Friday, May 4

LADY GAGA PUN MELUAT DENGAN PERJANJIAN SYAITAN DAP DAN PAS?


Lady Gaga akan mengadakan konsert di Hong Kong esok. Jelajah ‘Born This Way’ di ibukota-ibukota Asia telah bermula di Seoul, Korea Selatan minggu lepas.Seterusnya penyanyi kegilaan ramai ini – yang mempunyai 23 juta pengikut Twitter – akan ke Tokyo, Taipei, Manila dan Bangkok. Beliau dijadualkan singgah di Singapura pada Mei 28-31 dan kemudian di Jakarta dalam bulan Jun.

Kenapa Lady Gaga mengetepikan Kuala Lumpur?


Jawapannya mungkin kerana Malaysia semakin dikenali dengan imej negara fundamentalis Islam.

Sedutan laporan Berita Harian (Mei 1):

“Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang, berkata pakatan pembangkang akan meminda Perlembagaan negara yang ketika ini meletakkan Islam sebagai agama rasmi kepada Islam sebagai addin, iaitu yang merangkumi seluruh kehidupan manusia, jika dipilih sebagai kerajaan pada pilihan raya umum akan datang. 
“Beliau berkata, Perlembagaan Persekutuan yang diguna pakai di negara ini tidak menggunakan Islam sebagai Addin atau cara hidup, malah ia dirangka oleh orang bukan Islam yang mempunyai ideologi dan teori manusia yang tidak adil kepada umat Islam.”

DAP diam seribu bahasa serta enggan mengulas asakan bertalu-talu oleh PAS yang mahu mewujudkan sebuah sistem pemerintahan ulama (teokrasi).

Guan Eng tidak bersuara sepatah pun tentang Revathi, Banggarma, Subashini, Sharmini, Anthony Rayappan …


Gambar atas: Golongan Kristian fundamentalis menentang konsert Lady Gaga diadakan di Seoul,




Kristian mendirikan sembahyang untuk membantah pengaruh negatif yang dibawa penyanyi kontroversi itu.

Korea Selatan mempunyai 29.2 juta penganut Kristian dan hanya 22.8 juta penganut agama Buddha. Kristian evangelis jelas amat agresif mendakwah.

Orang PAS diketuai ketua Dewan Pemuda Nasrudin Hassan Tantawi pasti akan membantah konsert Lady Gaga.

Kristian Taliban DAP dua kali lima dalam sikap tidak toleran mereka. Sebenarnya mullah PAS dan Kristian Taliban DAP adalah sebulu dan serta dengan itu boleh sepakat dalam gabungan politik pembangkang.

Sebagai saguhati, Jason Mraz baik punya dan tidak berpakaian “poke eye” akan bertemu peminat konsert barat di Stadium Mederka pada Jun 19.

(Klik SINI untuk menonton video Jason Mraz menyanyikan No.1 Happiest Song; Note: Jason’s YouTube clip is hijacked by an advertisement which you can skip)HA


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive