Monday, February 13

PERISTIWA KEKECOHAN DICERAMAH ADAM ADLI KG IDAMAN KLANG-JANGAN CAKAP UMNO BACUL


Dewan Kg.Idaman  menjadi tumpuan penduduk setempat  bila insiden  tampa diduga telah berlaku seawal jam 8:00 malam manakala  dalam dewan belum ada hadirin  kecuali seorang petugas  yang menyelia alat siar raya.

Ketika insiden berlaku  warong makanan dan minuman   yang  dibuka untuk kemudahan orang ramai belum ada pelanggang kecuali beberapa orang pemilik warong .
Manakala  si  bangsat  yang dirsenarai sebagai  tetamu pondan pada majlis yang dianjur oleh Parti Keadilan  belumpun nampak batang hidung semasa kejadian berlaku sebaliknya  muncul  selepas polis tiba..
1-Syukri Razak
(Pengerusi SMM)
2-Adam Adli
(Pengeruis LMP)
3-Dr Ahmad
(SMM)
4-Ekhsan Bukhari
(Setiausaha Akhbar AKSI)
5-Khalid Ismath
(Timbalan Presiden KAMI)
6-Safwan Anang

Petikan harakan on line No:1
“Program Jelajah Mahasiswa di sebuah dewan orang ramai di Kampung Idaman, Pandamaran malam tadi diserang sekumpulan samseng yang membuat kecoh dan memecahkan meja dan kerusi.
Difahamkan lebih 50 orang samseng tersebut menyerbu dewan itu dengan mensasarkan pemimpin pelajar Adam Adli.”
 
Penulis artikel yang dimuat dalam Harakah Daily  mengulas insiden yang berlaku pula seumpama lebih sudu dari kuah bila mengatakan lebih 50 orang samseng menyerbu dewan  dengan mensasarkan pemimpin pelajar  dengan memecah meja dan kerusi  adalah meleset sama sekali.
Difahamkan,tiada meja dalam dewan semasa insiden berlaku kecuali tempat letak  peralatan yang berkaitan dengan  alat siar raya dan meja itu tidak diapa-apakan. manakala kerusi  pula tidak kesemuanya  dirosakan.
Jika benar  50 orang yang dituduh sebagai samseng mensasarkan pemimpin pelajar Adam Adli,sudah tentu mereka menunggu kehadiran Adam Adli.

Tanda-tanda bantahan awal
Lagipun tanda-tanda bantahan awal  sudah ada pada kain rentang  sebagai mesej tidak pula pengajur mahu fikirkan ,adakah pengajur semuanya berotak rosak?.
Andainya pengajur  otaknya tidak rosak sudah pasti tahu menilai mesej yang disampaikan dan tidak pula nama Arwah Datuk Zakaria diletakkan pada risalah sebagai  penujuk lokasi.
Petikan harakah online no: 2
”Insiden itu bagaimanapun tidak berakhir di situ apabila kumpulan samseng tersebut bertindak mengepung sekali lagi mahasiswa-mahasiswa tersebut di hadapan balai polis tersebut.
Keadaan tegang itu memaksa pihak polis membawa mahasiswa tersebut ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang bagi tujuan mendapatkan perlindungan”
Hadapan Balai Polis Pandamaran
 Penulis artikel  yang dimuatkan dalam harakahdaily.net seperti  tidak ada dilokasi kejadian  jika dilihat pada  artikel yang ditulis atau sengaja  memutar belit  isu.
Sebenarnya orang ramai yang hadir   di Balai Polis Pandamaran  datang memberi sokongan kepada beberapa orang rakan mereka  yang  telah ditahan Polis untuk soal siasat berkenaan dengan  kekecohan yang berlaku, bukanya datang mengepung mahasiswa pondan pujaan Pakatan Rakyat hatta tidak ada sebarang kekecohan berlaku di Balai Polis Pandamaran.

Dihadapan Pintu Masuk Dewan Kg Idaman
Jika  benar polis membawa mahasiswa tersebut ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang bagi tujuan mendapatkan perlindungan,sebab apa pula beberapa orang yang ditahan dan disoal siasat berkaitan kekecohan di Dewan Kg Idaman  juga dibawa  ke IPD Klang .Adakah di kepung oleh penyokong Pakatan Rakyat  dan tidak selamat berada di Balai Polis Pandamaran .
 
Hadapan IPD Klang
Keberanian puak-puak  pondan Penipu Rakyat  memaki Polis,mencaci penyokong umno  disetiap penjuru tanah air nampaknya  manjadi bacul bila berhadapan dengan kumpulan yang benar-benar  sedia  menerima  dan membalas  balik apa yang selama ini meraka lemparkan.
Jangan Cakap UMNO bacul…………….

Sekarang saksikan video di bawah dan cuba bandingkan dengan mahasiswa2 AMAN KAMPUS yang menjelajah ke seluruh negara membawa misi positif kepada masyarakat marhaen...






Masuk hari ketujuh KEMBARA AMAN KAMPUS; sekarang kami berada di Kuala Terengganu.


Antara sekolah2 yang telah terpilih dikunjungi oleh AMAN KAMPUS untuk program IKON SISWA setakat ini adalah SMK Puteri Wangsa & SMK Sultan Alauddin di Johor, SMK Mat Kilau di Pahang dan hari ini mereka baru selesai menjalankan program motivasi ini di SMA Tok Jiring, Kuala Terengganu.

Dalam tempoh baki seminggu lagi kembara ini, banyak lagi sekolah2 yang akan dikunjungi oleh mahasiswa AMAN KAMPUS demi menyuntik motivasi kepada pelajar2 sekolah untuk mencapai keputusan gemilang dalam SPM/STPM demi memenuhi impian mereka menjejaki menara gading... Nantikan!!

IKON SISWA:


Program Ikon Siswa ialah satu program yang mendedahkan kepada pelajar-pelajar sekolah dengan kehidupan atau suasana universiti kepada mereka. Program ini juga memupuk semangat kepada para pelajar sekolah untuk melanjutkan pelajaran dalam jurusan masing-masing. Bilangan pelajar yang mengambil bahagian dalam Program Motivasi ini ialah seramai 200 hingga 300 orang yang terdiri daripada pelajar tingkatan 4,5 dan 6.


Untuk membuka minda para pelajar satu forum siswa dibuat dengan tajuknya ialah Menuju Menara Gading: Satu Pengalaman. Dengan adanya program ini diharapkan dapat menyedarkan betapa pentingnya ilmu pengetahuan kepada diri mereka sendiri kerana di zaman moden ini ilmu yang dituntut di sekolah semata-mata tidak mencukupi. Untuk bersaing dengan pesaing yang hebat di luar kite memerlukan ilmu yang penuh di dada dan pelbagai supaya hidup mereka lebih terjamin di masa hadapan.


Forum ini dibahagikan kepada 3 orang pembicara yang terdiri daripada 2 orang mahasiswa dan seorang daripada badan bukan kerajaan. Program Ikon siswa ini berlangsung selama 2 atau 3 jam, termasuk aktiviti latihan dalam kumpulan yang dibimbing oleh mahasiswa universiti.

GO ASPIRASI!!!

1 comment:

Cinta_damai said...

NAK TANYA SKIT KAT HARAKAH, (TERPAKSA KOMEN SINI SEBAB HARAKAH BACUL TAK BAGI KITA KOMEN ONLINE!)....

BILA MASA ADAM ADLI TU JADI PEMIMPIN PELAJAR?

SAMPAI MATI PUN AKU TIDAK PERNAH ANGGAP DIA SEBAGAI PEMIMPIN AKU!

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive