exponegaraku

Sunday, May 6

ZURAIDAH DAH MEROYAN , MONOPAUSE?





Mak Zuraidah dah hampir kepada monopause?Itu kerana sikapnya yang kini terlebih sudah meroyan dengan tuduhan yang kurang berfakta.Tak kira waima Mak Lampir nie jatuh longkang jamban pun mesti salahkan UMNO/BN.Video dibawah menunjukkan segala-galanya.


Dan berikut adalah mitos dan fakta yang menyertai monopause untuk tatapan Mak Lampir Zuraidah

Mitos 1 : Penderita menopause pada umumnya mengira kehidupan seksual pasca menopause sudah tidak ada.

Fakta 1: Pada kenyataannya, penderita menopause masih memiliki gejolak seksual. Bahkan, kadangkalai hasrat seksual itu masih sama besarnya dengan sebelum mengalami menopause. Seringkali, penuruan hasrat seksual merupakan anggapan secara psikis dari penderita sendiri.

Mitos 2 : Menopause adalah sebuah alasan yang tepat bagi seorang wanita untuk malas. Atau dalam bahasa yang lebih sederhana, menopause membuat wanita malas.

Fakta 2 : Itu adalah sebuah anggapan yang keliru. Menopause itu manusia dan tidak boleh dihindari. Jadi, tak ada alasan bagi wanita untuk malas setelah mereka mengalami menopause. Menopause memang terkadang sakit, namun itu bisa dikurangi bahkan dihilangkan rasa sakitnya dengan pengubatan yang tepat dari doktor.

Mitos 3: Menopause dapat ditunda, dan ada ubat yang berfungsi untuk memperlambat menopause.

Fakta 3 : Menopause itu seperti umur yang tua, sebuah kepastian yang tidak bisa dielakkan.Untuk obatnya, saat ini tidak ada obat yang dapat memperlambat menopause.

Demikian sedikit info dari MKP semoga dapat membantu Mak Lampir Zuraidah .Menopause itu pasti, dan sama sekali bukan pertanda kiamat. Jadi, tetaplah berpikir positif saat anda sudah memasuki masa menopause.

Semoga bermanfaat…

1 comment:

riggers said...

kesian aku tengok mak lampir biol ni..kalau dgr betul-betul mak lampir ni ada sebut (lebih kurang la) "cara politik sebegini telah lama ditinggalkan oleh PR" - so maknanya dia mengakulah PR dulu penah buat cara politik kotor kan..sampai sekarang pun buat lagi la mak lampir woooiiii...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive