Thursday, May 17

SEJAK BILA ERRA FAZIRA MENJADI TUN HASMAH?


Bukan mudah bagi seorang artis untuk melakonkan watak seorang tokoh negarawan terkemuka di atas pentas teater, apatah lagi tokoh yang hendak dipentaskan itu masih hidup dan bakal menyaksikan pementasan tersebut.

Erra Fazira misalnya, adalah nama yang disebut-sebut paling sesuai serta layak untuk melakonkan watak isteri bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali menerusi pementasan teater Tun Dr. Siti Hasmah.

Malah, Erra juga berbangga apabila namanya menjadi pilihan Dr. Siti Hasmah bagi melakonkan wataknya dalam teater Tun Dr. Siti Hasmah itu yang akan dipentaskan di Istana Budaya, Kuala Lumpur pada 30 Ogos hingga 8 September ini.

Menurut Dr. Siti Hasmah dia mendapati Erra adalah pelakon yang paling sesuai melakonkan wataknya dalam teater arahan Adlin Aman Ramlie itu selepas mengambil kira pendapat banyak pihak termasuklah daripada pihak keluarganya.

"Saya telah pun melihat lakonan Erra dalam teater Muzikal Tun Mahathir pada tahun lalu. Saya suka dengan gaya lakonan Erra dalam teater itu.

"Selain Erra, Misha Omar dan Elly Mazlein turut melakonkan watak saya dalam teater itu. Di antara tiga pelakon itu saya pilih Erra untuk melakonkan watak saya dalam teater ini. Erra lebih dekat dengan diri saya. Anak-anak saya pun kata macam itu juga. Bagi saya Erra adalah pilihan yang tepat dan dia boleh 'melawakan' saya," ujarnya dalam bercanda.

Dr. Siti Hasmah meluahkan isi hatinya itu pada pertemuan tidak rasmi dengan pihak Istana Budaya yang diwakili oleh Ketua Pengarahnya, Datuk Mohamed Juhari Shaarani dan Adlin Aman Ramlie di Putrajaya baru-baru ini.UM

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive