pentingkita dah mengucap..dan Allah lah akan hitungkan amal kebajukan kita kelak sebagai insan lemah manusia.


Rakyat ini cari makan di tanah jajahan Sultan dibawah naungannya.

Kalau ada kesilapan kelemahan peribadi baginda SUltan, itu mmg kelemahan manusia. Allah jer yg akan hitung dosa pahala dia.Bukan kerja kita.

Baginda ada mufti yg sentiasa menasihati beliau.

Mcm kita hormatkan ibubapa, kalau ibubapa kita buat salah sekalipun, kalau kita tegur kenalah beradab.

Malahan kalau beradab sekalipun kalau ibubapa kita terguris hati tak boleh juga. So kena serahkan pada orang lain spti pakcik kita yang tegur.

Ataupun orang melayu dah tak kisah tak kisah JASA orang tua2 terdahulu.

Mungkin sebab mereka sendiri belum berjasa pada sesapa dan tak faham menilai jasa orang.


Sikit2 jer nak menghina jasa orang terdahulu. Apa kita puas dpt menderhaka kepada ibubapa kita?

Kalau kita nak hidup semua sama rata tak ada kaya miskin, itu dah mcm sistem komunis.

Sistem Islam pun ada kaya miskin. Nabi pun seorang peniaga yang berjaya dan mengawini janda kaya Siti Khadijah yang terkenal.

Orang Sultan kena sedekahkan duitnya? SUltan dah sedekahkan gaji dia dalam Yayasan. Duit beli plate pun akhirnya masuk dlm dana kerajaan persekutuan untuk rakyat.

Duit tu lebih baik sedekah pada orang miskin?

Nabi dahulu dtg seorang miskin, Nabi ajar berniaga secara ansur2.

Baginda suruh orang miskin itu jual apa yang dia ada dan kemudiannya Nabi belikan sebilah kapak. Pastu Nabi suruh orang tu tebang pokok jual kayu api kat pasar. Akhirnya orang tu boleh berdikari dan dpt hasil rezki berterusan.

Nabi tak semudah itu terus sedekah duit pada orang miskin walaupun Nabi seorang peniaga yang berjaya.

Ingat dan hayati sejenak JASA orang2 terdahulu, takut kelak nanti generasi akan datang menghina kita lebih teruk awak menghina orang yang pernah berjasa kepada kita...

Renungkanlah...

Anonymous said...

Yang buka kelab malam tu orang yang menyamar kerabat Sultanlah..

Dah kena tangkap pun orang tu.Rujuk kes orang nyamar kerabat sultan johor mmg banyak.

ada segelintir manusia kat Johor ni nak cara mudah dpt keistimewaan nyamar kerabat Sultan.

Ikutkan standard Sultan tak main buka kelab2 malam kecik2 ni.

Asasnya, baginda pemilik tanah negeri dan mempunyai aset pelaburan hartanah yang luas.

Anonymous said...

...susahlah kalau ada org punya mnteliti JASA org2 lama yg hanya tertumpu pd JASA org depan mata, tak salah tapi berlaku ADIL. NAbi lebih berjasa dr mana2 umat manusia yg ada ~ jadi kenapa xnak dipuji akan jasa BAGINDA RASULULLAH pada menyampaikan sinar dan syiar ISLAM smpai kepada kita yg bukan sebangsa dengannya ke hari ini?

Ayat ni: Kalau ada kesilapan kelemahan peribadi baginda SUltan, itu mmg kelemahan manusia. Allah jer yg akan hitung dosa pahala dia.Bukan kerja kita. ~ kenapa tang sultan sahaja nak dibela sebegini, apakah tang apa yg dperkatakan Nizar itu tak dikira kelemahan? Kita semua lemah, kalau kita semua baca balik apa yg ditulis beliau, dia menyatakan perkara yg boleh dilakukan dengan nilai duit berkenaan disamping menggesa MFK utk bermuzakarah ttg isu membida sebegitu.

ayat: Kalau kita nak hidup semua sama rata tak ada kaya miskin, itu dah mcm sistem komunis. ~ apakah di DUBAI dan BRUNEI sana mengamalkan pemerintahan komunis? Sistem ekonomi Islam itu sendiri adalah bertujuan mewujudkan masyarakat yg produktif, membasmi kemiskinan, menjana perkembangan sosial dan kemajuan semasa, Rasulullah sendiri bersabda KEMISKINAN itu boleh membawa kepada kekufuran.

Yg ni pulak: Kalau orang Islam tk ikut cara Islam tu terpulang, yang penting kita dah mengucap..dan Allah lah akan hitungkan amal kebajikan kita kelak sebagai insan lemah manusia. BETOI-tapi ingatlah Allah dah berpesan kepada semua HAMBA2nya, kalau kita puna KUASA (dan mmg kerajaan ada KUASA) kena mencegah dan menghapuskan maksiat atau kemungkaran yg ada, kalau tak, JAWABLAH diakhirat sana. Bukan isu cukuplah kita mengucap dan berserah melihat org lain tak ikut syariat Islam, tu bukan dipanggil selemah2 iman, dah mcm xdak iman sbb BIAR saja berlaku perkara sebegitu...

Yg ni: Mcm kita hormatkan ibubapa, kalau ibubapa kita buat salah sekalipun, kalau kita tegur kenalah beradab. Malahan kalau beradab sekalipun kalau ibubapa kita terguris hati tak boleh juga. So kena serahkan pada orang lain spti pakcik kita yang tegur.

- Allah bg kelebihan, kmuliaan kpd seseorg itu ada sbbnya, ada tgjwbnya. Bukan slh DYMM SUltan dlm hal ini, cuma perkara ini terlalu dipoitikkan. Rasanya PAKCIK Nizar dah tolong ingatkan secara baik dah tu. Anggaplah mereka ini saling berpesan2, bukan salah pun.

Salah silap sy mohon ampun dr empunya blog, sy akhiri dgn sedikit ingatan, kalau tak ada sebab yg kuat, masakan Rasulullah dipilih menjadi terulung dalam The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History.

Anonymous said...

ALA...APA KORANG DAPAT KALO SUPPORT RAJA-RAJA NIE...BUANG MASA JER.... SEMUA KERABAT KAT MALAYSIA NIE... SAMA JER...SEBAB DIAORANG LAHIR2 JER DAH ANAK RAJA...SO, MEMANG MCM TU LA JADI NYER.... KITA YANG RAKYAT BIASA, KEHIDUPAN KITA LAGI MENCABAR DAN SERONOK DARI DEPA.. AKU NAK TANYA SKET...KALO XDER SULTAN KITA BOLEH HIDUPKAN.. TP KALO SULTAN XDER RAKYAT..???

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive