Tuesday, May 8

MAZLAN ALIMAN SAPE YANG HAMPAS?


Parti Keadilan Rakyat hari ini memperkecilkan ganjaran berjumlah RM15,000 untuk setiap keluarga yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada peneroka Felda.Sudah terdesak ke?Ramai peneroka kini sedar dengan kemampuan Kerajaan Pusat membela nasib mereka akan tetapi ianya tetapi diperlekehkan oleh kepimpinan PKR yang nampak sangat dayus membela nasib rakyat akan tetapi hanya membuat onar bagi memfitnah serta memburukkan Kerajaan BN.Tidak cukup dengan menyifatkan ganjaran tersebut sekadar 'hampas', PKR turut menuduh pentadbiran Barisan Nasional (BN) membolot kekayaan sesama mereka.UMNO Parti Membela Rakyat Setiap kata Di Kota.

Bila aku cakap Mazlan Aliman bengap, suku sakat PAS marah. Tapi itu le hakikatnya. Bila PM DS Najib umumkan durian runtuh, Mazlan Aliman sibuk bertanya, RM1.689b tu datang dari mana? Akal ko tak cukup panjang la Mazlan. Macam tu ada hajat nak jadi menteri? Hancur negara!

Daripada sibuk dok bertanya dari mana datangnya duit tu, lebih baik korang, puak-puak PAS dan Pakatan, pegi cari tin besar dan guni beras. Sekarang ni orang Felda tengah banyak duit, jadi masa ceramah tu, bolehlah bergerak pakai tin besar dan guni beras. Tentu banyak dapat nanti! Tu aje le layak dan pandainya korang cari duit.


Andai Kita Tak Mampu Menjadi Garam Yang Bermanfaat Pada Ikan, Usahlah Kita Menjadi Langau Yang Merosakkan Ikan Tersebut.Sesungguhnya Tangan Yang Di Atas Itu Lebih Baik Dari Mulut dan Jari Yang Cabul. Teringat Pula Jari-jari dan Mulut Yang Cabul Tentang Felda Bankrap.

Teringat jua MKP pada suatu Hadis " Dan Barangsiapa Yang Tidak Bersyukur Kepada Manusia, Sesungguhnya Dia Tidak Bersyukur Kepada ALLAH" Sahih at-Tarmidzi.




No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive