Wednesday, September 12

VIDEO ; ISLAM DI MALAYSIA DALAM BAHAYA-ABBY ABADI

Betulke apa yang kau cakap nie abby????Ini sudah membangkit rasa marah umat Islam Malaysia pada kau.Terlajak perahu boleh berpatah balik akan tetapi bila dah terlajak berkata-kata padah akibatnya nanti.Kau cakap Malaysia tidak memilih Ketua Negara dari yang beragama ISLAM ini bermakna dah menghina Raja-raja MELAYU.




Sultan & Raja Sebagai Ketua Agama Islam

Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan menjelaskan bahawa, Raja-Raja adalah Ketua Agama Islam bagi negeri masing-masing, manakala Yang di-Pertuan Agong ialah Ketua Agama Islam bagi negeri baginda, negeri yang tidak mempunyai Raja dan Wilayah-wilayah Persekutuan.

Peruntukan sama juga wujud dalam perlembagaan negeri.Peranan Raja-raja sebagai Ketua Agama Islam adalah merupakan suatu tradisi yang menjadi amalan sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka lagi. Ia juga merupakan satu hak dan tanggungjawab Raja-raja untuk memelihara kesucian Agama Islam.

“…Dan lagi Kami berikrar mengaku dengan sesungguh dan dengan sebenarnya memeliharakan pada setiap masa Agama Islam” – Petikan sumpah jawatan Yang di-Pertuan Agong).

Dan kita pula sebagai rakyat, kita sentiasa diingatkan untuk taat dan setia malah mendoakan kesejahteraaan Yang di Pertuan Agong Raja dan Sultan.Setiap kali khutbah Jumaat dibacakan, lazimnya dalam doa kedua khutbah ada dibacakan doa untuk Raja-raja dan pasangan mereka, pewaris takhta serta putera puteri Sultan dan cucu-cucu baginda.

MKP AYAT SEMPOI : POLITIK DAN AGAMA DUA BENDA BERBEZA.

3 comments:

Anonymous said...

sejak bila aurat lelaki dh berubah??

Anonymous said...

Pegi dengar ceramah Ciku Bard dan Siti Aishah Abby terus kenal Islam? Blh tahan betul depa ni berdakwah hehehe

Anonymous said...

mana hang dapat gambar kat atas tu...stim aku arr tengok

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive