Monday, September 17

Papan Tanda Istimewa Untuk Para Blogger!


Comel kan papan tanda ni?

Teguran kepada diri sendiri & rakan semua. Bab mati ni sensitif sikit. Terasa ngilu dan dingin bila dengar lagu "Bila Izrail datang memanggil... Jasad terbujur di pembaringan".

Bila sentuh bab mati, dalam kepala aku teringatkan kejahilan & keburukan yang aku dah lalukan. Rasa haus, rasa kosong dan berdengung panjang. 


Mata terkelip sambil otak merawang teringatkan saudara atau insan-insan terdekat yang dah meninggal. Dada rasa sempit, paru-paru terasa lembap dan hangat. Nafas pulak terasa makin perlahan sampai kena arahkan paru-paru kembang dan kuncup secara manual.

Disebalik kemeriahan kita bertepuk tampar dalam dunia blog ini pernah tak kira berapa kali kita bernafas hari ni? Allah tak pernah berkira dengan kita walaupun satu nafas. Biarpun kita lalai, Allah tak pernah ambik hati.

Tapi kita ni pantang kena ujian sikit, mula mengungkit kat Allah. Nak sedekah pon berkira. Nak tolong sesama manusia lagi la berkira.

Cuba compare berapa banyak nafas kita dengan kebaikkan yang kita dah buat. Aku penah try satu minit aku bernafas 15 kali. Tapi mampukah dalam 1 minit tu aku buat kebaikkan sebanyak 15 kali?

Allah tak penah berkira dengan kita, tapi kenapa kita selalu berkira dengan Allah?

2 comments:

Aku Peduli Apa @ APA said...

Assalam bro MKP.
Lain macam madah menjelang subuh ni..Sayuuuuu

Anonymous said...

Delete blog dan join PAS. Confom Sorga

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive