Wednesday, May 2

GHANI PATAIL & DS NAZRI AZIZ!!!!KALAU ANAK JANTAN DAKWA SEMUA YANG TERLIBAT DENGAN #BERSIH?


Dakwa Pengerusi Bersih serta semua yang terlibat atau Letak Jawatan yang telah diamanatkan?Ada berani???atau masih lagi berteka-teki dan terkial-kila mencari bukti serta bermacam-macam alasan akan diberikan kelak membuatkan Ambiga/Anwar serta kepimpinan pakatan haram nie besaq kepala....Apa kejadah jika tugas/tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat dipermainkan...boleh dikatakan pemimpin pembangkang gelak sakan bila tiada dakwaan dibuat sudah tentu Bersih 4 akan diadakan lagi.

Rusuhan di ibukota yang dilakukan oleh NGO haram BERSIH 3.0 tempoh hari telah mengundang kemarahan pelbagai pihak. Disebabkan pendekatan lemah-lembut yang digunakan kerajaan terhadap kumpulan ini natijahnya bandaraya Kuala Lumpur rosak akibat perbuatan gila perusuh-perusuh ini.

Tetapi mereka yang keliru segera menuding jari menyalahkan Menteri Dalam Negeri, walhal kuasa untuk membuat pendakwaan bukan di bawah bidang kuasa kementerian tersebut. Sebaliknya individu yang layak didesak sekarang Peguam Negara Ghani Patail yang mana DS Nazri Aziz merupakan menteri bertanggungjawab.

Selain itu tuntutan dan laporan yang dibuat oleh peniaga dan usahawan kecil yang terjejas akibat demontrasi Bersih 2.0 dahulu pun Peguam Negara tidak mengambil apa-apa tindakan.

Tetapi berbeza tindakan Peguam Negara apabila kes-kes melibatkan UMNO seperti yang berlaku terhadap Khir Toyo, demonstrasi kepala lembu, bekas MP Labuan dan beberapa kes-kes lain lagi dan jelas begitu efisen Peguam Negara bertindak dengan menghadapkan mereka ini ke mahkamah.

Ketidakberkesanan Peguam Negara mengemukakan dakwaan serta tindakan tegas kepada puak 'pelampau' dari Bersih 1.0 hingga Bersih 3.0 jelas menunjukkan bahawa Peguam Negara iaitu si Ghani Patail gagal melaksanakan tugas beliau.

Jika kejadian yang sama berulang ke atas tahanan Bersih 3.0 ini, mungkin sudah tiba masanya untuk Ghani Patail dan menteri bertanggungjawab BERUNDUR sajalah dari jawatan yang disandang!

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive