Saturday, February 11

HEBAT SANGAT KE AZHAR IDRUS NI.


Pihak Jabatan Agama Islam perlu mengambil sedikit perhatian dalam sebaran-sebaran yang di lakukan oleh Azhar Idrus kerana ini mungkin boleh menjurus kearah yang tidak berapa baik. 

Sama juga seperti al-quran cetakan baru, semua ayat dan sebutan akan diteliti sebaik mungkin bagi mengelakkan kekeliruan kepada umat islam. 

Sangkakala tidak mengatakan bahawa Azhar Idrus tidak tahu tentang agama, tapi mungkin pengetahuan agama beliau sama seperti orang lain dan bukan bertaraf seorang guru atau ulamak yang mampu mentafsir segala sunah dan firman bagi mengelakkan kekeliruan. 

Ini kerana buku yang diterbitkan itu berharga serendah RM15 sahaja dan ianya mampu di beli oleh setiap lapisan masyarakat. Apa yang membimbangkan ialah, jika buku ini tidak mengikut seperti mana yang dikehendaki didalam islam dan dibeli serta dibaca oleh anak-anak muda yang ingin atau baru nak mempelajari tentang agama bukankah nanti akan terpesong aqidah mereka hanya kerana kita tidak melakukan apa-apa. Wallahualam.sangkakalajari9

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive