Wednesday, February 1

Pelaburan Terbaik PAS Kedah Dari Sumber Maksiat?



Hasil dari negeri kedah hanya bergantung dari sumber asli seperti Balak dan hasil bumi sahaja,PAS Kedah hanya tido dalam faktor untuk memajukan kedah dari segi memberi peluang perkerjaan baru kepada rakyat kedah. 

Mengikut maklumat, 3 tahun lepas cuma ada 20 Spa untuk kesihatan disekitar Sungai Petani. Namun kini, jumlah 20 telah mencapai 70 buah Spa. Disamping kebanyakkan Spa bukan hanya untuk kesihatan, tapi telah beralih arah ke 'special servis' dan 'seks servis'.

Peluang pekerjaan tidak banyak kerana tiada pelaburan baru masuk. Peluang ekonomi kurang kerana Kerajaan negeri hanya berfikir ekonomi ala pasar malam. Kemasukkan wang dari pelancong kurang kerana rakyat Kedah sendiri pergi melancong ke luar dan tiada program pelancongan yang agresif dilakukan.

Penyediaan infrastruktur canggih dan bertaraf dunia tidak dilakukan, sebaliknya markaz-markaz parti diperbaharui. 

Penyediaan perhubungan yang baik dilakukan sebaliknya kerajaan negeri merosakkan jalan-jalan yang ada dengan membiarkan lori-lori balak, pasir dan batu bermaharajalela.

Tiada program atau rombongan menarik pelabur dilakukan dengan agresif oleh kerajaan negeri, hasilnya tiada pelabur besar datang ke Malaysia. Peluang pekerjaan tidak banyak.MTK





No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive