Friday, May 11

PAS DIBOGELKAN OLEH DAP LAHANAT?

1. Rupa-rupanya, bukan satu tetapi dua Senator yang akan ditukar oleh Lim Guan Eng DAP!

2. Seorang daripada DAP dan seorang lagi daripada PKR.



3. Difahamkan bahawa Lim Guan Eng DAP sudah ada dua calon untuk menggantikan tempat tersebut iaitu Dr Ariffin Omar dan Syed Shahir Syed Mohamud.

4. Tetapi satu perkara penting yang perlu MiM ketengahkan iaitu pemimpin PAS Pulau Pinang sekali lagi terlepas dan gigit jari!

5. Dua senator yang sebelum ini adalah daripada DAP dan PKR tetapi kali ini, PAS Pulau Pinang tidak mendapat tempat sekali lagi dalam kerajaan DAP Pulau Pinang!

6. Dan untuk menambah perit kepada luka yang ditanggung PAS Pulau Pinang, Dr Ariffin Omar merupakan ahli DAP! Bekas pensyarah itu mendaftar sebagai ahli DAP pada tahun lepas! Perlantikan Ariffin Omar sebagai Senator menimbulkan satu soalan, apakah beliau merupakan seorang lagi calon Melayu DAP yang akan bertanding di PRU13 nanti?

7. Perit bertambah seksa kepada PAS Pulau Pinang, Syed Shahir Syed Mohamud pula merupakan Ketua cabang Kelana Jaya PKR di Selangor! Baca Sini

8. Syed Shahir PKR pula gagal mempertahankan jawatan sebagai Presiden MTUC yang disandangnya selama dua penggal. Timbalan beliau sebelum ini Mohd Khalid Atan yang mahu kongres tu bebas dari pengaruh politik menang jawatan itu.

9. Nah! Kita lihat sendiri permainan politik Lim Guan Eng DAP! Parti sendiri dan PKR dapat merasa 2 kali jawatan Senator tetapi PAS Pulau Pinang dibuang begitu sahaja!

10. Apakah tidak ada pemimpin PAS Pulau Pinang yang berkaliber dan layak untuk menggantikan salah satu daripada kerusi Senator itu?

11. Adilkah jika sebelum ini pemimpin DAP dan PKR dapat memegang jawatan Senator tetapi kali pemimpin PAS tidak dipilih? Inikah yang dinamakan Pakatan ?

12. Dan kali ini Lim Guan Eng DAP tidak boleh lepas tangan kerana beliau terlibat secara langsung dalam pemilihan Senator baru!

13. MiM jangka Lim Guan Eng DAP dan batalion para media beliau sedang menyusun ayat untuk menjawab persoalan-persoalan yang mungkin timbul dek pertukaran Senator itu.

14. Berkemungkinan besar, Guan Eng DAP akan berdongeng dan bercerita tentang 'bagi peluang orang lain', 'tak tamak kuasa', 'kongsi kuasa', 'tak macam UMNO' bla bla bla.

15. Tetapi kali ini Guan Eng DAP pasti akan terperangkap dan terkedu.

16. Isu Tunku Aziz memang agak sukar untuk dijawab oleh batalion media Guan Eng DAP kerana walau apa pun jawapan Setiausaha Agung DAP merangkap kroni tegar Kit Siang DAP itu, damage has been done..

17. Begitu juga dengan menafikan PAS Pulau Pinang SEKALI LAGI?

Kesimpulannya, parti PAS di Pulau Pinang ibarat sampah yang tiada nilainya. PAS ditipu bulat-bulat tentang jawatan YDP MAIPP dan sekarang isu jawatan Senator pula.

Apakah ahli dan penyokong PAS tidak nampak lagi wayang kulit Guan Eng dan DAP? Tak sedar lagi?


sumber


MKP ayat sempoi : Apa kejadah nie PAS sampai bengong kena cucuk hidung sampai macam nie....Tak pernah dalam sejarah dimalukan oleh bangsa pendatang macam nie???//akai simpan kat lutut ke? bacul la hampa nie lebih baik teloq tue potong buang bagi kat anjing makan......

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive