gaza

Friday, June 8

Roger Mitton Dan Fiksyen Kapal Selam


ROGER Mitton, seorang wartawan serantau di Phnom Penh Post, Kemboja menulis artikel bertajuk, ‘Urusniaga kapal selam menghantui PM Malaysia’.

Untuk seorang wartawan mengulangi skrip yang telah dibatalkan oleh penulis asal, Raja Petra Kamaruddin (RPK) amatlah menyedihkan.

RPK, seorang yang kurang stabil, pengecut dan juga pelarian mengangkat dirinya sebagai manusia berintegriti dan seorang wira, telah pun membuat pengakuan terbuka bahawa beliau hanya mengada-ngadakan kisah pembabitan Perdana Menteri dalam pembunuhan Altantuya.

Pembunuhan itu juga telah pun dibawa ke mahkamah dan tiada satu pun bukti yang dapat mengaitkan apa-apa dengan PM mahupun kapal selam yang dibeli.

Tetapi jelaslah, bahawa ada pihak yang masih dihantui dengan kisah ini, atau mungkin juga dengan ‘jawatan PM’ serta enggan mengakui bahawa tiada apa-apa yang pelik di belakang pembelian kapal selam dan bahawa kisah pembabitan PM dalam pembunuhan hanyalah merupakan fitnah terang-terangan.

Lucu bila memikirkan Mitton mempunyai pengetahuan yang lebih sedikit dari RPK, penulis skrip asal sendiri. Contohnya, beliau tahu bahawa Altantuya telah dirogol sebelum tubuhnya hancur diletupkan.

Jika kita mempunyai tahap imaginasi yang tinggi sepertimana Mitton, kita akan menyangka bahawa Mitton sebenarnya terlibat dalam pembunuhan itu. Ini dapat menjelaskan bagaimana beliau tahu secara terperinci bahawa wanita tersebut telah dirogol dan apakah yang dibualkan oleh Altantuya dengan Razak Baginda sebelum dibunuh, sedangkan Mitton hanya bertemu Razak sekali atau dua kali sebelumnya.

Tetapi, Mitton tidak dapat menulis kisahnya dengan tepat. Artikel beliau agak mengelirukan dan pembaca gagal mengenalpasti sama ada Altantuya adalah perempuan simpanan Razak dan bagaimana beliau terlibat dengan PM.

Dan kita dapat mengesan bahawa Mitton agak berhati-hati dengan menyebut jumlah harga kapal selam secara jangkaan, mungkin kerana tidak mempunyai maklumat terperinci. Pastinya beliau tidak mempunyai maklumat terperinci kerana jumlah rasuah yang didakwa sering berubah-rubah dalam setiap versi kisah ini.

Bagaimamnapun, versi yang paling popular ialah bahawa rasuah tersebut berjumlah EURO 114.96 juta dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd, sebuah syarikat milik sama ada Razak, atau isterinya atau isteri PM atau sesiapa jua yang mana SUARAM sendiri, iaitu juara isu scorpene ini, pihak pembangkang dan Mitton sendiri tidak dapat pastikan, walaupun mereka begitu pasti tentang semua perkara lain.

Satu-satunya versi yang tidak berubah ialah yang diperjelaskan oleh PM dan kerajaan di dalam parlimen. Faktanya ialah Perimekar Sdn Bhd adalah syarikat milik Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), Boustead Holdings Berhad dan K.S. Ombak Laut Sdn Bhd.

Dan Perimekar tidak menerima apa-apa komisen atau rasuah dari DCNS tetapi hanya menerima bayaran bagi perkhidmatan sokongan dan penyelenggaraan yang diberikan mereka.

Ini termasuk, kediaman lengkap bagi 27 pegawai, 156 krew dan 30 staf dan keluarga mereka di Perancis dan Sepanyol selama 6 tahun.

Perimekar juga adalah bertanggungjawab menyediakan dan menguruskan pejabat pengurusan di Perancis dan Sepanyol selama 6 tahun.

Dan juga Perimekar perlu menanggung kos insurans, elaun, perjalanan dan koordinasi serta semua perebelanjaan bagi memastikan operasi berjalan lancar selama 6 tahun.

Kita harap agar Mitton tidak cuba untuk membandingkan kos kehidupan di Kemboja dengan Eropah, terutamanya Perancis. Melihat dari angka ‘rasuah’ iaitu EURO 114.96 juta atau RM410.27 juta mengikut tarikh kontrak iaitu 5 Jun 2002, congakan rambang akan menunjukkan bahawa EURO 85 juta adalah kos hangus untuk operasi, sementara EURO 26 juta adalah kos ‘overhead’.

Justeru, Perimekar hanya mampu membuat untung sebanyak lebih kurang EURO 3 juta sahaja.

Jika kesemua RM410.27 juta tersebut dibayar sebagai rasuah kepada PM, Razak atau sesiapa jua, bagaimakah agaknya Perimekar mampu terus wujud sedangkan mereka perlu menanggung semua kos di atas? Apakah Mitton ingin berhujah bahawa mereka beroperasi secara percuma?

Mungkin Mitton tinggal di Kemboja terlalu lama dan amat mendambakan sebuah kisah yang menarik. Kita tidak menyalahkan Mitton untuk cuba menghapuskan kebosanannya.

Tetapi, kita dapat melihat bahawa Mitton adalah seorang penulis fiksyen yang baik. Selepas menulis artikel yang begitu menyedihkan ini, penulis harap Mitton akan memikirkan secara serius tentang menceburi bidang penulisan fiksyen. Sekurang-kurangnya beliau akan dipuji kerana menulis fiksyen yang baik daripada diketawakan kerana menulis laporan berbentuk fiksyen.

Bagaimanapun, sedikit kredit perlu diberikan kepada Mitton kerana kini kita menyedari akan kewujudan akhbar bernama ‘Phnom-Penh Post’.

- BERUANG BIRU

GEMPAR ; USTAD KHALWAT BAGI CERAMAH KEPADA ORANG UMNO?


GEMPAR..!!!!! Malam ini Ustaz Khalwat memberi kuliah Agama Dan Qiamulai pada orang ramai di SURAU BANDAR BARU PERDA, TELUK KUMBAR..... 

PERSOALANNYA ...????? Kenapa boleh terjadi sebegini, sedangkan pengerusi SURAU adalah KETUA UMNO CAWANGAN BANDAR BARU PERDA... Peringkat Bahagian Perlu menjalankan siasatan kenapa ini boleh berlaku... 

PERLUKAH KITA MENDENGAR SEORANG YANG BERGELAR USTAZ DITANGKAP KHALWAT MEMEBERI KULIAH KEPADA KITA..MAKBULKAH DOA DIA ATAU YANG PERGI DENGAR PUN SAMA MACAM USTAZ KHALWAT TU..?????? adakah kepimpinan UMNO akan berdiam...????saikopen

PENIAGA MELAYU BUKIT BENDERA KENA KENCING?


Lim Guan Eng baru sahaja rasmi pembukaan Astaka Bukit Bendera sekali dengan THE OWL MUSEUM. Pilot projek dari LGE kepada raktyat Pulau Pinang. Bagus.....demi kepentingan ekonomi dan niat utk memajukan sektor perlancongan di Bukit Be yg mana allocation lot-lot kedai kepada melayu melalui PDC dan bermacammacam lagi. 

Bila ada projek di satu-satu tempat maka peluang perniagaan pun datang melimpah ruah. Walaupun melayu cuma dapat 'SUKU' dari apa yg di rancang(kerana kemampuan dan kebolehan melayu urus perniagaan agak lemah dan masih BERTATIH) melayu tetap di beri peluang agara sama2 terlibat dlm pembangunan ekonomi di bawah BN. Kesimpulan cerita.....

Dari Projek ASTAKA ni dan The Owl Museum ni sapa yg dapat tender? Harga fight tender akan jd berapa? Adakah melayu di beri perlindungan semasa persaingan terbuka berlansung?? Dan yg paling penting adakah org2 melayu mendapat manfaat jangka masa panjang dr pilot projek ni??? Bukan apa.......sektor perlancongan ni melayu masih belum mempunyai kepakaran. 

Paham2 saja la barang apa nanti yg boleh di jual disitu bila melayu dh di ketepikan atas alasan PERSAINGAN SIHAT PERNIAGAAN.' U KALAU DAH TAK CUKUP MODAL PUSINGAN UTK BERNIAGA, U BOLEH TUTUP LOT KEDAI DAN BALIK KAMPUNG. KITA AKAN BELI U PNY KEDAI'. Ayat yg selalu melayu dengar bila org2 bukan melayu tahu melayu dh abis modal berniaga....Kekuatan ekonomi org melayu di situ nanti bergantung kepada berapa bnyk masuknya pelancong dan dr mana asal pelancong itu datang. 

Hak eklusif utk membenarkan TRAVEL AGENCY naik atas Bukit Bnedera ni berada dlm tangan pejabat CM PULAU PINANG. Semua dah boleh bayangkan apa maksud aku...........kalau pelancong tu dr Negara China dia nk beli ka barang2 tradisional melayu?? Kita perlukan pelancong2 dr timur Tengah utk memajukan ekonomi melayu dlm bidang perlancongan tapi sprt yg aku kata.....semenjak Pulau Pinang di perintah DAP, program keusahawan bumiputera di bawah state dah pun lumpuh. Dap hny tolong bg modal kalau melayu nak berniaga nasi lemak bawah payung. 

Tp kalau nak terlibat dgn program perniagaan besar mcm ni DAP akan cakap 'LU KENA BERSAING MCM KITA BERSAING LORRR'.........mampukah melayu berniaga tanpa PERLINDUNGAN ARTIKEL 153? tepuk dada tny selera...........ndera.........amat baik sekali.......cuma aku nak tny la....kerajaan BN dulu melalui UMNO selalu menekankan setiap projek baru di mana2 kena ada allocation utk pembangunan bumiputera agar org2 melayu boleh sama2 terlibat dlm pembanggunan ekonomi sesuatu tempat....contoh-Bazzar Chowrosta, PERDASAMA dlm Tanjong, Pembanggunan Bandar Bayan Baru.

ARTIKEL OLEH MAMLUK QALAWUN

KHALID ISMATH DIGANTUNG 3 SEMESTER,MESTI BAPANYA RESTU?


Beginilah nasib apabila mahasiswa telah melanggar tartatertib yang telah ditetapkan oleh pihak UITM.Sudah tentu pihak Ibubapa akan menyalahkan Kerajaan dan pihak UITM walaupun tidak disuarakan secara in-direct namun sikap sayangkan anak sudah tentu akan membela anaknya walaupun ibubapanya tahu akan diambil tindakan oleh pihak berwajib.MKP teringat kata-kata pujangga oleh P. Ramlee dalam filem Anakku Sazali hayatilah video dibawah supaya memberi pengajaran kepada kita semua.

Universiti Teknologi Mara (UiTM) menggantung pengajian penuntut jurusan undang-undangnya, Khalid Mohd Ismath, yang dibicarakan pagi tadi oleh lembaga tatatertib, selama tiga semester bermula sesi akademik September ini. 
Khalid, 22 dibicarakan antara lain berkaitan dengan isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN). 
"Selain digantung pengajian, saya juga tidak dibenarkan mengambil peperiksaan bagi semester ini," tambah beliau. 
Beliau yang juga Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami) merancang untuk bergiat aktif dalam politik dan membantu parti politik berkempen dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU). 
"Tujuan saya bukan semata-mata kerana politik, tetapi saya mahu meneruskan usaha gerakan mahasiswa Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bagi meneruskan perjuangan, menyuarakan pendapat dan kebebasan mahasiswa untuk bersuara.sinarharian
Ingatlahkah kita pada kenyataan bapa kepada khalid ismeth nie....samalah seperti yang telah MKP nyatakan diatas kerana sayangkan anak sanggup membela anaknya sedangkan tahu apa yang dilakukan bakal dikenakan tindakan.Terlajak perahu masih boleh berundur akan tetapi jika sudah terlajak perbuatan terimalah natijah dari perbuatan kita.Adakah pihak pembangkang akan terus membela Khalid Ismeth nie dengan menyambung pelajaranya di Universiti Selangor yang mereka kuasai..? 

NAPE NIE PULAK DAH,APA YANG TERJADI?



Ini bukan kes Melayu mudah lupa tetapi PAS pura-pura tidak ingat.Entahlah sama ada Khalid Samad ada merujuk hal ini kepada Datuk Seri Haji Hadi Awang.Apakah Ahli Parlimen PAS Shah Alam itu sudah mengidap penyakit kabur ingatan dan lupa pada 'fatwa' Presiden PAS bahawa video itu besi tidak boleh dijadikan bukti.

Mungkin dalam keadaan desperate nak cari political milage ,Khalid terpaksa melanggar kehendak bosnya.Khamis beliau tampil dalam satu sidang akhbar di Shah Alam mendakwa ada rakaman video cubaan 'orang UMNO' untuk membeli seorang Ahli Parlimen PKR.

Ia didakwa berlaku di sebuah restoran sekitar Lembah Klang, lebih setahun lalu.

Pelakon dalam vieo itu dua wakil ahli Parlimen PKR dan dua ejen sebuah Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang mewakili BN manakala jumlah wang sogokan yang ditawarkan RM2 juta.

Kata Khalid beliau nak didedahkan siapa Ahli Palimen PKR berkenaan semasa sidang Parlimen Selasa ini.

Hairan juga video seks 99.9 peratus tulin yang dikaitan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim pembangkang buat 'dont't know' saja tetapi dalam hal ini nak jadi master dedah.

Juga Khalid lupakah CCTV yang jelas tunjuk Anwar dan Datuk Sharzly Eskay Abdullah sedang naik turun lif apartmen lokasi aksi seks itu.

Dakwaan kemungkaran pembesar pakatan pembangkang yang jelas terbentang depan mata cuba dipendam begitu sahaja dan kini nak tunjuk perhatin pada satu bukti video.

Jangan lupa siapa saja boleh jadi pelakon dalam aksi 'jual beli' di sebuah restoran begini.

Lagipun apa bukti dua wakil NGO berkenaan mewakili BN.

Siapa sahaja boleh boleh dakwa dirinya begitu.

Khalid nampaknya sudah letak dirinya ke taraf cukup rendah hingga boleh memalukan Haji Hadi.

Juga jangan lupa isu 19 September Anwar nak 'borong' 30 Ahli Parlimen BN masih segar dalam ingatan ramai.

MKP: GAMBAQ DIATAS TUE HANYA HIASAN TAPI NEELOFA PUN SAKIT PERUT DENGAN KERENAH PUAK PKR DAN PAS NIE...HEEEE

ASSMIN TAKUT JAWAB MELEKAT YB JAMBAN?


Mursyidul Am Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Zahid Mat Arip mengalu-alukan sikap berdiam diri Azmin daripada menjawab isu skandal video seks dan rasuah yang membabitkan dirinya dan beliau seterusnya menyarankan agar Timbalan Presiden PKR itu untuk terus diam seribu bahasa tanpa perlu menjawab isu-isu tersebut.

Menurut beliau, selagi Azmin tidak menjawab dan mempertahankan dirinya berkenaan isu-isu tersebut, maka selagi itulah rakyat di negara ini akan menganggap bahawa Azmin merupakan seorang pemimpin yang pengecut dan tidak mampu mempertahankan maruah diri dan keluarganya sendiri.

“Sekiranya hari ini Azmin sudah tidak mampu untuk mempertahankan maruah dirinya, maruah keluarganya, bagaimana mungkin kita mahu menaruh harapan kepada beliau untuk menjaga maruah agama, bangsa dan tanahair satu hari nanti?

“Bagi saya, Azmin hanyalah seorang pemimpin yang pengecut lagi dayus. Dengan sikap beliau yang menikus dan langsung tidak mampu untuk membela maruah dirinya itu, tidak hairanlah sekiranya hari ini ada rakyat yang menggelarkan beliau sebagai YB Tandas ,” tegas beliau.

Tambahnya lagi, Azmin tanpa disedari kini menjadi liabiliti kepada Pakatan Pembangkang ekoran sifat pengecut dan dayus beliau dalam mempertahankan maruah diri dan keluarganya, dan sebaliknya menjadi aset kepada UMNO dan BN dalam mempersoalkan kredibiliti kepimpinan yang ada di dalam Pakatan Pembangkang, terutamanya PKR.

“Saya juga menyeru kepada saf-saf kepimpinan di dalam Pakatan Rakyat agar terus mempertahan dan membela pemimpin yang dayus dan pengecut seperti Azmin.

“Saya yakin, dengan apa jua cara sekalipun mereka (kepimpinan pakatan pembangkang) akan cuba membela Azmin kerana jika tidak, seolah-olah saf-saf kepimpinan Pakatan Pembangkang, terutama Pas dan PKR telah melakukan satu dosa besar kerana gagal membela Azmin anak emas kepada Anwar Ibrahim,” tegas beliau lagi.

VIDEO HANGIT : SAYA BUKAN AHLI UMNO

No matter who you are - take Charge, make a Difference!

Listen to what our Core Volunteers have to say! 
Impromptu recording after the first core volunteers meeting - 4 June 2012.
Let's take charge. Let's make a difference.

JIKA INI YANG DILAKUKAN OLEH DAP UNTUK MEMERANGI PARKING HARAM?

Guan Eng suka menyalahkan orang lain bila jalan kat Penang nie sesak. Apa kata MKP cadangkan kepada beliau supaya meniru apa yang datuk bandar Vilnius nie buat,,,Tentu terbaik dan tak payah nak salahkan kerajaan terdahulu iatu BN.silap hari bulan Guan Eng jatuh longkang pun mesti salahkan kerajaan BN buat dulu sebelum dia jadi Ketua Menteri.

Ini memang penuh dengan kemenangan mutlak. Datuk bandar Vilnius, ibu kota Lithuania, Arturas Zuokas boleh kita panggil sebagai datuk bandar paling bad-ass!

Arturas Zuokas bosan dengan karenah pemandu kereta mewah yang suka meletak kenderaan mereka sesuka hati di tengah bandar Vilnius dan nekad mengambil tindakan drastik.

Datuk bandar ini tidak teragak-agak untuk memusnahkan mana-mana kereta yang parking secara tidak sah dengan kereta kebal buatan Russia.

Thursday, June 7

SUARAM PATUT MALU TIADA PERBICARAAN DI PERANCIS?


Isu kapal selam scorpene yang ditimbulkan oleh SUARAM a.k.a pembangkang, telah berlanjutan sejak aduan dibuat mengenainya di mahkamah Perancis pada November 2009. Secara ringkasnya, SUARAM telah menuduh bahawa syarikat pembuat iaitu DCNS dari Perancis telah membayar rasuah sejumlah EURO114 juta kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd dari Malaysia dengan kerjasama seorang model dari Mongolia, Altantuya Sharibuu, yang kemudiannya dibunuh kejam kerana meminta bahagiannya.

Menurut kenyataan Pengarah SUARAM, Dr. Kua Kia Soong, “SUARAM percaya terdapat sesuatu yang lebih besar di sebalik pembunuhan Altantuya dan ianya ialah persoalan tentang sekurang-kurangnya RM500 million komisen di atas RM7 billion pembelian kapal selam scorpene.”

Secara tidak langsung, namun jelas lagi terang, Dr. Kua menuduh bahawa kerajaan atau Perdana Menteri terlibat dalam rasuah dan juga pembunuhan. SUARAM juga membuat beberapa kenyataan lanjutan dan berterusan membayangkan bahawa kes ini kini sedang dibicarakan di mahkamah Perancis.

Malah, SUARAM juga menyeru sumbangan rakyat Malaysia untuk membantu mereka menanggung kos kes ini di mahkamah Perancis. Untuk itu, SUARAM mengadakan majlis makan malam dengan jualan meja semahal RM10,000 – pastinya, untuk menutup jejak bahawa mereka didalangi dan ditaja oleh sesuatu pihak untuk menipu.

Tidak dapat dipastikan berapa kerat rakyat Malaysia yang telah menyumbang kepada SUARAM untuk memanjangkan fitnah tersebut. Kita tidak yakin ada rakyat yang sebegitu bodoh untuk menaja SUARAM ‘makan-angin’ ke Perancis.

Tetapi, jika ada yang telah menyumbang, inilah disarankan agar mereka mendesak SUARAM disiasat dan diaudit untuk mendapatkan kembali wang mereka. Ini kerana, sumber-sumber terkini memaklumkan bahawa kes kapal selam scorpene ini, pada hakikatnya tidak pun dibawa ke mahkamah Perancis.

Mengikut undang-undang Perancis, sistem kehakimannya membolehkan hakim menyiasat atau menyelidik sesuatu kes secara bebas. Hakim juga boleh menyoal saksi, orang yang disyaki dan mengarahkan siasatan bagi mengumpul fakta dan bukti. Dimaklumkan juga bahawa dalam kes kontrak penjualan kapal selam yang ditandatangani oleh DCN dengan Pakistan dan Taiwan, keraguan yang berbangkit ialah bahawa rasuah yang berlaku adalah melibatkan DCN dengan parti politik Perancis.

Hakikatnya, Pejabat Pendakwaraya Paris ada melakukan siasatan berkenaan penjualan kapal selam yang membabitkan DCN dengan negara-negara lain termasuk Malaysia dan tumpuan siasatan mereka adalah antara DCN dengan ahli-ahli atau parti politik Perancis. Aduan SUARAM telah diambilkira dalam skop siasatan ini.

Justeru, apa yang digambarkan oleh SUARAM bahawa kerajaan Malaysia telah diheret ke mahkamah Perancis dan Perdana Menteri kita akan disapina adalah bohong sama sekali. Isu pembelian scorpene oleh Malaysia tidak pernah dibawa ke mahkamah dan segala kenyataan akhbar dan taklimat oleh SUARAM mengenainya adalah berdasarkan penipuan semata-mata.

Seharusnya, isu rasuah scorpene ini tidak timbul langsung memandangkan penafian dan penjelasan terperinci secara berfakta telah pun dibuat berkali-kali di parlimen. Selain itu, Dato’ Seri Najib sendiri telah bersumpah sebanyak 4 kali menyatakan tidak mengenali Altantuya dan alibinya serta Datin Seri Rosmah pada waktu kejadian juga amat kukuh sekali. Malah, penyebar fitnah tersebut, iaitu Raja Petra Kamaruddin (RPK) juga telah tampil membuat pengakuan bahawa dia hanya mereka-reka cerita.

Namun, SUARAM tetap tegar untuk memainkan isu yang tidak ada ini seolah-olah begitu terdesak sekali untuk memburukkan kerajaan. Kita berkata demikian, kerana jika tujuan mereka bukan untuk memburukkan kerajaan, mereka sewajarnya tidak berbuat bising dan menunggu sahaja perbicaraan selesai.

Bagaimanapun kini kita faham masalah SUARAM yang tidak boleh duduk diam, iaitu kerana kes tersebut tidak dibicarakan pun!

Tujuan SUARAM menipu tidak sukar untuk dibaca kerana SUARAM dan pembangkang merupakan satu entiti yang sama. Memandangkan jangkahayat pembangkang hanya bergantung kepada kehebatan mereka menipu maka mereka melihat tiada salahnya mengambil risiko jika penipuan mereka dikantoikan dalam isu scorpene ini, kerana yakin penyokong-penyokong tegar mereka tetap akan percaya apa saja – sekurang-kurangnya sehingga pilihanraya selesai.

Dengan pilihanraya semakin hampir, scorpene adalah satu-satunya isu yang mampu digunakan untuk terus mengelirukan pengundi agar meragui kepimpinan Dato’ Seri Najib.

DAULAT TUANKU RAKYAT JOHOR WAJIB MENYERTAINYA?


PERHIMPUNAN TAAT SETIA KEPADA DYMM SULTAN JOHOR.

Ahad 10 Jun 2012 - Jam 12 Tengahari.
Istana Pasir Pelangi, Johor Bahru.

Membantah tindakan biadap Nizar dan sekutunya.
Sila sebarkan!!

AIK SUDAH TUKAR KA?




Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli serta pemimpin pembangkang diingatkan agar tidak melatah dan jangan menjadi pemimpin lidah bercabang berhubung pembekuan sementara pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) terhadap pelajar di Universiti Industri Selangor (Unisel).

Pengerusi Biro Pelajaran Pemuda UMNO Malaysia, Mohd Gasing Saling berkata mereka perlu melihat perkara berkenaan secara positif dalam usaha membuktikan kepada umum apa yang diwar-warkan sebelum ini menjadi kenyataan.

Menurut beliau bukankah Anwar dan Rafizi begitu hebat mencanangkan pemansuhan PTPTN di seluruh negara menerusi ceramah dan sebagainya dalam usaha memberikan pendidikan percuma kepada pelajar.

“Inilah masanya untuk buktikan…tunggu apa lagi. Tunjukkan kebolehan dan kepakaran mereka dalam soal ini. Lagi pun bukankah Anwar merupakan penasihat ekonomi kerajaan negeri Selangor yang bergaji RM1. Bukankah Anwar dicanang pakar ekonomi yang hebat…. lagipun bukankah Selangor diwar-warkan negeri maju, ada aliran tunai berbilion ringgt. Apa lagi yang mahu ditunggu dan sepatutnya pembekuan berkenaan tidak menjadi masalah.

“Sebaliknya merupakan satu kesempatan yang terbaik untuk mengotakan apa yang dikatakan itu. Janganlah melalut dan buat pelbagai dakyah yang tidak tentu hala. Takkanlah ketika tabur janji tidak ada perancangan,“ katanya kepada UMNO-Online.

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) memutuskan untuk menangguhkan pinjaman kepada pelajar Universiti Selangor (Unisel) buat sementara waktu.

PTPTN dalam kenyataan media pada Rabu berkata, keputusan itu dibuat selepas mengambil kira desakan parti pembangkang supaya pinjaman tersebut dimansuhkan dan pendidikan percuma diperkenalkan di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) di negara ini.

Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli dilaporkan berkata menteri pengajian tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin perlu meletak jawatan sekiranya terbukti benar bahawa menteri tersebut mengarahkan supaya Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional menghentikan pinjaman kepada siswa Universiti Selangor selain menyifatkannya sebagai perbuatan dendam.

Gasing seterusnya menambah, itulah harga yang perlu dibayar oleh pemimpin PKR yang hanya pandai dan bijak menabur janji tetapi tidak ada perancangan yang cukup baik dalam memastikan agenda pendidikan negara terus cemerlang.

“Saya tidak hairan dan tidak pelik jika perkara ini dijadikan bahan cerita dan alat untuk memburukkan kerajaan pusat khususnya BN. Yang penting bagi mereka adalah undi dan bukannya kepentingan pelajar.

“Sebab itu kita mintalah rakyat melihat secara mendalam bagaimana janji bulan dan bintang yang keluar daripada pembangkang hanya sekadar kosmetik politik dan sandiwara untuk mendapatkan undi semata-mata.

“Jika mereka ikhlas sepertimana yang saya katakan tadi, inilah dan masa yang sesuai untuk membuktikan apa yang diwar-warkan sebelum ini untuk memberikan pendidikan percuma menjadi satu realiti. Lagi pun bukankah mereka ada bekas Menteri Kewangan yang bergaji RM1,” katanya. -MediaUMNO


- Posted using BlogPress from my iPad

@addin77 Memalukan Diri Dengan Gambaq Ini?


Malu tahap gaban beb bila gambar ini dimainkan oleh blogger addin77,Ibarat meludah kelangit dan jatuh kemuka sendiri.Sampai isu tahap sanggap telah dimainkan.Bagi MKP pihak 100plus patut berbuat sesuatu terhadap addin77 kerana cuba mensabotaq produk 100plus.Untuk maklumat 100plus adalah penaja bagi Himpunan Sejuta Belia 2012 tak salah jika memaparkan gambaq PM.Minuman 100plus ini dekat dengan belia dan telah menjadi penaja setiap acara sukan.Berikut adalah penjelasan dari pihak 100plus


Kenyataan 100 PLUS Malaysia itu ternyata telah memalukan media alternatif pro-pembangkang! Mereka itu pula yang sekarang tampak kurang cerdik dan jatuh kredibiliti mereka kerana memainkan isu gambar Najib Razak!Mungkin syarikat isotonik tersebut akan mulai print sesuatu program besar tajaan mana-mana pihak selepas ini.

Dan untuk mengurangkan aksi meroyan pro-pembangkang tantang isu gambar Najib Razak di tin 100 PLUS, di sini MKP sertakan satu gambar daripada pembaca anonymous.

Gambaq nie pulak tak mau buat cita yang minuman 100plus bakal diboikot oleh penyokong BN supaya tidak menyokong peliwat tegar antarabangsa?Gelak guling-guling MKP membaca fitnah addin77...haaaaaaaa


VIDEO : DAP BERSIH 3.0 KANTOI SEPARA BOGEL?



Jika kita berfikiran waras dan matang harus dapat membezakan kedua-dua video yang tertera diatas.Nampak sangat DAP ini berbohong dari semua segi termasuk fakta.Apa tidaknya semuanya dimanipulasikan supaya rakyat membenci Kerajaan BN.Fakta tentang Bersih3.0 telah diperjelaskan kepada rakyat Malaysia sebelum ini dengan penglibatan Media Arus Perdana namun kini telah timbul pulak video ini sebelum Video rasmi yang akan dikeluarkan oleh pihak KDN.Dari maklumat yang MKP perolehi video dari pihak KDN akan dikeluarkan selepas pihak Panel Penasihat Bebas meneliti video tersebut,Berikut adalah surat kenyataan media yang dikeluarkan.

Kantoi lagi DAP nie,Kenapa DAP ingin menegakkan benang yang basah.Mungkin diatas desakan serta memuaskan hati pihak yang telah melabur duit demi menghancurkan Malaysia?

KENAPA MASYARAKAT CINA FOBIA DENGAN PR?



Dengan bahang pilihanraya semakin terasa, parti-parti politik di Malaysia semakin kuat bekerja.  Walaupun tiada siapa yang tahu bila tarikh tepat pilihanraya, tetapi dari gelagat ahli-ahli politik, terasa seolah-olah pilihanraya akan diadakan esok atau lusa.   

Pakatan Rakyat, sebagai parti yang tidak perlu bertanggungjawab atas apa-apa melipat gandakan aktiviti berkempen walaupun mereka sememangnya berkempen sepanjang masa.  PR sebolehnya cuba meyakinkan para penyokong mereka bahawa mereka mampu menang kali ini.  Malah, mereka juga sering mewar-warkan bahawa mereka sepatutnya mampu menang sebelum ini, sekiranya pilihanraya yang diadakan adalah adil dan bersih.  

Ramai yang terpedaya dengan propaganda pilihanraya tidak bersih dan tidak adil seperti yang ditohmah PR, termasuk kaum Cina yang sebelum ini tidak begitu memberi perhatian terhadap politik jalanan.  Kaum Cina selalunya hanya memberi tumpuan pada politik untuk satu tujuan iaitu memastikan pengukuhan ekonomi kaum mereka.  Tetapi, akibat hasutan yang berterusan, ramai kaum Cina termakan strategi pembangkang yang memburukkan kerajaan dan mula percaya bahawa tahap ketelusan dan keadilan pilihanraya di Malaysia adalah amat buruk sekali.  

Mereka yang rata-ratanya menjadikan Malaysiakini dan akhbar-akhbar berbahasa Cina sebagai rujukan tidak lagi menerima apa-apa penjelasan dari pihak SPR atau kerajaan.   Lanjutan dari itu, mereka memberi sokongan penuh kepada usaha untuk ‘membersihkan’ pilihanraya melalui BERSIH.  

Tanpa mereka sedari, mereka telah diperalatkan oleh pembangkang untuk mengsabotaj negara sendiri, sekali gus, diri sendiri.   Lalu mereka pun turun ke jalanan membontoti Ambiga walaupun mereka tahu bahawa kerajaan telah menawarkan stadium untuk mereka berdemonstrasi dengan aman.    Kerajaan telah berusaha menyedarkan mereka dengan penjelasan demi penjelasan bahawa BERSIH 3.0 adalah tidak perlu sama sekali namun mereka tidak percaya.  

Sehinggalah apabila Anwar mengarahkan peserta BERSIH 3.0 merusuh dan mengganas, maka kaum Cina tiba-tiba terpinga-pinga.Pada ketika itu, sebahagian besar dari mereka pulang ke rumah dalam keadaan berang kerana ‘BERSIH telah diambil-alih oleh pembangkang’.   Segala peringatan kerajaan kepada mereka kini terserlah sebagai benar belaka.  

Kaum Cina mungkin bijak berniaga, tetapi itu tidak bermakna mereka bijak dalam segala-galanya.  Sedar atau tidak, kaum mereka paling mudah untuk dihasut oleh pihak yang berkepentingan dengan hanya mempergunakan sifat perkauman yang berakar-umbi di dalam diri orang-orang Cina untuk menghancurkan/mengkhianati negara sendiri.  

Dalam konteks negara ini, kaum Cina dihasut agar percaya bahawa kerajaan menganaktirikan mereka.  Mereka juga diajar agar menafikan segala peluang yang diperolehi kaum mereka serta kelonggaran untuk mereka mengamalkan bahasa dan budaya sendiri di sekolah berasingan, sebagai bukti keikhlasan kerajaan.   Mereka diasuh agar membuat tuntutan-tuntutan yang bersifat pentingkan diri serta membelakangkan perpaduan dan kepentingan kebangsaan.   Semua ini adalah bertujuan untuk melemahkan struktur negara agar memudahkan musuh untuk menguasai kita.  

Kerana itu, apabila disebut sahaja kerajaan, SPR, SPRM atau polis, maka kaum Cina akan menterjemahnya sebagai ‘Melayu’.Oleh kerana kebencian yang begitu meluap terhadap kaum Melayu, mereka tidak lagi dapat melihat apa-apapun kebaikan dari pihak-pihak ini.  Mereka menjadi buta dan akan mempercayai apa sahaja yang buruk mengenai ‘Melayu’ tanpa berfikir dua kali.  

Maka tidak hairanlah mereka percaya bahawa pilihanraya negara ini tidak bersih hanya kerana ada orang yang menyatakan begitu.  Apabila kerajaan atau SPR memberikan fakta dan angka untuk menepis tuduhan itu, mereka enggan menerimanya.  Tetapi, mereka akan percaya apa saja ‘fakta dan angka’ yang disogok oleh pihak lain yang bertujuan memburukkan imej kerajaan dan SPR, walaupun ‘fakta dan angka’ itu tidak masuk akal langsung.   

Memang sukar untuk menyedarkan manusia yang memilih untuk bersikap prejudis dan begitulah keadaannya kaum Cina di Malaysia hari ini – mereka prejudis terhadap kerajaan dan apa saja yang berbunyi Melayu.  

Tetapi, nampaknya BERSIH 3.0 telah ‘menampar’ mereka sehingga terjaga dari dibuai mimpi kebencian yang meluap-luap.   Kini, ramai dari mereka sedar bahawa BERSIH hanyalah alat pembangkang untuk berkuasa melalui jalan belakang.   Akibatnya, ramai dari mereka mula menjauhkan diri dari PR dan memilih untuk menjadi pengundi atas pagar.  

Walau bagaimanapun, kaum Cina masih terlalu angkuh untuk mengakui bahawa kerajaan BN pimpinan Melayu tidaklah seburuk atau sejahat yang dituduh oleh PR.Rata-rata kelihatannya kaum Cina masih tegar berpegang kepada semangat perkauman dalam menyatakan pendirian politik mereka.    Mereka masih enggan menerima hakikat bahawa kejayaan kaum mereka di Malaysia hari ini juga adalah berkat keikhlasan dan kebijaksanaan kepimpinan Melayu-UMNO-BN.   Kaum Cina nampaknya masih belum mampu memahami bahawa jika kepimpinan kita tidak bijak, kaum Cina juga tidak mungkin mampu berjaya seperti hari ini. 

Setakat ini, kaum Cina telah melakukan perkara yang bijak dengan menjauhkan diri dari PR tetapi sedarlah bahawa kebijaksanaan itu hanya akan berguna jika mereka kembali mendekatkan diri dengan BN

ANWAR HASUT MAHASISWA TAK PAYAH BAYAQ PTPTN?



Pendedahan oleh akhbar Cina, Sin Chew Daily pada 4 Jun 2012 yang lepas berkenaan hasutan Anwar supaya peminjam PTPTN tidak membayar hutang mereka ternyata hanyalah satu janji populis yang tidak berpijak di bumi nyata.

Dalam ceramahnya bersama Lim Guan Eng itu, Anwar yang juga Penasihat Ekonomi Selangor turut menjanjikan PTPTN akan dihapuskan dalam jangka masa setahun selepas peralihan kerajaan pusat sekiranya pakatan pembangkang memenangi pilihanraya umum ke 13 kelak.

Konon hendak diganti dengan pendidikan serba percuma. Walhal Anwar lupa, Yayasan Selangor milik kerajaan Selangor hingga kini telah menutup pusat pendidikan kemahiran serta asrama kediaman pelajarnya.

Mana logiknya untuk  Anwar mempraktikkan pendidikan percuma? Kontradik & memualkan sekali, tidak begitu?

Zaman sekarang sudah ramai yang buka mata dan bijak berfikir jauh ke depan. Tak semudah dan sewenang-wenangnya untuk Anwar terus menjual temberang dan mengabui mata rakyat. 

Omong kosong dan propaganda murahan seperti yang kerap di usung oleh Anwar dan pakatan pembangkang sudah dianggap seperti gebang penjual ubat & makjun kesihatan di jalanan. Seronok untuk di dengar tapi mudarat untuk di guna pakai.

Dari sudut lain pula, bukankah bila pinjaman yang sudah dimeterai perjanjian kontrak dan terma syaratnya dipersetujui, apabila sengaja dilanggar memperlihatkan sikap tidak bertanggungjawab? Walhal, jika PTPTN itu membebankan, lebih baik dari awal lagi dijauhi.

Anwar lupa, majoriti rakyat Malaysia bukannya sebodoh pemuja dan pengikutnya. Baik Melayu, Cina, India, kadazan, Iban dan apa saja kaum di bumi bertuah ini amat jelas resam bila berhutang menjadi kewajipan pula untuk patuh pada perjanjian pembayaran semula.

Tanyalah siapa saja yang waras fikirannya, mereka akan bercakap perkara yang sama - hutang wajib dibayar. 

Waima kerajaan negeri Pulau Pinang yang ditadbir oleh DAP hingga kini terus aktif memburu ratusan rakyatnya yang gagal membayar semula wang pinjaman pendidikan yayasan negeri, mana mungkin untuk rakyat meyakini temberang dan hasutan Anwar.

Namun apabila Anwar menghasut rakyat khususnya para pelajar mengingkari bayaran semula pinjaman PTPTN, itu jelas menonjolkan sikapnya tidak bertanggungjawab seorang pemimpin.

Jelaslah, Anwar sebetulnya hanya menjemput bala apabila menggesa peminjam mengabaikan tanggungjawab membayar semula pinjaman. 

Rakyat Malaysia tidak mungkin sanggup membiarkan tanahair ini diserahkan kepada Anwar dan pembangkang yang tiada sikap cakna dan tanggungjawab.BERUANG BIRU

Wednesday, June 6

MANA VIDEO BERSIH YANG TELAH DIJANJIKAN?



Kementerian Dalam Negeri (KDN) memaklumkan bahawa rakaman visual perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April lalu akan disiarkan kepada umum selepas Panel Penasihat Bebas selesai meneliti terlebih dahulu keseluruhan rakaman yang telah diserahkan kepada mereka sebelum ini.

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Abdul Rahim Mohd Radzi dalam satu kenyataan berkata Panel Penasihat Bebas wajar diberikan ruang dan masa secukupnya bagi membuat penilaian ke atas setiap rakaman tersebut.

Justeru, katanya KDN akan mengambil maklum setiap pandangan dan nasihat daripada panel itu yang akan mengadakan mesyuarat Isnin ini.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata KDN akan memuat naik rakaman video perhimpunan tersebut dalam laman web kementerian itu hari ini untuk dilihat dan dinilai sendiri oleh orang ramai.

Katanya langkah kementerian menunjukkan rakaman yang diperoleh daripada pelbagai pihak itu bertujuan membolehkan orang ramai mendapat perspektif sebenar tentang kejadian dalam perhimpunan itu.

Pada 9 Mei lalu kerajaan mengumumkan penubuhan Panel Penasihat Bebas yang diketuai bekas Ketua Polis Negara Tun Hanif Omar bagi menjalankan siasatan serta mendapatkan butir terperinci mengenai rusuhan pada perhimpunan tersebut.

Ombak Kuat Melanda Pantai Sekitar Pulau Pinang.


Ombak kuat sehingga mencapai ketinggian 3.5 meter didapati melanda pantai sekitar Pulau Pinang mulai 2 petang Rabu.Di Kampung Tsunami Tanjung Bungah, tidak kurang daripada 11 buah rumah dimasuki air laut kesan pukulan ombak itu.

Seorang penduduk, Tan Eng Kee, 67, berkata air memasuk rumahnya sehingga paras buku lali dan menyebabakan halaman rumahnya berbecak.

"Kejadian seumpama ini pertama kali berlaku sejak 20 tahun lepas dan ia bencana kedua terburuk selepas kejadian Tsunami empat tahun lepas," katanya.

Katanya penduduk telah membina benteng pasir di sekeliling kediaman mereka.

Tinjauan Bernama di sekitar Padang Kota Lama dan Persiaran Gurney yang berhampiran laut, mendapati air laut melimpah sehingga ke jalan raya di samping membasahi ruang pejalan kaki.

Namun bagi kaki pancing, Hamzah Sidik, 54, dia sedikit pun tidak bimbang dengan keadaan itu dan tetap meneruskan hobinya bersama isteri dan dua anaknya, biarpun keadaan ombak berkeadaan tidak seperti biasa.

"Waktu macam ini ikan banyak naik, tiada apa yang hendak dibimbangkan. Jika keadaan berbahaya sudah tentu amaran menjauhi pantai dikeluarkan," katanya.

Di Batu Ferringhi dan Teluk Bahang pula keadaannya didapati agak lenggang apabila orang ramai menjauhi kawasan pantai sementara nelayan dikatakan tidak turun ke laut sejak Selasa.

Namun aktiviti perniagaan masih berjalan seperti biasa.

Pengarah Pusat Ramalan Cuaca Jabatan Meterologi, Muhammad Helmi Abdullah menyifatkan kejadian itu adalah fenomena biasa kesan pertukaran angin dari monsun timur laut kepada monsun barat daya bermula 4 Mei lepas.

Katanya keadaan ombak turut dipengaruhi angin kuat yang bertiup dengan kelajuan 40 hingga 50 kilometer sejam yang diramal berterusan sehingga Jumaat ini.

"Keadaan laut agak bergelora pada ketika ini. Walaupun masih pada kategori pertama, nelayan dinasihati supaya tidak turun ke laut sehingga keadaan reda," katanya. - BERNAMA

ANWAR PASTI MEROYAN HARGA MINYAK TURUN ESOK.




Anwar hanya pandai berjanji akan tetapi Bn dah turunkan harga minyak esok.MKP nak tengok jugak riaksi Pengkhianat negara nie bila minyak turun.

KUALA LUMPUR: Kerajaan pada Rabu bersetuju supaya harga jualan runcit petrol RON97 bagi bulan Jun 2012 dikurangkan 10 sen seliter, iaitu kepada RM2.80 seliter daripada RM2.90 seliter berkuat kuasa mulai 7 Jun 2012.

Dalam satu kenyataan pada Rabu, Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata penurunan itu berikutan harga purata minyak di pasaran bagi Mei 2012 telah menurun.

Katanya harga jualan runcit petrol RON97 pada dasarnya ditetapkan secara apung terurus di mana harga bulanannya akan diubah mengikut harga pasaran. - BERNAMA

- Posted using BlogPress from my iPad

BLOGGER PENANG BERJAYA MEMUJUK @DrNovandri


Alhamdulilah semuanya kembali seperti sediakala,MKP pada mulanya merasa susah hati dan gundah gelana kerana Dr. Novandri dianggap mentor serta dihormati bukan sahaja di Penang akan tetapi diperingkat Nasional.Sedar atau tidak Dr. Novandri adalah blogger tersohor di Malaysia malahan menduduki tangga kedua carta blogger di Malaysia.Masalah mula timbul apabila timbul kutu rayau dan anjing kurap cuba memecah-belah persahabatan diantara kami semua.Inilah yang dikatakan Manusia Tak sedaq Diri.....MKP tak mau nak dedah siapa manusia haram jadah itu buat masa ini akan tetapi bila tiba masanya terbongkar jua.Kita manusia kesabaran itu ada had dan tahapnya...


Penjelasan oleh Dr MIM disebalik hilangnya blog beliau selama 2 hari ternyata memang wujud pihak opportunist cuba pecah belah team siber sedia ada dalam parti di PP menjelang PRU 13.

Walhal pasukan inilah yang sudah lama berperang siang & malam menangkis dakyah pembangkang tapi bila hampir PRU , opportunis ini muncul untuk ambil alih dan angkat dirinya menjadi ketua . Ini dah melampau ....

oleh : Dr MIM

Syukur Alhamdulillah kerana MiM dapat menyambung semula perjuangan menentang keburukan pihak pembangkang setelah dihack oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. 2 hari yang menyakitkan hati ini kerana ada pihak yang takut dengan blog Dr MiM dalam usaha MiM menegakkan kebenaran, melawan kejahatan dan fitnah politik yang dicanang-canangkan oleh pihak lawan. Taktik penakut ini sangat memualkan.

MiM mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan MiM yang prihatin dengan masaalah yang dihadapi oleh blog ini. Mereka terdiri daripada rakan bloggers Penang, Empayar Pemuda, Media Permatang Pauh, Pisau.net, Generasi Pejuang Bangsa, Mat Kilau Penang, Keris Pusaka dan rakan Facebookers.baca seterusnya

Nik Abduh Bukti Kronisme & Nepostisme PAS



Pilihanraya ke 13 yang akan dilangsungkan tidak berapa lama lagi pastinya menjanjikan banyak peristiwa menarik, antara yang akan menjadi tumpuan ramai ialah politik dinasti. Apabila disebut politik dinasti ia berkait langsung dengan isu kronisme dan nepotisme ataupun boleh juga dikenali sebagai politik suku sakat. 

Suatu ketika dulu, isu sebegini kerap dipalitkan pada batang tubuh UMNO khususnya di era kegawatan emosi 1998. Antara tuduhan popular tika itu ialah pemimpin UMNO banyak mengkayakan kroni dan ahli keluarga sendiri. Tukang rintis mempopularkan isu pula tak lain tak bukan ialah Anwar Ibrahim.

Kebetulannya, tatkala Anwar menikmati puncak kuasa sewaktu bersama UMNO, dialah orangnya yang banyak mempelopori mencipta kekayaan untuk kroni melalui pemilikan saham percuma, jawatan penting parti dan kerajaan serta pembahagian kontrak termasuklah berjaya menjadikan abang kandung dan ayahnya jutawan segera dalam sekelip mata.

Kini, Anwar terus mengekalkan reputasinya sebagai pelopor kronisme dan nepotisme sekalipun sudah bertukar sikap menjadi pembangkang tegar. Parti yang di dukungnya, PKR lebih dikenali sebagai parti keluarga berbanding parti untuk rakyat. Anwar adalah Ketua Umum, isterinya Wan Azizah sebagai Presiden, anak perempuannya Nurul Izzah pula adalah Naib Presiden.

Dalam pada itu, PAS juga tidak lepas dari terjebak dengan masalah kroni dan nepotisme, saling tak tumpah dengan PKR. Ura-ura terbaru dari Kelantan menyebut, ramai pemimpin PAS sedang berusaha mengangkat anak Menteri Besar, Nik Abduh Nik Aziz sebagai calon pilihanraya bagi Parlimen Kubang Kerian.

Nik Abduh yang kini dikenali sebagai orang kaya baru di Kelantan juga pernah merasa empuknya kerus sebagai Ahli Majlis MPKB selama bertahun-tahun sebelum meletakkan jawatan kira-kira 3 tahun lalu.

Tika ini Nik Abduh adalah Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat. Dua tahun lalu Nik Abduh pernah merasa penangan sepak terajang politik apabila terpelanting seketika selepas gagal merebut jawatan Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan hasil permainan politik Husam Musa dan penyokongnya. Walau dari kem yang kelihatan sama tapi masing-masing ada fokus dan matlamatnya yang tersendiri.

Sekiranya pencalonan Nik Abduh dalam pilihanraya nanti menjadi kenyataan, bermakna Naib Presiden PAS, Husam Musa yang juga anak didik Nik Aziz dan satu ketika dulu pernah di war-warkan bakal menjadi MB mengantikan Nik Aziz sekali lagi terpaksa menjelajah setiap PAS Kawasan untuk mencari kerusi kosong dan selamat. 

Umum mengetahui jatuh bangun Husam Musa berkait rapat dengan Nik Aziz manakala sinar politik Nik Abduh juga hasil dari darah keturunan yang mengalir dalam batang tubuhnya. Dengan kata lain kroni dan nepotisme dah lama mendarah daging bersama PAS, bezanya ia kurang diperkatakan ramai kerana dikaburi dengan label "Islam" yang tercatat pada nama PAS.

BUAT APA MENYEMAK JIKA DAH TAK BERMINAT?


Nampaknya ramai kalangan blogger yang mula menceritakan bagaimana TS KSN berusaha dengan bersungguh untuk memanjangkan lagi hayat jawatannya. Mungkin, kalau pada mata kasar rakyat terbanyak, TS KSN memang OK dan boleh dikatakan sudah melaksanakan tugas dengan baik. Tapi kalau diteliti secara menyeluruh, sejujurnyalah, memang tahap TEPU sudah melanda kepimpinan KSN dalam kerajaan.

Dalam mesyuarat-mesyuarat strategik kerajaan, TS KSN memang selalu off-tangent dan mula menceritakan mengenai isteri, anak dan benda-benda lain yang tidak ada kena mengena dengan kerajaan. Pemikiran TS sudah tidak fokus. Terlalu blue ocean mungkin.

Sejujurnya, cukup-cukuplah memanjangkan hayat seorang yang tidak lagi fokus dan ikhlas dalam membantu kerajaan. TS hanyalah memuaskan hati beberapa pihak dan tidak melihat keperluan membantu BN dalam memenangi pilihanraya yang akan datang.

Itu belum lagi aduan kalangan pimpinan kanan kerajaan, bahawa kebanyakan idea hanyalah diberikan ‘orang luar’ yang tidak faham dengan pengurusan kerajaan. Idea KSN sudah terlalu ‘ideal’ dan tidak praktikal.

Rasanya, sudah tiba masa KSN untuk berundur dan memberikan peluang kepada mereka yang lebih ikhlas dan bersungguh.

Antara tanggungjawab KSN – dan dalam kebanyakannya hanya bercerita mengenai kisah rumah tangga dan bukannya isu sebenar pengurusan.

Sir…enough la Sir. baca seterusnya

Tuesday, June 5

@amenoworld PENARI NIE PUN SALAHKAN #HBN2012 JUGAK KE?


Dulu hampa dok mengata kat orang dan tabiat orang PKR nie apa saja akan salahkan UMNO/BN.Modus operandi nie sama macam yahudi mabuk....Jatuh kedalam longkang salahkan longkang padahal mabuk tak ingat dunia....Tahniah diucapkan kepada   kerana dapat membongkar kejadian Ngeri kepada PKR nie.Mimpi yang bakal membuatkan blogger serta pemimpin PKR tido tak lena pulak pasal menari seperuh bogel nie.

Apa kata kita londeh lagi Anwar serta penjilat tegarnya supaya memberi penjelasan seperti yang telah dibuat oleh KBS tempoh hari semasa Himpunan Jutaan Belia..MKP pecaya PKR tidak akan berani memberi penjelasan seperti mana telah dilakukan oleh KBS serta Datuk Seri Sabry cheek yang tanpa prejudis memohon maaf diatas kesilapan yang telah dilakukan. Nak tengok jugak sikap ego dan sombong Anwar nie...Jika Anak jantan MKP mendesak Amenoworld memberikan penjelasan berhubung isu "BERTAM NITE" dan minta Anwar meminta maaf jika rasa bersalah..

SCORPENE : SUARAM DIBIAYAI OLEH YAHUDI UNTUK MENGHANCURKAN MALAYSIA?




Pembelian aset tentera tidak pernah lagi dipolitikkan sebegini rupa sepertimana yang dilakukan oleh SUARAM terhadap kapal selam Scorpene. Kes kapal selam ini ‘timbul’ lagi di Bangkok baru-baru ini bila SUARAM membuat sidang media untuk memberi taklimat tentang perkembangan siasatan oleh pihak berkuasa di Perancis. 

Mengakui bahawa ia berbunyi seperti filem aksi risikan Hollywood, SUARAM terus mendahului mahkamah menuduh kerajaan korup dan Perdana Menteri sebagai pembunuh! Menurut hakim, siasatan ini tidak akan selesai dalam masa 2-3 tahun. 

Jadi, kenapakah SUARAM tidak boleh duduk diam sementara menunggu keputusan? Kenapa mesti ada kenyataan akhbar? Kenapa perlukan publisiti? Kenapa sekarang? Bercakap mengenai kes ini, seseorang itu harus mempunyai sedikit pengetahuan mengenai latarbelakang SUARAM. 

Dengan Pilihanraya Umum semakin hampir, motif SUARAM ‘membangkitkan orang mati’ adalah jelas. SUARAM adalah NGO yang amat kritikal terhadap kerajaan. Ini kita faham kerana ia ditubuhkan oleh keluarga bekas tahanan ISA. 

Dalam ertikata lain, ia ditubuhkan berasaskan dendam kesumat serta hidup atas keinginan untuk membalas dendam terhadap kerajaan. Dan bekerjasama dengan pembangkang adalah cara terbaik untuk melakukannya. 

Sebagai sebuah organisasi yang bertanggungjawab, tanpa agenda jahat atau tersembunyi, seharusnya SUARAM membiarkan saja kes ini berlangsung dengan ‘aman’ di mahkamah. Tetapi SUARAM tidak boleh duduk diam. 

Mereka perlu merosakkan imej kerajaan dan mencemarkan nama baik Perdana Menteri untuk membantu pembangkang mendapat sedikit keuntungan politik sehingga pilihanraya. Jika penipuan mereka terdedah selepas pilihanraya, biarkanlah. 

Tetapi buat masa ini, SUARAM berazam untuk terus menipu kononnya PM dan isteri telah membunuh Altantuya, seorang model dari Mongolia yang didakwa sebagai seorang penterjemah dan dibunuh atas alasan meminta bahagiannya dalam komisen pembelian kapal selam Scorpene. 

Tetapi penipuan mereka telah pun terdedah. Skrip asal filem risikan Hollywood telah dimusnahkan oleh penulisnya sendiri iaitu Raja Petra Kamaruddin (RPK). Di dalam satu wawancara, RPK telah mendedahkan bagaimana dia mereka-reka keseluruhan cerita berkenaan ‘dengar cakap’ setelah diarahkan oleh orang-orang tertentu dalam pembangkang. Skrip ini juga terlalu dramatik sehingga tidak selari dengan fakta. 

Fakta kekal merekodkan bahawa pada masa kejadian, PM sedang menghadiri program berbuka puasa di Kedah dan isterinya, Datin Seri Rosmah menghadiri program yang sama bersama anak-anak yatim di Bangunan Tabung Haji, Kuala Lumpur. 

Terdapat video, gambar dan juga alibi yang mengesahkan bahawa Datin Seri Rosmah tidak berada di tempat kejadian sepertimana yang ditulis dalam skrip asal RPK. PM tidak mengenali Altantuya, dan itu juga adalah fakta. 

Gambar superimpose lemah yang disebarkan oleh Tian Chua, Naib Presiden PKR yang menunjukkan mereka bersama adalah dengan sendirinya bukti bahawa pembangkang adalah penipu. Bagi menegaskan bahawa beliau tidak mengenali wanita itu, PM lebih dari bersedia untuk bersumpah atas nama Allah mengikut hukum Islam, dan beliau melakukannya bukan sekali, tetapi 4 kali. 

Tiada seorang Islam yang waras yang berani bersumpah atas nama Allah jika mereka benar-benar bersalah. Mahkamah Malaysia bukan sahaja tidak dapat menjumpai apa-apa untuk mengaitkan PM atau isteri dengan pembunuhan itu tetapi juga tidak menyebut langsung mengenai komisen atau kewujudan seorang penterjemah dalam perbicaraan. 

Ini kerana, Altantuya bukan seorang penterjemah dan tiada penterjemah diperlukan dalam transaksi Scorpene memandangkan semua perbualan dan dokumentasi dilakukan dalam bahasa Inggeris. 

Justeru, melihat dari semua ini, tidak syak lagi bahawa Scorpene dan nyawa Altantuya hanyalah permainan politik bagi pembangkang…dan juga SUARAM. SUARAM menyatakan bahawa mereka telah mendapat capaian penuh kepada 153 kertas siasatan dari pejabat pendakwaraya dan kini memberi taklimat secara terpilih dari senarai tersebut. 

Jelas bahawa SUARAM cuba membayangkan pertubuhannya sebagai bebas dan punya kuasa untuk menentukan keadilan. Di mana, dalam kes ini, SUARAM hanyalah plaintif atau pengadu yang tiada hak untuk membuat keputusan sama ada korupsi berlaku atau tidak, apa lagi mengaitkannya dengan pembunuhan.
Walaubagaimanapun, SUARAM mengakui bahawa mereka tidak dapat membawa keluar bukti dari Perancis dan taklimat tersebut adalah berdasarkan kata-kata mereka semata-mata. Kita telah mendengar kata-kata SUARAM dan semakin banyak kita dengar, semakin pelik bunyinya. 

Bagaimana kita memegang kata-kata keluarga orang-orang yang ditangkap di bawah ISA – iaitu orang-orang yang berpotensi membahayakan keselamatan negara? Bagaimana kita hendak memegang kata-kata manusia yang penuh dengan dendam kesumat? Bagaimana kita HENDAK memegang kata-kata mereka yang telah terbukti menipu rakyat Malaysia? 

Dalam menghalusi motif SUARAM, kita harus bersetuju bahawa dendam sahaja tidak akan menjana wang. Jadi, di mana agaknya SUARAM mendapat wang untuk mengupah peguam Perancis yang mahal, antaranya, Joseph Breham dan William Bourdon untuk mewakili mereka?. 

Apakah mereka dibayar mengikut jam sepertimana kebanyakan peguam barat dan Eropah? Ambil maklum bahawa peguam-peguam ini dibawa ke Malaysia dan Bangkok untuk tujuan publisiti. Dan berapa ramai pula pegawai SUARAM di Perancis yang memantau kes ini? dan untuk berapa lama? 

Siapakah yang menanggung kos penginapan, pengangkutan, perjalanan, makan-minum, dokumentasi dan segala-galanya?...dan berapakah jumlahnya? Kita tahu bahawa SUARAM adalah sebuah pertubuhan yang kecil, hampir tidak dikenali langsung di kalangan rakyat biasa di Malaysia. 

Bagaimana mereka mampu membiayai semua ini? Penulis percaya, ramai yang akan bersetuju bahawa nampaknya SUARAMlah yang perlu disiasat dan dibicarakan oleh rakyat yang inginkan kebenaran, bukannya kerajaan. - Beruang Biru

VIDEO ;SIAPA JUARA CARIAN TERHANGAT DI CARTA GOOGLE, NEELOFA KE?

Hebat sungguh Azmin Ali nie menjadi Juara sepanjang bulan Mei 2012 dalam carian google di Malaysia.Untuk mendapatkan berita terkini dan informasi lanjut berkaitan sesuatu perkara, para pengguna di seluruh dunia membuat carian informasi pada Google. Berikut merupakan ringkasan keputusan Google Zeitgeist, yang mana memperlihatkan peningkatan tertinggi dari segi peratusan carian sepanjang bulan Mei 2012.




1) Azmin Ali
Timbalan Presiden PKR telah diliputi oleh pelbagai kontroversi akhir-akhir ini.

2) Seindah Sakura
Salah satu drama terbaru terbitan tempatan yang disiarkan di TV3, yang mana memperlihatkan ramai peminatnya mula mencari informasi tambahan berkaitan dengannya di internet.

3) Sneha Prasanna Wedding
Pelakon Tamil popular telah pun berkahwin dalam salah satu upacara tradisi, sekaligus membuatkan ramai peminat mencari info berkaitan dengannya.

4) Paradigm Mall
Pusat membeli-belah terbaru yang dibuka kepada umum pada 23 Mei yang lepas, dan terletak di Kelana Jaya.

5) Nazmi Faiz
Pemain berumur 17 tahun dari Malaysia, Nazmi Faiz telah pun menandatangani kontrak selama tiga tahun dengan kelab divisyen pertama dari Portugis, Beira Mar, dan bakal memulakan kareer professional beliau tidak lama lagi.

6) Bob Kuman
Pelakon komedi popular, Husni Mohd Rawi meninggal dunia pada umur 41 tahun.

7) Dark Shadows
Diarahkan oleh Tim Burton dan dilakonkan oleh pelakon Johnny Depp sebagai watak pontianak, memulakan tayangan di panggung seluruh negara bermula 17 Mei.

8_ Setia City Mall
Pusat membeli-belah baru dibuka di Shah Alam pada 17 Mei yang lepas.

9) Hari Ibu
Para pengguna Malaysia mencari pelbagai idea berkaitan dengan sambutan Hari Ibu pada 13 Mei.

10) Eden Hazard
Pemain tengah Belgian International yang berumur 27 tahun ini menyertai Liga Eropah melalui kelab Chelsea.

NIK AZIZ SOKONG SYAITAN PERLU DIGANTI SEGERA?



Kedudukan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai Pengerusi Majlis Syura Ulama Pas perlu diganti segera bagi mengelakkan kekeliruan serta kenyataan bercanggah di kalangan pemimpin utama parti tersebut.

Bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohamad berkata, perkara itu wajar dipertimbangkan dengan serius bagi memastikan tidak berlaku perpecahan yang lebih besar di kalangan ahli parti dan masyarakat Islam Malaysia secara keseluruhannya.

Katanya, kedudukan Mursyidul Am Pas itu sebagai Menteri Besar Kelantan menyumbang kepada kekalutan parti kerana segala kenyataan pemimpin itu kini dilihat lebih kepada menjaga kepentingan politik berbanding lunas Islam seperti terkandung dalam al-Quran serta hadis.

Justeru katanya, jawatan Pengerusi Majlis Syura Ulama Pas perlu diberi kepada individu yang tidak mempunyai kepentingan politik, tidak memegang jawatan dalam kepimpinan negeri dan mempunyai ilmu agama yang mantap.

"Nik Aziz terpaksa menarik balik kenyataan menyokong usaha muzakarah di antara UMNO dengan Pas hanya kerana Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak bersetuju dengan perkara itu.

"Majlis Syura Pas kini tiada lagi kredibiliti kerana diketuai oleh seorang Menteri Besar dan juga Mursyidul Am Pas yang jelas mendapatkan nasihat daripada golongan parasit dalam Pas yang semakin menghancurkan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Hasan Basri mengulas kenyataan Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali yang mengatakan percanggahan pendapat yang ketara di antara Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz dalam beberapa isu mengelirukan rakyat.

Sebagai contoh, Nik Abdul Aziz pernah mendakwa para pengundi Pas mendapat ganjaran syurga tetapi disanggah oleh Abdul Hadi baru-baru ini dan kedua-dua pemimpin itu turut bercanggah pendapat dalam hal Perdana Menteri Melayu serta muzakarah Pas dengan UMNO.

Hasan Basri menambah, kenyataan Nik Abdul Aziz dan Abdul Hadi kebelakangan ini jelas menampakkan parti itu cuba sedaya upaya menjaga hubungan dengan sekutu dalam pembangkang iaitu DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).UM

K-POP KAT KELANTAN LAGI SEKSI DARI DAL SHABET?


Masih riuh rendah penyokong pembangkang khususnya dari PAS mempertikaikan penyertaan kumpulan artis K-pop dalam pertunjukkan pentas semasa Himpunan Jutaan Belia 2012 (HJB2012) anjuran Kementerian Belia & Sukan (KBS).
 
Menurut mereka, persembahan oleh artis seksi dari Korea itu tidak sesuai dengan adat resam negara kita selain dianggap akan menggalakkan kemaksiatan serta menyemarakkan kerosakan akhlak di kalangan generasi muda hari ini.

Jika diterima bulat-bulat kata-kata mereka tentu saja kita beranggapan semua pengkritik itu sama sekali tidak akan membiarkan walau satupun kumpulan artis seksi atau jelik persembahannya seumpama k-pop menjejak kaki di negeri yang diperintah oleh parti pujaan mereka.

Realitinya tidaklah begitu, kuman di seberang laut kerap kelihatan dan gajah depan mata selalu kita lupakan. Lumrah alam biasanya begitulah.

Setahun yang lalu kira-kira seminggu sebelum datangnya bulan Ramadhan, satu konsert hiburan dari sebuah kumpulan artis wanita K-pop Korea juga ada dilangsung di Bandar cahaya i-City, Seksyen 7 Shah Alam - MTV World Stage Live in Malaysia 2011.

Manakala empat tahun dulu bertempat di Stadium Kelana Jaya sempena perlancaran majlis rasmi yang disokong kerajaan PR Selangor pula, sebuah kumpulan punk tempatan yang dinamakan Carburetors Dung buat pertama kalinya memecahkan rekod melondehkan seluar dalam dan punggung mereka kepada khalayak.

Tika itu tidak pula timbulnya kecaman ataupun kritikan membantah gerak tari yang meloyakan itu sebaliknya ada pemimpin pembangkang misalnya Naib Presiden PAS, Husam Musa meminta khalayak menghakimi anak-anak muda itu melalui senikata lagu yang mereka persembahkan berbanding tarian londeh memperlihatkan seluar dalam.
Demikian halnya dengan kemunculan sebuah kumpulan wanita 'k-pop' (Kelantan-Pop) yang dianggotai oleh empat orang anak jati Kelantan yang bergaya seksi tetapi agak popular nyanyian lagunya hingga ada antaranya menjadi siulan ramai anak-anak muda Kelantan. Sehingga kini tiada seorang pun pemimpin pembangkang khususnya dari pimpinan PAS negeri yang memprotes kemunculan 'k-pop' tersebut, kalau adapun komplen cumalah kata-kata penafian enggan mengaku yang keempat-empat wanita seksi dan tembam itu adalah anak kelahiran Kelantan. Mana ada yang nak mengaku, itu biasalah. Apapun, jika dalam kes K-pop di I-City, tarian punggung di Kelana Jaya dan 'K-pop' Kelate, kesemuannya dibiar lepas begitu sahaja tanpa kritikan dan cacian terhadap penganjurnya seolah-olah tiada apa silap pun, jadi apa pula salahnya dengan K-pop di program HJB 2012 anjuran KBS?

Seksi? Tarian ghairah atau jelik? Apa bezanya dengan 'k-pop' Kelantan dan K-pop di I-City? Hakikatnya masing-masing ada kesalahannya, namun jika mahu mengkritik biarlah adil dan tidak bias. KBS sendiri pun menyedari pihaknya terlepas pandang isu penampilan artis luar negara tersebut malah tidak segan untuk merendah diri memohon maaf pada rakyat - satu keterbukaan yang wajar dihargai. Tapi hingga kini tak pula kita kedengaran permohonan maaf dari kerajaan PR Selangor berikutan sokongannya terhadap konsert MTV World I-City kurang seminggu sebelum bulan puasa tahun lepas, walhal ia cukup-cukup menyentak sensitiviti orang Islam. Apapun, masing-masing kita ada penilaian sendiri, adakala dek kerana perbezaan pandangan menyebabkan kita hanya nampak pada cacat cela pada kerajaan pusat saja hingga dengan sengaja menutup mata pada salah silap puak pembangkang. Bak kata pepatah, kuman berbikini di seberang laut boleh nampak tapi gajah berbogel depan mata buat tak tahu. Rasanya belum terlewat untuk kita baca penjelasan dari KBS dalam isu ini, mana tahu kot-kot ada lagi kalangan pembaca yang masih memandang serong pada KBS setidak-tidaknya biarlah kebenaran perihal kos perbelanjaan K-pop yang sedang dimanipulasi pihak tertentu dapat diketahui.Beruang Biru...

APABILA BABI DAP MULA MARAH?



Lim Kit Siang dah gertak Ayahanda Tun Mahadir untuk mendedahkan skandal kewangan sepanjang Ayahanda Tun M menjadi Perdana Menteri.Kenapa sekarang baru nak dedah?kenapa tidak dulu semasa Tun M memegang jawatan PM.Kit Siang kena ingat pengaruh Tun M masih kuat didalam masyarakat Cina Malaysia sebab tue cabar-mencabar berlaku akan tetapi jawapan Tun M memang mantop dan terbaik....Nak takut apa jika dakwaan yang dibuat oleh Kit siang itu cuma meraih simpati rakyat dan "Animal Politik" dimainkan....
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak gentar dengan dakwaan Penasihat DAP Lim Kit Siang untuk mendedahkan apa yang dikatakan skandal kewangan sepanjang 22 tahun pemerintahannya. 
Dr Mahathir berkata Lim boleh berbuat apa sahaja sekarang juga untuk membuktikan berlakunya skandal kewangan sepanjang pemerintahan beliau. 
"Dia (Lim) boleh buka apa-apa fail, sekarang pun tak apa. Nak bawa saya pergi ke mahkamah pun boleh. Saya tak takut apa-apa pun,Pada Ahad, Lim yang juga Anggota Parlimen Ipoh Timur, mendakwa bahawa Dr Mahathir khuatir kebenaran skandal kewangan yang berlaku ketika pemerintahan beliau akan terdedah jika pakatan pembangkang memerintah negara. 
Apabila ditanya mengenai 'Himpunan Hijau ke Putrajaya' anjuran PAS yang menarik 50,000 penyokong, Dr Mahathir menyifatkannya sebagai 'perhimpunan besar-besaran kerana diupah' dan tidak menjanjikan bahawa pakatan pembangkang bakal menang dalam pilihan raya akan datang. 
"Saya biasa mendapat kurang daripada 100 orang yang datang untuk mendengar ucapan saya namun saya berjaya memenangi pilihan raya. 
"Jika anda mengupah orang supaya datang, mereka akan datang. Ini adalah perhimpunan besar-besaran kerana diupah. 
"Anda tengoklah nanti semasa pilihan raya kalau jumlah 50,000 itu dapat diterjemah kepada sokongan dan menghantar mereka (pakatan pembangkang) ke Putrajaya," katanya. - BERNAMA

VIDEO SEMPOI : AMY SEARCH TAK BOLEH CARI MAKAN LEPAS NIE?

Nie gambaq dulu masa lawatan amy dikelantan bersama tok guru Pok Nik tapi lepas kenal segalanya tentang PAS yang suka menipu, Amy telah masuk UMNO.Kalau nak tau lebih lanjut cerita Amy, Mus dan Ibnor masuk Umno, silalah klik Umno-Online.mungkin jugak pasal pakcik nie menyanyi kot????

YANG MENANTI 400 PESERTA KMS1M MELAKA ,TASHA MANSHAHAR




SETAKAT PETANG TADI 400 ORANG YANG TELAH MENDAFTAR TELAH TERPILIH UNTUK MENJADI PESERTA KONVENSYEN MEDIA SOSIAL 1MALAYSIA NEGERI MELAKA.

PIHAK PENGANJUR MASIH LAGI MENYARING PENDAFTARAN YANG TELAH DIBUAT DAN AKAN KEMAS KINI SENARAI JEMPUTAN DALAM MASA YANG TERDEKAT.

KEPADA YANG TELAH MENDAFTAR DAN MENDAPATI NAMA MEREKA MASIH BELUM TERSENARAI, DIHARAP DAPAT BERSABAR KERANA KAMI AKAN MENELITI SATU PERSATU PEBDAFTRAN YANG DIBUAT UNTUK MEMASTIKAN PESERTA YANG DIPILIH MENEPATI KEHENDAK PENGANJUR.

KEPADA YANG MASIH BELUN MENDAFTAR, BOLEHLAH MENDAFTAR


UNTUK SENARAI PENUH 400 PESERTA YANG TELAH DIPILIH,


MKP Ayat Sempoi : Rugi Beb jika tak hadir kerana kat Melaka nie semua perserta dikehendaki mendaftarkan diri Dilaman Web tertera...

Monday, June 4

Dr. Novandri Kecewa Dipinggir Terus Bersara?




Selepas mendapat berita tentang blog M.i.M MKP terus mencari maklumat terkini.Berita yang amat kecewa MKP dapat ialah Dr Novandri akan bersara dari dunia blog ini kerana kecewa dengan sikap pemimpin yang tidak mengenang jasa yang telah diperjuangkan oleh Dr Novandri.Beliau telah berkecimpung didalam alam siber ini sejak dari tahun 2006 lagi.Laporan dari Malaysiakini mungkin ada kaitan?

http://www.malaysiakini.com/news/199885


Rasanya semua blogger tahu hanya pemilik blog sahaja boleh memadam dan berbuat seperti gambar diatas.Kepada semua kita tunggu jika Dr Novandri berubah fikiran.

- Posted using BlogPress from my iPad

BLOG Dr. MIM HILANG DARI DUNIA SIBER....

Apa dah jadi dengan blog tersohor Pulau Pinang Dr Novandri nie?hilang sudah dari blogger...atau telah diganggu gugat oleh pihak pembangkang.Kita tunggu penjelasan dari Dr MIM sendiri.... 

JANGAN JADI "GUNTING DALAM LIPATAN"


Selalu MKP dok tibai pembangkang dalam blog ini akan tetapi kali nie nak tengok pulak masalah dalaman.Dari dulu hingga kini masalah dalaman kita masih lagi menular,Yang MKP pelik ianya terpalit sekali dengan nama UMNO padahal individu/persorangan yang memegang jawatan didalam parti...Jika ini berterusan nescaya Tranfomasi yang dibawa oleh PM sudah tentu tidak dicapai sepenuhnya.Kepada semua harap apa yang dinyatakan oleh Setiausaha Agong UMNO ini memberi kita pengajaran kepada kita semua sebagai ahli UMNO.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengakui bahawa terdapat segelintir anggota Umno yang sering mencetuskan masalah sehingga menjejaskan imej parti itu.

Malah menurut beliau golongan ini turut memperjudikan kesetiaan kepada parti demi kepentingan peribadi.
"Memang Umno tak bersalah tetapi orang dalam Umno yang selalu membuat kerenah. Betul juga yang ada kata kan kerena kawan dalam umno kita akan diberi jawatan. Kesetiaan pada individu bukan kesetiaan pada parti dan negara diambil kira dan ini merosakkan Umno. Pemimpin mesti membuat perubahan...," memetik kenyataan laman Facebook beliau hari ini.
Tengku Adnan sebelum ini menggesa anggota Umno supaya segera menjauhi sindrom kecewa akibat tidak mendapat sesuatu yang dihajati sehingga sanggup mengkritik parti.

Beliau berkata sindrom kecewa itu dibimbangi akan memudaratkan parti sehingga menyebabkan kelahiran golongan ‘gunting dalam lipatan’ di kalangan anggota parti sedangkan mereka seharusnya meneruskan perjuangan UMNO dan bukannya terus dikuasai rasa kecewa.

Justeru beliau menasihati supaya tidak terlalu mementingkan jawatan dalam parti, sebaliknya memfokuskan kepada persediaan menghadapai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Sehubungan dengan itu Tengku Adnan berkata beliau tidak teragak-agak untuk menentang mana-mana anggota Umno yang berhasrat untuk menjatuhkan parti itu.
"Saya sayangkan parti saya yang mendukung Islam dan tidak mahu melihat akidah kita dipesongkan jika ada pemimpin saya yang akan merosakkan parti, saya sendiri akan menentang mereka tak kira jawatan apa sekalipun yang dia terajui."
MKP Ayat Sempoi : Bukan kata ahli/pemimpin UMNO saja yang buat hal akan tetapi pejuangan dalam siber pun sama,apa nak buat,Inilah yang akan menjatuhkan kita kelak....kata pepatah orang lama "Menarik Rambut didalam Tepung,Tepung Tak Berselerak Rambut Tak Putus"........ 

SYOKNYA ANWAR TEMBERANG?




Saya tertarik dengan beberapa janji manis di pentas yang diluahkan dengan bersungguh-sungguh oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sewaktu berceramah di Pantai Dalam, Kuala Lumpur. Ramai antara kami ketawa dan tersenyum melihat telatahnya dan apa yang diungkapkan serta ditambah dengan janji-janji baru.

Memang benar Anwar cukup hebat berpidato. Tetapi dalam pidatonya banyak yang tidak mengena, malah kosong belaka. Pidatonya hanya memberi pandangan negatif dan semua yang dibuat oleh kerajaan tidak bermanfaat.

Umum tahu apa yang pemerintah sekarang lakukan ramai rakyat mendapat manfaat. Semasa Anwar bercakap dia lupa diri. Kami mendengar dan melihat serta menimbang adakah yang diperkatakan berisi fakta atau sebaliknya. Kelantangannya hanya untuk menarik perhatian, untuk mempercayainya dan memperdaya pendengar.

Janji barunya jika menawan Putrajaya, dalam masa 24 jam harga minyak diturunkan. Hasil Petronas akan digunakan untuk memberi pendidikan percuma. Juga memansuhkan pinjaman PTPTN setelah berkuasa.

Sungguh manis, sungguh senang berjanji itu dan ini semata-mata untuk meraih undi. Gunung yang ada pun kalau dicangkul hari-hari akan menjadi rata, inikan pula hasil utama negara. Apakah dasar pemerintahan Anwar dan pembangkang mahu dengan mudah memperoleh dan membelanjakan hasil negara tanpa mengambil kira implikasinya?

Macam mana masa depan negara kalau berbelanja dengan tidak berhemah? Kalau bagi mereka memerintah, lima tahun lagi negara akan hancur dan kucar-kacir. Lihatlah apa yang sedang berlaku di negeri di bawah pemerintahan pembangkang, tidak nampak kemajuan. Air tak cukup, sampah tak dibuang, rumah untuk rakyat tidak dibina.

Pembangkang hanyut ke sana ke sini menabur janji, macam NATO (No Action Talk Only). Mana perginya janji dulu? Sekarang terus buat lagi pelbagai janji baru walaupun janji dulu masih belum nampak banyak ditunaikan di negeri di bawah pembangkang setelah lebih empat tahun memerintah.

Lihatlah apa yang berlaku di Pulau Pinang. Anwar berasal dari sana, menang di Parlimen Permatang Pauh, diperintah oleh pembangkang. Apa sumbangan dia kepada orang Melayu Pulau Pinang?

Kemajuan dan pembelaan kepada anak bangsa amat jauh sekali. Malah ramai orang Melayu Pulau Pinang berhijrah ke Sungai Petani dan negeri berdekatan kerana semua tahu sebabnya. Ini salah satu negeri yang di bawah pembangkang bersama Anwar yang tidak ambil kira kepentingan bangsa Melayu.

Kalau di Pulau Pinang yang dia menang pun Anwar tidak dapat berbuat apa-apa, inikan pula memerintah negara. Janganlah kata orang, kera di hutan disusui anak di rumah mati kelaparan.

Marilah kita sama-sama tanya apa yang telah Anwar lakukan untuk kebaikan dan pembinaan anak bangsa di kawasannya. Tak ada satu pun projek atau kejayaan yang dapat dibanggakan daripada dia menjadi Timbalan Perdana Menteri dahulu hingga sekarang. Yang ada hanyalah janji kosong. Yang dapat hanya kuncunya yang terus menyokong walaupun akan membawa rebah kelak.

Dalam kehidupan kita boleh tipu seorang dua, tetapi tidak boleh tipu semua orang.

EUSOFF LOCKMAN

Bandar Baru Bangi, Selangor

- Posted using BlogPress from my iPad

Sunday, June 3

KAMBING PUN MALU DENGAN SIKAP MBPJ?




Penduduk Kelana Jaya serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang meneruskan bantahan terhadap cadangan membangunkan padang bola PKNS di sini, mendesak kerajaan negeri Selangor memberi penjelasan terhadap isu dua status pewartaan padang itu yang dilihat saling bercanggah.

Penyelaras Barisan Nasional Seri Setia, Datuk Abdul Halim Samad yang turut bersama kira-kira 200 orang yang mengadakan bantahan itu hari ini berkata Menteri Besar hendaklah memberi penjelasan tentang dua status pewartaan yang berbeza itu dan kemungkinan berlakunya penyelewengan dalam perkara tersebut.

"Kami mahu projek ini dibatalkan sama sekali. Ada yang mencadangkan agar projek itu dipindahkan ke tempat lain agar tidak mengorbankan padang harian kesayangan para penduduk di kawasan ini,” katanya kepada pemberita.

Sehubungan itu beliau menyeru Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan Menteri Besar supaya memberikan satu penjelasan sama ada wujud penyelewengan atau tidak terhadap isu tersebut.

Abdul Halim berkata satu laporan polis akan dibuat sekiranya MBPJ dan Menteri Besar gagal memberi penjelasan yang munasabah kepada para penduduk.

Rabu lepas media melaporkan terdapat dua dokumen yang saling bercanggah dalam Rancangan Tempatan Petaling Jaya 2 (RTPJ2) di mana dokumen Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) menunjukkan padang itu diwartakan sebagai tapak perniagaan dan perkhidmatan manakala dokumen sama Jabatan Pembangunan Bandar dan Desa Selangor menunjukkan kawasan itu diwartakan sebagai tanah lapang dan rekreasi.

- Posted using BlogPress from my iPad

KHALID OH GAGAP SEMAKIN GAGAL DISELANGOR NAMPAKNYA?




Kurang sebelas bulan dari sekarang kerajaan baru akan memerintah Malaysia. Ini bererti kini sudah masuk musim pilihanraya di mana setiap pihak yang berhajat memerintah akan membuat pelbagai ikrar dan janji untuk meyakinkan pengundi bahawa mereka paling layak diberi amanah mengurus negara.

Ini juga bermakna sudah tiba musim menguji kematangan pemilih. Apakah mereka mudah termakan ikrar dan janji ahli politik atau langsung hilang selera mengambil bahagian dalam proses pemilihan wakil-wakil rakyat. Ini semua banyak bergantung pada mutu maklumat yang mereka terima.

Menjelang pilihanraya umum, pelbagai idea dan tawaran dibuat pada rakyat. Ada yang munasabah dan banyak juga hampir mustahil dilaksanakan. Ada yang sekadar menanam tebu di pinggir bibir untuk memaniskan janji politik masing-masing.

Ini masanya untuk rakyat menyemak rekod prestasi parti-parti yang bertanding serta mutu perkhidmatan wakil-wakil parti yang dipilih sebelum ini. Misalnya, jika krisis kekurangan bekalan air terawat akan berlaku pada 2014, adakah sempat untuk kerajaan Selangor menanganinya dalam tempoh kurang dua tahun?

Soal bekalan air tidak begitu sukar ditangani. Bak kata Menteri Besar Selangor, TanSri Khalid Ibrahim, ia boleh diperolehi daripada tasik air terbesar di Semenanjug iaitu Tasik Kenyir. Entah bila kerajaan Terengganu berunding dengan beliau dan pada kadar mana pembelian dipersetujui, tidak pula beliau nyatakan.

Jawapan dan penjelasan Khalid memang amat simplistik. Dapatkan air dari Terengganu dan bina loji rawatan air sendiri. Kosnya lebih rendah daripada melaksanakan projek Loji Langat 2 untuk mendapat bekalan air dari Pahang dan bina Loji rawatan air baru.

Khalid berani berkata demikian kerana dia mahu menaikkan semangat dan keyakinan penyokong khasnya dan rakyat Selangor, amnya. Beliau Menteri Besar serba tahu. Dia orang korporat. Dia percaya dia ada formula untuk berniaga masa depan dengan kualiti hidup rakyat.

Pendekatan Khalid ialah mentaliti seorang penjudi. Dalam permainan pakau misalnya, seseorang itu harus berani memberi gambaran dia mempunyai daun terup kemenangan. Dia harus beri gambaran dia yakin kerana memiliki daun keramat boleh menang. Dia berharap keyakinan yang dipamerkan akan menggentarkan saingan.

Itu memang tabiat dan silat politik Khalid. Gertak menggertak dan menggerunkan musuh. Cuma kali ini taktik ini sudah mudah dibaca rakyat jelata. Dulu sebaik sahaja memegang jawatan Menteri Besar, Khalid cuba melebarkan sayap dan kemahiran korporatnya dengan mengumumkan projek RM 10 bilion untuk merawat Sungai Kelang untuk jadi paksi ekonomi baru bagi Selangor.

Hampas. Hampir tamat pemerintahannya, tiada apa pun dilakukan untuk Sungai Kelang terutama dalam mengotakan janji mewujudkan berpuluh ribu pekerjaan baru. Bayangkan beliau berani mengacah kesetiaan rakyat Selangor dengan projek berbilion ringgit. Rizab negeri sepanjang empat tahun pemerintahannya tidak sampai dua bilion ringgit.

Memang dasar orang korporat yang kurang integriti. Amat mudah menabur janji. Walau dia tahu itu tidak akan dipenuhi. Sebelum menjaja mimpi Sungai Kelang akan boleh dibuat mandi, Khalid dan partinya memberi pengakuan bahawa jika menang di Selangor, setiap keluarga nelayan dan petani akan dipastikan memperolehi pendapatan minimum RM 1,200 sebulan.

Sampai hari ini tiada skim khususpun dilancarkan untuk menjadikan janji itu satu kenyataan. Kononnya dengan menggunakan konsep mengagihkan ekonomi negeri secara adil kepada setiap rakyat dari saat kelahiran sampai kematian, kerajaan pimpinannya akan menyediakan sandaran kewangan di setiap peringkat kehidupan.

Setelah ditertawakan oleh umum betapa janji untuk membantu membiayai warga Selangor di peringkat Taska dan Tadika dalam debat Khairy-Rafizi barulah kerajaan Selangor mengumumkan akan membayar RM50 sebulan bagi setiap rakyat berusia 5 dan 6 tahun. Itupun untuk 3,000 warga cilik Selangor yang terpilih sahaja.

Bila ditanya mengapa pada tahun kelima pemerintahan baru mahu menunaikan janji, Khalid tanpa segan silu menyatakan bahawa setiap perbelanjaan wang rakyat mesti dibuat dengan teliti. Bunyi macam ikhlas tetapi hakikatnya, peruntukan 4 tahun untuk kira-kira 20,000 pelajar Taska setahun sudah disorokkan hanya untuk mempamerkan rekod rizab negeri ada RM 2 bilion. Memang dasar orang korporat – kejuruteraan kewangan.

Kini Khalid menjual mimpi baru. Kehebatannya mengurus soal air negeri dan Lembah Kelang akan menyaksikan tarif air lebih rendah dan bekalan yang cukup dan menanam keyakinan pelabur akan terus berniaga di Selangor. Hakikatnya, lebih 30,000 peluang pekerjaan di Selangor lebur kerana penanam modal khuatir Selangor kekurangan air selepas 24 bulan kerana Khalid cuba bermain poker dengan masa depan rakyat Selangor.

Memang itu sahaja modal Khalid. Air digunakan sebagai jampi untuk memukau rakyat Selangor supaya tidak Nampak betapa air Sungai Kelang masih kotor dan bukan dia yang akan menyelesaikan isu air terawat di Selangor.

Lepas pilihanraya dia mungkin tidak lagi jadi Menteri Besar. Masalah itu adalah beban orang lain. Yang penting Khalid mahu kelihatan tangkas memberi alasan dan jawapan kepada masalah rakyat jelata. Menjelang pilihanraya, Khalid cuba menganyam mimpi baru – berasaskan air lagi. Kali ini untuk bina loji rawatan air. Pun dia tahu bukan dia yang akan melaksanakan formula mimpinya.

- Posted using BlogPress from my iPad

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive