Thursday, May 10

GUAN ENG DIKALUNGKAN "BUNGA KEMATIAN"?


Padam muka lu Ketua Menteri paling RASIS dalam sejarah Pulau Pinang.Sebentar tadi telah dikalungkan "Bunga Kematian" dihadapan rumahnya sendiri.Memang patut pun apa yang telah dibuat oleh Wira Perkasa Pulau Pinang nie pun kerana dah lama Guan Eng nie dok buat tahana dekat orang Melayu Pulau Pinang nie pun......Lepas  nie suruh pulak dia lompat sakan dengan Wira Perkasa pulak....Jutaan Tahniah Saudara Seperjuangan MKP ucapkan.....walaupun kini tak dapat lagi bersama dalam Wira Perkasa kerna kesibukkan tugas melanda namun takkan hanya Ketua Wira sahaja yang dok ambil "lime light"menjalankan gerakan menentang Bapa rasis nie....ManaWira Perkasa punya Ketua Penerangan Negeri takkan dok lena lama sampai tak pernah nampak dalam setiap program yang diadakan?

Ketua Wira Perkasa Pulau Pinang Mohd Rizuad Mohd Azudin berkata mereka menggesa DAP memilih keturunan Cina rakyat tempatan bagi jawatan Ketua Menteri kerana Lim bukan anak tempatan dan tidak memahami masalah dan mentaliti penduduk negeri ini.

Lim juga harus meletak jawatan kerana enggan mendengar permasalahan rakyat dan bersikap tidak rasional dengan mencampur adukkan hal ehwal politik dan kepentingan rakyat.Katanya, pertubuhan itu telah membuat tujuh tuntutan dalam beberapa siri demonstrasi sebelum ini namun Lim enggan berjumpa dengan mereka untuk berbincang.

Antara tuntutan itu ialah berhubung isu tapak masjid di Bayan Mutiara, isu perumahan rakyat, bayaran ganti rugi kepada pemilik gerai yang dirobohkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan isu mengenai tahap keselamatan kilang solar di Batu Kawan.


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive