RAPID

Saturday, May 12

VIDEO : BANGKANG DARI LONGKANG ,ARTIS PERLI #BERSIH3.0




Artis pun tak suka Bersih3.0,satu video telah dibuat untuk perli bersih kerana menyusahkan rakyat.Sekumpulan artis pelawak, antaranya Afdlin Shauki, cuba membuktikan bahawa ketawa masih ubat terbaik.

Jenaka berbentuk parodi itu bagaimanapun menimbulkan rasa tidak senang untuk segelintir orang.Terutama penyokong serta perusuh Bersih 3.0.Padalah dengan muka hampa.

Untuk itu, kumpulan yang menamakan diri mereka "Bangkang dari Longkang" mengingatkan:

"Komedi gelap ini dicipta oleh sekumpulan rakyat Malaysia untuk mengetawakan sekumpulan rakyat Malaysia.

"Ia menyentuh banyak perkara daripada situasi sehari-hari sehinggakan politik. Jika anda rasa video ini ditujukan kepada anda, jangan terasa beb!"

Menyiarkan di YouTube semalam, video pertama mengkritik sekumpulan gerakan NGO dan demonstrasi secara umum.

Ia melibatkan pelakon Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Johan (Raja Lawak) melakonkan situasi sekumpulan aktivis cuba menganjurkan demonstrasi tetapi gagal mencari tujuannya.

Ketika berbual tentang pemansuhan pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) diperjuangkan, seorang daripada mereka mencadangkan tuntutan pinjaman untuk motosikal dan kereta kawannya ditambah.

1 comment:

Anonymous said...

apa yg depa nk tonjolkan sebenarnya secara tersiratnya ditujukan hakikat kpd umno be end dan penyokong2 depa..... mgkn ada yg tak nampak atau perasan....konon sketsa di atas nk ditujukan kpd BERSIH....tp batang idung depa sendiri yg kena....hahahaha

dilaporkan dalam Malaysiakini.com bahawa depa nk 'menjenakakan BERSIH'.... tp apa yg aku tengok, maksud depa tak tercapai....ok geng....aku bancuh ikut isu yg ditimbulkan dalam sketsa di atas

1. tujuan depa berdemo
depa kata tujuan depa berdemo adalah tidak bersetuju dgn demo...antara lain afdlin kata 'kami berdemonstrasi sbb kami tak suka demonstrasi"..... hahahahahaha dalam realiti sebenar, siapakah yg selalunya berdemonstrasi utk membantah sesuatu demonstrasi??? jawapannya iaitu puak2 spt PERKASA dan lain2 puak yg selalu dok buat kerja mcm tu.... jelas dan nyata satu perkara iaitu depa pun buat benda yg sama utk menentang apa yg depa tentang..... kalau yg depa tentang itu adalah sejenis demo, dan depa pun buat demo.... demo yg depa tentang atau yg depa tak setuju tu dikatakan salah...apakah demo yg depa buat itu halal dan toyyibah??? hahahahahaha

2. sebab depa membantah
yg si afdlin kata dia tak setuju demo sbb polis tutup jalan dan org ramai atas jalan....hahahaha.... hangpa pi lah tanya polis....siapa suruh depa tutup jalan???

dan dia jugak kata masalah sbb nk hantar anak sekolah...tp blm ada anak bersekolah.....hahahaha... apa ke bangangnya..... ini menunjukkan alasan yg dibuat oleh orang2 yg tak setuju dgn demo BERSIH adalah alasan di luar logik dan tak matang sama sekali.... sekali lagi benda ni terkena batang idung puak2 anti BERSIH sbb depa yg dok anti selama ini langsung tak beralasan dgn alasan yg waras dan logik.... tak seperti tuntutan BERSIH yg punya objektif.....

kemudiannya, si Johan pulak.... hahahaha.... ditanyakan kpd dia 'mengapa dia berada di sini???'... apa jawapannya??? dia kona ke masalah penyakit gout.... ini nk menunjukkan bahawa puak2 anti BERSIH sebenarnya tak tahu menatang apa pun.... apa sebab depa anti pun depa tak paham... kehadiran depa pun tak ada kena mengena.... sama lah dgn hakikat dok ada....

akhir sekali si presiden seniman tu iaitu harun salim bachik.... hahahaha.... inilah yg paling lawak sekali... lawak sbb apa??? sbb rupanya para anti BERSIH kebanyakannya merupakan 'bukan warganegara Malaysia'..... rupanya puak2 umno mmg suka dan sokong sangat dgn puak2 pendatang.... dan rupanya jugak geng2 yg dok bantah atau anti BERSIH ni hanya tergolong dari golongan pendatang... hehehe... ini lebih kurang sama lah dgn keadaan yg dipaparkan oleh pendemo kaprikot masa BERSIH 2.0 yg kebanyakan bangla dan indon diimport utk meramaikan majlis depa......hahahahaha

3. presentation
apa yg aku tengok dari presentation depa....kita boleh tengok beberapa contoh utk menunjukkan latar belakang puak2 anti BERSIH yg cuba ditonjolkan.... pertamanya dgn gaya dan pakaian si afdlin... hahaha.... dgn jambulnya, rantai leher mcm rantai beruk dan ungka.... begitu juga dgn si Johan yg bertindik subang di telinga..... ini semua menunjukkan bahawa golongan anti BERSIH hanyalah terdiri daripada kalangan 'sampah'......

sekian bancuhan aku.....hahahahaha.... lain kali kalau nk buat sketsa atau lawak jenaka..... selami dulu fakta dan jgan dok banyak auta.... kan dah terkena batang idung beruk dan ungka.....hahahahaha.... patutnya tajuk ditukar kpd 'bangkang dari longkang yg bangang'.... ops!!! ini lagi satu iaitu berkenaan tajuk 'bangkang dari longkang'..... dalam hal BERSIH ni...siapa yg jadi 'pembangkang' sebenarnya??? hahahaha.... BERSIH adalah puak2 pencadang yg mencadangkan atau menuntut supaya perubahan dalam pilihanraya... maka puak2 yg tak bersetuju dgn tuntutan BERSIH sebenarnya adalah 'pembangkang'....maka mmg patutlah tu... bangkang dari longkang sbb depa yg dok bangkang BERSIH mmg keturunan longkang.....hahahahaha....

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive